Ja som toho názoru, že ak to myslíme s električkovou dopravou ako nosným systémom vážne, bolo by vhodné:
- skrátiť 28 po Molecovu (kým nie je spravená tak po Botanickú záhradu, kvôli prestupu)
- skrátiť 30 pod Most SNP
- zmeniť 39 na nosnú linku, interval 6/10/6/10 od Chatam Sofér rovno po nábreží k Malej scéne, odtiaľ ako 78 k Slovnaft aréne a ďalej po terajšej trase na Súhvezdnú (vybrané spoje cez Astronomickú až na Čiližškú, cez víkend žiadne) - vieme, že elina by sa na Karadžičovu hodila a vieme, že nie je tak skoro reálna. Ak prestupujú Dlhé Diely, prečo nie Slávičie údolie?
- zmeniť 50 obojsmerne cez Most Apollo (je ale otázne, či by sa to vzhľadom na vzkm oplatilo)
- skrátiť 84 po Bosákovú (mimo rannej špičky, lebo načo pri ceste historického centra alebo obchodnú prestupovať na elinu, keď ide priamo bus?)
- zrušiť 31 a 78
- 133 a 29 by som nechal v rannej špičke (29 aj v čase rekreačnej dopravy).
Do Petržalky určite dve linky, podľa mňa 1 a 3, 8 točit na Námestí Ľ. Štúra a 6 nechať aj cez víkend, vtedy ale skrátenú po Šafárikovo námestie, povedzme v čase od 10 do 22 hod.
Podobných zmien by sa malo po meste urobiť samozrejme viac.
ALE! Ak to myslíme vážne. Električky sú však dnes reálne extrémne pomalé a predovšetkým nespoľahlivé (vkuse nejaký prestoj). Ak by boli doplnok k metru, tak ešte ok, ale metro nemáme (som toho názoru, že ani nepotrebujeme) a preto by mali byť nosné. No to znamená, segregované, žiadne neriadené prejazdy, čo najviac mimoúrovňových riešení atď. Aby električky stáli len na zastávkach.
Kým tomu tak nie je, preferujem riešenia typu celodenná 133 a pod.
Napadá mi otázka, bolo by, ak by sa teoreticky našli financie na vozidlá a vodičov, technicky možné zaviesť u električiek 6 minútový či dokonca lepší interval, miesto 7,5 minútového, pri zachovaní dvojlinkového variantu? Povedzme, že napríklad v Karlovej Vsi by šiel voz v jednom smere v priemere každých 90 sekúnd, v prípade piatej posilovej linky ešte častejšie, teda 50 krát počas hodiny (100 krát ak rátame oba smery)? Ďakujem za odpoveď.
- skrátiť 28 po Molecovu (kým nie je spravená tak po Botanickú záhradu, kvôli prestupu)
- skrátiť 30 pod Most SNP
- zmeniť 39 na nosnú linku, interval 6/10/6/10 od Chatam Sofér rovno po nábreží k Malej scéne, odtiaľ ako 78 k Slovnaft aréne a ďalej po terajšej trase na Súhvezdnú (vybrané spoje cez Astronomickú až na Čiližškú, cez víkend žiadne) - vieme, že elina by sa na Karadžičovu hodila a vieme, že nie je tak skoro reálna. Ak prestupujú Dlhé Diely, prečo nie Slávičie údolie?
- zmeniť 50 obojsmerne cez Most Apollo (je ale otázne, či by sa to vzhľadom na vzkm oplatilo)
- skrátiť 84 po Bosákovú (mimo rannej špičky, lebo načo pri ceste historického centra alebo obchodnú prestupovať na elinu, keď ide priamo bus?)
- zrušiť 31 a 78
- 133 a 29 by som nechal v rannej špičke (29 aj v čase rekreačnej dopravy).
Do Petržalky určite dve linky, podľa mňa 1 a 3, 8 točit na Námestí Ľ. Štúra a 6 nechať aj cez víkend, vtedy ale skrátenú po Šafárikovo námestie, povedzme v čase od 10 do 22 hod.
Podobných zmien by sa malo po meste urobiť samozrejme viac.
ALE! Ak to myslíme vážne. Električky sú však dnes reálne extrémne pomalé a predovšetkým nespoľahlivé (vkuse nejaký prestoj). Ak by boli doplnok k metru, tak ešte ok, ale metro nemáme (som toho názoru, že ani nepotrebujeme) a preto by mali byť nosné. No to znamená, segregované, žiadne neriadené prejazdy, čo najviac mimoúrovňových riešení atď. Aby električky stáli len na zastávkach.
Kým tomu tak nie je, preferujem riešenia typu celodenná 133 a pod.
Napadá mi otázka, bolo by, ak by sa teoreticky našli financie na vozidlá a vodičov, technicky možné zaviesť u električiek 6 minútový či dokonca lepší interval, miesto 7,5 minútového, pri zachovaní dvojlinkového variantu? Povedzme, že napríklad v Karlovej Vsi by šiel voz v jednom smere v priemere každých 90 sekúnd, v prípade piatej posilovej linky ešte častejšie, teda 50 krát počas hodiny (100 krát ak rátame oba smery)? Ďakujem za odpoveď.
Peon
- Na BMK sa dá nahrať ZŤP, ale z nej už 10% zľava nie.
- PCL sa nedá platiť z kreditu dopravnej karty.
- do 2 zón súčasne patrí nielen obec Zálesie so svojimi zastávkami (zóny 610 a 710), ale dokonca aj zastávka "Bratislava,,Logistické centrum" (zóny 101 a 610).
- SeniorPas sa dá nahrať na akúkoľvek kartu dopravcu v IDS BK.
- "prečipovať" kartu osobne v predajni DPB musia iba tí, ktorí prichádzajú o 100% zľavu v cestovnom (napr. držitelia Zlatej Jánskeho plakety).
- ZSSK mi neodpísala jednoznačne či je možné PCL kúpiť aj na staniciach v Bratislave, ktoré nie sú vybavené systémom KVC (napr. Lamač): "v stanici Bratislava-Lamač predávajú lístky len zmluvný predajcovia ( nie pracovníci ZSSK), preto ak máte možnosť zakúpte si lístky v inej pokladnici v Bratislave. Cestovné lístky si viete zakúpiť aj vo vlaku, ale je potrebné sa aktívne prihlásiť vlakvedúcemu."
Nerozumiem, to ako PCL je možné kupovať aj vo vlaku? Ide o opakovaný predaj ako v Slovak Lines, že len PCL s rovnakou zónovou a časovou platnosťou ako ten predchádzajúci?
- "preprava bicykla vo vlakoch je spoplatnená sumou 1.50 € alebo je možné zakúpiť týždenný lístok v hodnote 6,00 €."
- "lístok na bicykel je sieťový, to znamená, že je platný vo všetkých zónach." To bola asi odpoveď na moju otázku či sa preprava batožín riadi podľa Cenníka IDS BK. Takže (na rozdiel od bicykla) asi áno.
V Cenníku IDS BK je uvedená iba výnimka, že "pre prepravu bicyklov sa v železničnej doprave uplatní cena podľa cenníka železničného dopravcu."