GPS lokalizáciu majú vozy už aspoň 6 rokov (to umožňovali v nejakej obmedzenej podobe aj pôvodné palubáky a vysielačka k nim)) a tiež monitor s lokalizáciou všetkých vozov má dispečing tiež takú istú dobu.. (teda už dávno pred tou slávnou modernizáciou). Tú funkčnosť a reálne (= značne obmedzené) využitie ovplyvňované technickými a perosnálnymi limitmi vidíme..
Chalani, chapem spravne, ze ono to teraz ide podla GPSky? Ak ano, potom predpokladam, ze DPB ma nejaku mapu kde vidi, kde-ktore vozidla ma (teda aspon tie najnovsie). To by mohli perfektne vyuzit na lokalizaciu, ked nastane nejaky problem, aby nemuselo tolko vozov uviaznut v jednom useku.. Nie vzdy sa to samozrejme da, ale mohlo by to pomoct eliminacii mnozstva.. Mam na mysli rychlejsi odklon..
To bude asi nerealizovatelne v podmienkach ake aktualne su ?
Do leta tam fungovali v špičkách dupláky a v sedle tam boli K2S, ktoré išli do špičky ako prejazd na 6tku. To bol dobrý systém, až na pár odchodov (posledná K2S z Ružinova poobede po 15tej, to už je špička v plnom prúde..).
Toto riešenie teraz (že polka K2S polka dupláky) je iba prechodné, po skončení výluky verím že tam zasa pôjdu dupláky.. (resp. 29/30T).
Ja zas dufam, ze na 9 pojde nieco kapacitnejsie ako K2S v spickach v niektorych casoch, lebo dnes rano sa nedalo ani dychat v L9 (ako ten vtip: cestujuci hovori druhemu "vydychnite, potrebujem sa nadychnut") a dost ludi ostavalo na zastavkach ...
V posldnom case si na 207 všímam aj ignorovanie Valasskej. Už pravidelne sa mi stáva, že vodič to prepne manuálne, alebo ide s posunutym zoznamom zastávok.
"niekto z BUSE" je tu každý týždeň (teraz už možno raz za mesiac), lebo tieto palubáky sa testujú za prevádzky a všetky nedostatky sa odstraňujú tiež tu priebežne, počas prevádzky. Takže každý palubák už má iné funkcionality a aj tie sa na rôznych vozoch rôzne menia. 3+8 zjavne nie je priorita, napr. taká 95 s novými sorkami chodí často s cieľom Nám. Ľ. Štúra aj do Petržalky. Ono vodič by si aj prehodil ďalšiu jazdu, keby to reagovalo...
A vôbec, transparent s nesprávnym cieľom na novom voze videl už asi každý..Nehovoriac o úplne zhastnutých transparentoch, ktoré sa síce už vidia menej často ako v začiatkoch, ale ešte stále sa to objaví...
Nepotvrdi to asi nikto na 100% . ALe od cca novembra kedy spojazdnia triangel na Jesenského je dosť pravdepodobné že bude opať spojená L6 a L7 do jednej linky, no vozidlá si netrúfnem . Tam bolo všetko pred výlukou ? , áno aj 30T.
Ako, viem ze problem bol(je?) v tom ze to na Kamennom/Namesti SNP vyhanalo ludi von hlaskou" Konecna zastavka.... Ale jeden den (cca tyzden dozadu) som na 3+8 videl #7501 zato sa pytam.
Dufam ze sa to s novym vedenim zmeni,lebo robit pomaly 4 mesiace jednu hlasku? Ako nwm co je problem,ale.myslim si ze keby sa sem povolal jeden sikovny programator alebo niekto z BUSE, tak to mame do 2 hodin hotove... lenze to by tu niekto nemohol robit 500m trate za 1 mil.€?
Mám pocit,že na 3+8 je problém s prehadzovaním cieľa...Za Mariánskou z L3 na L8 a za Poštovou z L8 na L3.Nové palubáky s tým majú problém a tuším to museli vodiči manuálne navoliť.Na to,aby to fungovalo,by musel niekto kompetentný chcieť... ?
Každopádne treba vyčkať a verím tomu,že 29/30T sa objavia aj na 3+8,6 (v pôvodnej trase z Vinohradov do Karlovky) a možno aj na 9ke ?
Ak je za tým Penta,tak sa obávam toho,že sa to môže veľmi ľahko stať skutočnosťou ? už sa "teším" keď bude hotová tá administratívna budova na Bajkalskej ?
1. Kvoli comu su tu dva pary tlacidiel na otvaranie a zatvaranie dveri? (Jeden v pravo, jeden v lavo, nedaleko tych klucov).
2. Naco je tam tlacidlo "bez funkcie"? To je kvoli tomu, aby sa mohli pridat funkcie v pripade potreby, ako snezny pluh?
A na tej 7719 som si aj vsimol, ze tam mali tlacidla oznacene ako "vystraha" a "svetelna vystraha". Naco sluzi tlacidlo "vystraha"? Pochybujem, ze tym myslia bzuciak.
Mimochodom, nabuduce budem v Bratislave v septembri 2017. Mozem ocakavat, ze T3G este budu v premavke? Nakolko prave skoncili prehliadku na 7837+38 tak predpokladam ze hej, ale neviem.
Mike