Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pe67 #210130:
Na 7.5 sa skôr či neskôr prejde, celodenne. Zámer je ísť v rannej špičkovej najkritickejšej hodine na linkový interval 6 minút, závisí od možnosti meniarní. (vraj).
Redukovať interval do sedla pri dvojlinkovom variante nie je riešenie, má to viacero negatív.
Čo sa týka večera, ten prechod z 8´na 15´int. je síce dosť "ostrý", ale to prechodné obdobie na viacerých trasách vypĺňajú dojazdy, ktoré do cca 19:30 intervaly na radiálach zahusťujú. Postupné prechody na 10 a 12 min. interval opäť - pri dvojlinkovom variante by iba zbytočne robili zle a je viacero argumentov proti tomu, s kapacitou ani čakacími časmi to nie je až také kritické (možno až na pár riešiteľných výnimiek).

Už keď sa našli vozokm na intervaly 15 min aj skoro ráno aj neskoro večer (teda 7.5 min. na radiálu), tak z tohto nadštandardu určite neustupovať. Jedine pri jednolinkovom variante by mohol byť v okrajových časoch interval 10 min. Alebo aj dnes je možnosť že by chodili niektoré linky s intervalom celodenne 7.5 min., do konca premávky a iné by okolo 19-20 hod. skončili premávku.
Ale na 20 min. interval už by som nešeil, a verím že aj tbusy sa pridajú s tým, že tam bude cez víkend celodenne 15 min.
Reply on: Mike #210129:
Je smutné, že GPS z bazošu za 7,90€ vie lepšie lokalizovať vozidlo, než GPS systém beúsu za....ani nechcem vedieť koľko... a to je v meste s kompletným pokrytím, kde by lokalizácia mala byť presná aj na jazdný pruh.....
Reply on: Petto #210115:
Radšej by som videl namiesto linky 6 linku č. 1 v trase KV - Jesenského - Obchodná - Hl. stanica a linku č. 7 v trase ako teraz, alebo (ak by malo byť centrum mesta preplnené) tak: Hl. stanica - ŽST Vinohrady (- Rača). 1 aj 7 by boli celodenky a v čase doobedného sedla by bol interval 10 min. Linka 9 by mohla byť v prac. dni celodenne 2xT3, 2xT6 či 29/30T. A večer okolo 21-22h by sa mohlo prejsť z 15 min. intervalu na 20 min.

Nechápem prečo sa medzi 18 - 19h hneď prejde z 8 min. intervalu na 15 min. Veď to je katastrofa po 19h - linky 4 a 9 hlavne! To by sa malo prejsť postupne z 8 na 10, z 10 na 12, a po 20h z 12 na 15 min.

Stálo by za úvahu či by všetky električky v čase 6.30 - 8.30 nemohli mať interval 7/8 min (t. j. 8 odchodov do hodiny)

