Kompletné pokrytie GPS? Nie je náhodou celá zem pokrytá rovnako? Práveže v meste môže byť problém s lokalizáciou kvôli vysokým budovám, ktoré rušia satelitný signál.
Na toto som včera narazil:
Dopravopat vidi - stena plna zadnych linkovych tabuli a prerastenych zastavkovych tercikov a rozmysla ci existoval expres 231. Sportovec vidi realitu - startovne cisla zo zavodov ☺
Zastavaná plocha a výškové budove Ti signál GPS zhoršujú ? Tým ale neobhajujem DPB.
P.S. Lokalizácii by možno prospel softvér, ktorý by mal definované trasy liniek a hľadal by ich polohu v rámci tejto trasy. Aj bežná navigácia má problém určiť polohu bez trasy (t.j. ak idem po D1 v úseku Pečna - Prístavný most bez trasy, teda len so zobrazením polohy, navigácia skáče z diaľnice na Einsteinovu, na most SNP a pod. Ak mám preddefinovanú trasu, zobrazuje perfektne).
L6 podla tvojho je nerealna, asi by chodila celotyzdenne podla tvojho navrhu. Genialne mi to teda nepride, lebo zbytocna kapacita L6 cez vikend v KV a sedle detto. To ze je dnes L6 celotyzdenne len vylukovy stav a aby sa tolko nefrflolo ze nejde nic na nabrezie.
Zase taka tragedia nemoze byt ten 10 min int.
dajme tomu bolo by to takto intervalo
skolske dni 6-18 10 min, 18-20 10 min, 20-23 15 min.
prazdniny 6-20 10 min, 20-23 15 min
vikend 15 min
pri int. 10 min nemusia byt ani L6,L7 ci dlha L6 (Vin-KV) a moze koncit klasicky po 18tej
Na 7.5 sa skôr či neskôr prejde, celodenne. Zámer je ísť v rannej špičkovej najkritickejšej hodine na linkový interval 6 minút, závisí od možnosti meniarní. (vraj).
Redukovať interval do sedla pri dvojlinkovom variante nie je riešenie, má to viacero negatív.
Čo sa týka večera, ten prechod z 8´na 15´int. je síce dosť "ostrý", ale to prechodné obdobie na viacerých trasách vypĺňajú dojazdy, ktoré do cca 19:30 intervaly na radiálach zahusťujú. Postupné prechody na 10 a 12 min. interval opäť - pri dvojlinkovom variante by iba zbytočne robili zle a je viacero argumentov proti tomu, s kapacitou ani čakacími časmi to nie je až také kritické (možno až na pár riešiteľných výnimiek).
Už keď sa našli vozokm na intervaly 15 min aj skoro ráno aj neskoro večer (teda 7.5 min. na radiálu), tak z tohto nadštandardu určite neustupovať. Jedine pri jednolinkovom variante by mohol byť v okrajových časoch interval 10 min. Alebo aj dnes je možnosť že by chodili niektoré linky s intervalom celodenne 7.5 min., do konca premávky a iné by okolo 19-20 hod. skončili premávku.
Ale na 20 min. interval už by som nešeil, a verím že aj tbusy sa pridajú s tým, že tam bude cez víkend celodenne 15 min.
Je smutné, že GPS z bazošu za 7,90€ vie lepšie lokalizovať vozidlo, než GPS systém beúsu za....ani nechcem vedieť koľko... a to je v meste s kompletným pokrytím, kde by lokalizácia mala byť presná aj na jazdný pruh.....
Radšej by som videl namiesto linky 6 linku č. 1 v trase KV - Jesenského - Obchodná - Hl. stanica a linku č. 7 v trase ako teraz, alebo (ak by malo byť centrum mesta preplnené) tak: Hl. stanica - ŽST Vinohrady (- Rača). 1 aj 7 by boli celodenky a v čase doobedného sedla by bol interval 10 min. Linka 9 by mohla byť v prac. dni celodenne 2xT3, 2xT6 či 29/30T. A večer okolo 21-22h by sa mohlo prejsť z 15 min. intervalu na 20 min.
Nechápem prečo sa medzi 18 - 19h hneď prejde z 8 min. intervalu na 15 min. Veď to je katastrofa po 19h - linky 4 a 9 hlavne! To by sa malo prejsť postupne z 8 na 10, z 10 na 12, a po 20h z 12 na 15 min.
Stálo by za úvahu či by všetky električky v čase 6.30 - 8.30 nemohli mať interval 7/8 min (t. j. 8 odchodov do hodiny)
Ako to, že takéto geniálne riešenie ešte nikoho nenapadlo. Pokiaľ by toto nevedia vymyslieť (grafokóny) tak ma treba kontaktovať, určite by som to vedel spraviť.
Mike - diky za vysvetlenie. Nuz, ano, tu negativnu cast je vidiet viac nez pozitivnu.. Skoda to..
Uz ma to ani neprekvapuje, v poslednej dobe sa aj v praci nejak casto stretavam s tym, ze pocut viac ako sa to neda/to nejde, nez ako to spravit tak aby to slo..
GPSku na lokalizovanie by dnes už mali mať všetky vozy, druhá vec je, že ako to funguje. Ako minule na záložák volá dispečerka: -Pán vodič kde ste? Stíhate hradiť ten odchod o dve minúty? -Isteže stíham, stojím na svetlách na odbočení ku stanici na predstaničnom. -Aha, ja som vedela, že sa asi nebudete kúpať v Draždiaku, ako ukazuje GPS...
GPS lokalizáciu majú vozy už aspoň 6 rokov (to umožňovali v nejakej obmedzenej podobe aj pôvodné palubáky a vysielačka k nim)) a tiež monitor s lokalizáciou všetkých vozov má dispečing tiež takú istú dobu.. (teda už dávno pred tou slávnou modernizáciou). Tú funkčnosť a reálne (= značne obmedzené) využitie ovplyvňované technickými a perosnálnymi limitmi vidíme..
Chalani, chapem spravne, ze ono to teraz ide podla GPSky? Ak ano, potom predpokladam, ze DPB ma nejaku mapu kde vidi, kde-ktore vozidla ma (teda aspon tie najnovsie). To by mohli perfektne vyuzit na lokalizaciu, ked nastane nejaky problem, aby nemuselo tolko vozov uviaznut v jednom useku.. Nie vzdy sa to samozrejme da, ale mohlo by to pomoct eliminacii mnozstva.. Mam na mysli rychlejsi odklon..
To bude asi nerealizovatelne v podmienkach ake aktualne su ?
Do leta tam fungovali v špičkách dupláky a v sedle tam boli K2S, ktoré išli do špičky ako prejazd na 6tku. To bol dobrý systém, až na pár odchodov (posledná K2S z Ružinova poobede po 15tej, to už je špička v plnom prúde..).
Toto riešenie teraz (že polka K2S polka dupláky) je iba prechodné, po skončení výluky verím že tam zasa pôjdu dupláky.. (resp. 29/30T).
Ja zas dufam, ze na 9 pojde nieco kapacitnejsie ako K2S v spickach v niektorych casoch, lebo dnes rano sa nedalo ani dychat v L9 (ako ten vtip: cestujuci hovori druhemu "vydychnite, potrebujem sa nadychnut") a dost ludi ostavalo na zastavkach ...
V posldnom case si na 207 všímam aj ignorovanie Valasskej. Už pravidelne sa mi stáva, že vodič to prepne manuálne, alebo ide s posunutym zoznamom zastávok.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike