Dobrý deň chcel by som vediet či plati ešte do 8.11. bezplatná preprava autobusov v MHD BA alebo to plati po novom už od 1.11 alebo až od 8.11 dakujem vopred
L32 nie je az tak v nedohladne.
SKodovka vyraba pre Budapest tbusy s baterkami co su skvely napad pre L32 kym sa zatrolejuje Mlynska. Po zatrolejovani sa mozu baterkove tbusy presunut na L61 kde by to vyuzili na ceste na Letisko.
No len kamarati to nevyrabaju
Ak ratas s takou 39,ale aj zrusenim 31,tak by si zrusil spojenie internaty - skoly pri Nam.Slobody - co je nerealizovatelne. Ak planujes ponechanie aj 31. Tak kde zase vezmes tolko vozov pre L39 ? S tym ze na Suhvezdnu vozit kazych 6 minut v spicke ? popri L61 na Ivanskej ? Naco.
133celodenne ? Naco ?
Celkovo zmeny tvoje sa mi nelubia.
Petrzalka L1 je vraj len DEMO , budu neskor 2 linky
ale t-bus na L32 je zatiaľ v nedohľadne. Na L32 by v tom prípade museli ísť kĺbové vozidlá a zhustený interval. Prípadne spojiť iba linky 39 a 78. L31 by som nechal premávať aspoň po Zochovu, kým nebudú t-busy na L32.
Keby sa L84 ukončila na Muchovom nám., tak by bola aspoň L99 viac využívaná, ale otázka je, či by sa na Muchovo nám. pomestili L84 a L95. Povedzme, že L95 by mala len priebežnú konečnú, ale L84 má dlhú trasu, tá by tam musela prestávkovať a okrem toho tam nie je sociálka pre vodičov.
Prestup kam? Na Hlavnú stanicu. Tak vznikne nový prestup na Mlynskej doline medzi 39 a 32. Veď tá ma byť trolejbusovou linkou, podporujme trolejbus pred busom. Ak tam chcú ťahať drôty, je efektívne pod nimi prepraviť čo najviac cestujúcich. A netreba zabúdať, že študenti majú aj 131, neverím, a to ani v prípade Mlynskej doliny, že všetci stále cestujú len na tu magickú Hlavnú stanicu. ?
Prečo nie skrátiť 84 okrem rána? Aký je rozdiel medzi DD a Ovsištom? Ekonomická univerzita má 184 a samozrejme iné linky, aj s Horského parku stále len na jeden prestup.
Každopádne, nehovorím, že tak ako som to napísal je to určite správne, ide mi o diskusiu ako ďalej s električkami a poukázanie na spôsob zmýšľania, prečo niekde tolerujeme súbeh, niekde nie, prečo niektorí musia prestupovať na elinu, niektorí nie.
Zaujímalo by ma, akú konkurenciu ide likvidovať napr. Ryanair. Oficiálne prehlásili, že kvôli poklesu cien palív znižujú priemernú cenu letenky na 25€. Kedy také niečo bude na železnici alebo v MHD, ktorú zaťažujú rastúce ceny, ale neviem čoho.
Letenka do Berlína bola v akcii po 7,50€, teraz Berlín, Atény 10€. A to stačí kupovať 10 dní dopredu...
K našej MHD, dnes ráno cesta Miu KV - Hl. St. som označoval lístok 6.09 a prišiel som do cieľa 6.38. Takže polhodinový lístok už nekúpim, aby som neriskoval cestu načierno. Ale nejde vôbec o cenu lístka, ktorý mi preplatia. Nabúce radšej autom za 10 minút, zaplatím si benzín, pneumatiky, poistku, olej a ušetrím 20 minút. Čas má tiež hodnotu.
Ospravedlňujem sa, ak som to napísal nejednoznačne, ide mi o to, že tu je možnosť vytvoriť silnú nosnú linku (z historických dôvodov som ju nazval 39, je jedno aké má čislo) ktorá by zlúčila 31, 39 a 78 do jednej a tie by sa v súčasnej podobe zrušili. V trase medzi Lafranconi a Trnavské mýto by nebolo náhradou nič, jazdia tam električky. Možno by chýbala terajšia 78 na zastávkach Bratislavská župa a Solivarská, ale to sa dá riešiť 66.
L39 a L78 nemôžeš zlúčiť do jednej, pretože L39 nemôžeš ťahať k Malej scéne, pretože by zanikol veľmi využívaný prestup na Zochovej medzi linkami 39 a 93.
Takisto sa nedá skrátiť ani L84. A L78 možno nejako rozumne skrátiť, ale určite nie zrušiť.