Ako to, že takéto geniálne riešenie ešte nikoho nenapadlo. Pokiaľ by toto nevedia vymyslieť (grafokóny) tak ma treba kontaktovať, určite by som to vedel spraviť.
Reply on: Gryzly65 #210127:
Takých story by bolo.. kĺbová sorka ktorá behala na nočáku niekedy medzi 0:30 a 3:30, bola podľa GPS vo Vrútkach..
Reply on: Mike #210126:
Mike - diky za vysvetlenie. Nuz, ano, tu negativnu cast je vidiet viac nez pozitivnu.. Skoda to..
Uz ma to ani neprekvapuje, v poslednej dobe sa aj v praci nejak casto stretavam s tym, ze pocut viac ako sa to neda/to nejde, nez ako to spravit tak aby to slo..
Reply on: Mopy #210124:
GPSku na lokalizovanie by dnes už mali mať všetky vozy, druhá vec je, že ako to funguje. Ako minule na záložák volá dispečerka: -Pán vodič kde ste? Stíhate hradiť ten odchod o dve minúty? -Isteže stíham, stojím na svetlách na odbočení ku stanici na predstaničnom. -Aha, ja som vedela, že sa asi nebudete kúpať v Draždiaku, ako ukazuje GPS...
Reply on: Mopy #210124:
GPS lokalizáciu majú vozy už aspoň 6 rokov (to umožňovali v nejakej obmedzenej podobe aj pôvodné palubáky a vysielačka k nim)) a tiež monitor s lokalizáciou všetkých vozov má dispečing tiež takú istú dobu.. (teda už dávno pred tou slávnou modernizáciou). Tú funkčnosť a reálne (= značne obmedzené) využitie ovplyvňované technickými a perosnálnymi limitmi vidíme..
Reply on: Mike #210123:
A ešte lepšie to je večer okolo siedmej pri zmene intervalov - 12 minút diera, na 9 K2S a tri minúty po nej 2xT na 5.?
Reply on: Mike #210120:
Chalani, chapem spravne, ze ono to teraz ide podla GPSky? Ak ano, potom predpokladam, ze DPB ma nejaku mapu kde vidi, kde-ktore vozidla ma (teda aspon tie najnovsie). To by mohli perfektne vyuzit na lokalizaciu, ked nastane nejaky problem, aby nemuselo tolko vozov uviaznut v jednom useku.. Nie vzdy sa to samozrejme da, ale mohlo by to pomoct eliminacii mnozstva.. Mam na mysli rychlejsi odklon..
To bude asi nerealizovatelne v podmienkach ake aktualne su ?
Reply on: MatejBA #210122:
Do leta tam fungovali v špičkách dupláky a v sedle tam boli K2S, ktoré išli do špičky ako prejazd na 6tku. To bol dobrý systém, až na pár odchodov (posledná K2S z Ružinova poobede po 15tej, to už je špička v plnom prúde..).
Toto riešenie teraz (že polka K2S polka dupláky) je iba prechodné, po skončení výluky verím že tam zasa pôjdu dupláky.. (resp. 29/30T).
Reply on: CraneMan #210116:
Ja zas dufam, ze na 9 pojde nieco kapacitnejsie ako K2S v spickach v niektorych casoch, lebo dnes rano sa nedalo ani dychat v L9 (ako ten vtip: cestujuci hovori druhemu "vydychnite, potrebujem sa nadychnut") a dost ludi ostavalo na zastavkach ...
Reply on: Mike #210117:
Tie gps si odhlasuju zastavky jak chcu najlepsie su tie co odhlasuju podla dveri a neviem kto vymyslal gps
Reply on: Ike #210119:
To je to zameranie podľa GPS.. a keď je krátky sled viacerých zastávok na znamenie, tak tiež s tým má palubák problémy..
Reply on: Mike #210117:
V posldnom case si na 207 všímam aj ignorovanie Valasskej. Už pravidelne sa mi stáva, že vodič to prepne manuálne, alebo ide s posunutym zoznamom zastávok.
Reply on: CraneMan #210116:
Celodenky asi áno. Polovica špičiek by mala patriť JD (z určitosťou to ešte asi nevie nikto).
Reply on: mrkvakj #210114:
"niekto z BUSE" je tu každý týždeň (teraz už možno raz za mesiac), lebo tieto palubáky sa testujú za prevádzky a všetky nedostatky sa odstraňujú tiež tu priebežne, počas prevádzky. Takže každý palubák už má iné funkcionality a aj tie sa na rôznych vozoch rôzne menia. 3+8 zjavne nie je priorita, napr. taká 95 s novými sorkami chodí často s cieľom Nám. Ľ. Štúra aj do Petržalky. Ono vodič by si aj prehodil ďalšiu jazdu, keby to reagovalo...
A vôbec, transparent s nesprávnym cieľom na novom voze videl už asi každý..Nehovoriac o úplne zhastnutých transparentoch, ktoré sa síce už vidia menej často ako v začiatkoch, ale ešte stále sa to objaví...
Reply on: roman2 #210113:
Na 9ke dúfam nie. Kompletná výprava 9ky dúfam ostane patriť naďalej Krasňanom.
Reply on: mrkvakj #210111:
Nepotvrdi to asi nikto na 100% . ALe od cca novembra kedy spojazdnia triangel na Jesenského je dosť pravdepodobné že bude opať spojená L6 a L7 do jednej linky, no vozidlá si netrúfnem . Tam bolo všetko pred výlukou ? , áno aj 30T.
Reply on: roman2 #210113:
Ako, viem ze problem bol(je?) v tom ze to na Kamennom/Namesti SNP vyhanalo ludi von hlaskou" Konecna zastavka.... Ale jeden den (cca tyzden dozadu) som na 3+8 videl #7501 zato sa pytam.

Dufam ze sa to s novym vedenim zmeni,lebo robit pomaly 4 mesiace jednu hlasku? Ako nwm co je problem,ale.myslim si ze keby sa sem povolal jeden sikovny programator alebo niekto z BUSE, tak to mame do 2 hodin hotove... lenze to by tu niekto nemohol robit 500m trate za 1 mil.€?
Reply on: mrkvakj #210111:
Mám pocit,že na 3+8 je problém s prehadzovaním cieľa...Za Mariánskou z L3 na L8 a za Poštovou z L8 na L3.Nové palubáky s tým majú problém a tuším to museli vodiči manuálne navoliť.Na to,aby to fungovalo,by musel niekto kompetentný chcieť... ?
Každopádne treba vyčkať a verím tomu,že 29/30T sa objavia aj na 3+8,6 (v pôvodnej trase z Vinohradov do Karlovky) a možno aj na 9ke ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.