Pochopil som, je pravda, že bojujem za určitý spoj, lebo ho sám potrebujem. Ale zároveň viem, že nie som jediný, komu pomôže (vonkoncom nejde len o hubárov). Nebudem predsa podávať návrhy na spoje, ktoré nevyužívam a nepoznám ich (nie som až taký odborník na MHD). Ak by sa stalo, že by tento spoj bol realizovaný a nebol by dostatočne využívaný, môj zmysel pre spravodlivosť by zvíťazil a sám by som podal návrh na jeho zrušenie (hoci by mne osobne chýbal).
Ale vysvetli mi rozumným argumentom načo by bol dobrý ten spoj o 10:30 do Rače?Pre tých max 10 ľudí?Pre mňa za mňa si sprav anketu a pýtaj sa Petržalčanov či by taký spoj mimo špičky využívali ? keď budeš mať reálne odpovede s kladnou odpoveďou,tak nám ich predostri alebo ich rovno zašli DPB na zváženie.Len tak mimochodom nemyslíš si,že keby bol po nej taký dopyt aj v sedle,tak sa obyvatelia Petržalky a Rače dávno ozvú a žiadali by spojenie aj v sedle? ? Dopyt nie je a preto v sedle nepremáva,igen? ?
Áno električky sú v tomto smere obmedzujúce,ale ak všetko šlíape ako má,tak je to komfortnejšie, jak sa trtkať v kolóne á la plyn,brzda,plyn,brzda....? z tohto dôvodu nenávidím zápchy,lebo je to oveľa viac vyčerpávajúce,ako niekoľkohodinová plynulá jazda po diaľnici ?
A nechcel by si teda aspoň raz za hodinu nejaký autobus z Rače do Plaveckého Štvrtka bez prestupu na huby? Však tam sú tiež určite ukrutné davy cestovaniachtivých.
Ano, ale je rozdiel pokazena elektricka a Strhnute vedenie, elina sa nam pokazi na trati max. 1x za 3-4 mesiace(myslim na trati) a trhnute vedenie.. tam vies kde to ocakavat ked citas forum(karlovka,dubravka) na tebou pozadovanej trati (teda eliny Blumental-Raca) sa moze stat max. stret auto x elina
Dopyt nie je, pretože ľudia vôbec netušia, že by taká možnosť bola reálna, jednoducho sú zmierení s tým, že expresná "stosedemnástka" (tak ju my verní cestujúci voláme dodnes napriek prečíslovaniu) premáva len ráno a poobede. Električka je ale zasa náchylná na poruchy elektrických agregátov a vykoľajenie, stačí ak sa pokazí jedna a hneď sa za ňou vytvorí zástup nemohúcich kamarátok ?
Uznávam síce, že som nebýval každodenným cestujúcim 59ny, ale kým som sa ešte vyvážal s Juráckymi delenkármi, tak som na tie služby zavítal neraz a ani raz sa nestalo, že by v ktoromkoľvek z tých dvoch autobusov bolo menej ako 15-20 ľudí. A aj to už boli docela extrémy. V tom období pred 5-6 rokmi si tú 59 pamätám ako naozaj naloženú linku. Hoci dnes ani zdaleka nemám taký prehľad, nepredpokladám, že by sa časy nejako extrémne zmenili.
Tak mne sa opakovane stalo, že sme v tom druhom autobuse boli maximálne traja. ? To sa týka "študáckych posíl" z 6:40 a 7:30 (odchod zo ZŠT Petržalka). Aj keď občas sa stane, že ten druhý autobus predbehne prvý a potom sú oba poloprázdne.
Tak tá druhá skupina ľudí,ktorí chcú tú linku využívať (aj tak ich nie je tak veľa mimo tých stálych) sa môžu prispôsobiť a ísť posledným ranným spojom alebo prvým popoludňajším,prípadne na prestup cez mesto,tak ako tu reagovali ostatní diskutujúci.Naozaj ti vravím,že keby bol taký enormný dopyt po tejto trase (Petržalka - Rača),tak už dávno premáva celodenne a nie len v špičke ? tá linka je primárne určená pre ľudí pracujúcich a študujúcich v Rači.Ja napríklad preferujem električkovú dopravu aj keď sa ňou mám trmácať dlhšie.Vezmi si aké sú v poslednom čase kolóny v meste (niekedy) po celý deň a tá električka v kolóne nestojí,takže je logicky rýchlejšia ?
Ten autobus je študácka posila, ktorá sa na trať napája až od zastávky Smolenická, čím uľaví spoju, ktorý v úseku od Smolenickej do Rače ide dve minúty po ňom - ten totiž prichádza už na samotnú Smolenickú pomerne vyťažený a tak vďaka tomu, že mu ten posilový spoj pozbiera ľudí už ich veľa nepristupuje. Idú tam teda síce dva autobusy v rozmedzí dvoch minút, ale oba pomerne naložené študákmi z Pe do Rače. To, že prvý z tých autobusov - teda ten, čo sa pripojil na trať od Smolenickej - ide z pántov do vozovne, nehrá v tomto prípade žiadnu rolu.
Električky vždy budú citeľne pomalšie než expresný autobus, pretože nedokážu predbiehať, takže expresných električiek sa nedočkáme ? A rušenia zastávok tiež nie, lebo potom by to starší ľudia mali na zastávku ďaleko. Raz darmo, Bratislave chýba metro ?
"Dnes je iná doba a relevantná časť populácie nechodí do klasického zamestnania" toto krasne vidno na dialnici smer Bratislava rano a "von z Bratislavy" poobede. To iste Hlavna stanica a Nivy. Ano pravda, pomery sa zmenili. Kedysi sa chodilo na siestu, na siedmu, na osmu... teraz sa chodi aj na deviatu... pripadne ak pracujes pre nemenovanu americku firmu na druhu poobede... ale to je skor extrem, rovnako ako tu uz spominany telework a pani svojho casu. Problem s trmacanim sa elektrickami je v tom, ze v sedle su pomalsie... preco? Tie dovody su minimalne na tejto stranke spomenute niekoklkokrat... zly stav trati, slaba preferencia elektriciek na krizovatkach... toto treba vyriesit a nevymyslat subezne spoje... to uz rovno mozeme povedat, ze elektricky su v spicke rychlejsie, tak budu jazdit iba v spicke a v sedle su rychlejsie busy, tak budu jazdit busy, cha ake jednoduche...
V takýchto prípadoch bývajú väčšinou veľmi priehľadné pohnútky žiadateľa - žiada len spoj svojím preferovaným smerom a žiadnym iným. Akékoľvek nemohúce babičky sú len ex post zástupný dôvod. Spomeňme si len na legendárneho režistu Dunča s jeho požiadavkou na priamy spoj Terno Petržalka - hlavná stanica a následnú argumentáciu davmi sTažkými kuframi, čo denne cestujú od Tena do Žiliny.
Stará paní na nás ukázala prstem a pištěla: "Darebáci, starýho člověka nepustí sednout." Upozornil jsem ji jemně, že celou cestu stojím na jedné noze a ještě ne na své. "Stojí, stojí, ale kdyby seděl, stejně by nepustil, já je znám," vřeštěla ta paní a udeřila Jónu deštníkem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
mku81