Ja som toho názoru, že ak to myslíme s električkovou dopravou ako nosným systémom vážne, bolo by vhodné:
- skrátiť 28 po Molecovu (kým nie je spravená tak po Botanickú záhradu, kvôli prestupu)
- skrátiť 30 pod Most SNP
- zmeniť 39 na nosnú linku, interval 6/10/6/10 od Chatam Sofér rovno po nábreží k Malej scéne, odtiaľ ako 78 k Slovnaft aréne a ďalej po terajšej trase na Súhvezdnú (vybrané spoje cez Astronomickú až na Čiližškú, cez víkend žiadne) - vieme, že elina by sa na Karadžičovu hodila a vieme, že nie je tak skoro reálna. Ak prestupujú Dlhé Diely, prečo nie Slávičie údolie?
- zmeniť 50 obojsmerne cez Most Apollo (je ale otázne, či by sa to vzhľadom na vzkm oplatilo)
- skrátiť 84 po Bosákovú (mimo rannej špičky, lebo načo pri ceste historického centra alebo obchodnú prestupovať na elinu, keď ide priamo bus?)
- zrušiť 31 a 78
- 133 a 29 by som nechal v rannej špičke (29 aj v čase rekreačnej dopravy).
Do Petržalky určite dve linky, podľa mňa 1 a 3, 8 točit na Námestí Ľ. Štúra a 6 nechať aj cez víkend, vtedy ale skrátenú po Šafárikovo námestie, povedzme v čase od 10 do 22 hod.
Podobných zmien by sa malo po meste urobiť samozrejme viac.
ALE! Ak to myslíme vážne. Električky sú však dnes reálne extrémne pomalé a predovšetkým nespoľahlivé (vkuse nejaký prestoj). Ak by boli doplnok k metru, tak ešte ok, ale metro nemáme (som toho názoru, že ani nepotrebujeme) a preto by mali byť nosné. No to znamená, segregované, žiadne neriadené prejazdy, čo najviac mimoúrovňových riešení atď. Aby električky stáli len na zastávkach.
Kým tomu tak nie je, preferujem riešenia typu celodenná 133 a pod.
Napadá mi otázka, bolo by, ak by sa teoreticky našli financie na vozidlá a vodičov, technicky možné zaviesť u električiek 6 minútový či dokonca lepší interval, miesto 7,5 minútového, pri zachovaní dvojlinkového variantu? Povedzme, že napríklad v Karlovej Vsi by šiel voz v jednom smere v priemere každých 90 sekúnd, v prípade piatej posilovej linky ešte častejšie, teda 50 krát počas hodiny (100 krát ak rátame oba smery)? Ďakujem za odpoveď.
Pre zaujímavosť prinášam info, ktoré možno nie každý vie:
- Na BMK sa dá nahrať ZŤP, ale z nej už 10% zľava nie.
- PCL sa nedá platiť z kreditu dopravnej karty.
- do 2 zón súčasne patrí nielen obec Zálesie so svojimi zastávkami (zóny 610 a 710), ale dokonca aj zastávka "Bratislava,,Logistické centrum" (zóny 101 a 610).
- SeniorPas sa dá nahrať na akúkoľvek kartu dopravcu v IDS BK.
- "prečipovať" kartu osobne v predajni DPB musia iba tí, ktorí prichádzajú o 100% zľavu v cestovnom (napr. držitelia Zlatej Jánskeho plakety).
- ZSSK mi neodpísala jednoznačne či je možné PCL kúpiť aj na staniciach v Bratislave, ktoré nie sú vybavené systémom KVC (napr. Lamač): "v stanici Bratislava-Lamač predávajú lístky len zmluvný predajcovia ( nie pracovníci ZSSK), preto ak máte možnosť zakúpte si lístky v inej pokladnici v Bratislave. Cestovné lístky si viete zakúpiť aj vo vlaku, ale je potrebné sa aktívne prihlásiť vlakvedúcemu."
Nerozumiem, to ako PCL je možné kupovať aj vo vlaku? Ide o opakovaný predaj ako v Slovak Lines, že len PCL s rovnakou zónovou a časovou platnosťou ako ten predchádzajúci?
- "preprava bicykla vo vlakoch je spoplatnená sumou 1.50 € alebo je možné zakúpiť týždenný lístok v hodnote 6,00 €."
- "lístok na bicykel je sieťový, to znamená, že je platný vo všetkých zónach." To bola asi odpoveď na moju otázku či sa preprava batožín riadi podľa Cenníka IDS BK. Takže (na rozdiel od bicykla) asi áno.
V Cenníku IDS BK je uvedená iba výnimka, že "pre prepravu bicyklov sa v železničnej doprave uplatní cena podľa cenníka železničného dopravcu."
To myslia vážne s tým intervalom električky v Petržke?
Teraz 95 ide 5/7,5/5 // 7,5, po novom tak isto, ale električka 8/8/8 // 15, čiže prestup bude na električku cez víkend len z každej druhej 95 a cez týždeň iba náhodou?
Si robia p.del ?
Na takú električku sa môžem z vysoka vy... ?
Ešte ďalšia zmena je 41 na hl.st. len ráno, poobede už nie.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
petka123