Mám pravdepodobne naivnú otázku: Ako je možné, že v Maďarsku stále jazdia Ikarusy 260 a 280? Boli vyrobené neskôr ako tie čo jazdili tu či tam sa o ne lepšie starajú?
Bratislavské 280-ky išli z DPB rovno do šrotu? Veď tu už takmer dojazdila nasledujúca generácia Ikarusov - 415 a 435...
To kedy zaviedli lístky, ktoré sa dajú použiť viac krát? Používam Brastislavskú MHD 20 rokov, ale tohto som si doteraz nevšimol. Aj keď je pravda, že používam prevažne 15 minutové.
V tom pripade mal vodic maximalnu moznost odchodu 0:17. Odchod 0:16 je uz naozaj neprijatelny.....
Konrad8 - urcite riesit formou staznosti... Ty si sice stihol, no mozno nejaka osobka pribehajuca o 30s neskor (a teda s casovou rezervou 1:30) by spoj nestihla VINOU vodica....Preto, i ked nerad, je dobre, aby sa na toto upozornilo (aj kebyze to znamena problem pre vodica). Ale koniec koncov, zistit sa to da lahucko....staci si kuknut udaje z karty.
Cas na oznacovaci by mal byt rovnaky ako na palubaku (rozdiel maximalne par sekund, urcite nie dve minuty). Stazovat sa vyznam ma, riesia to a urcite je potrebne proti takemuto spravaniu bojovat. Preplateniu taxika v takom pripade vsak prilis neverim, hoci teoreticky by to mohlo byt vysuditelne (dopravca z vlastnej viny nedodrzal CP, cim porusil zakon o cestnej doprave).
Mozne by to bolo v podani, ze myslis vnutorny maly (dnes uz neuzivany) displejik s casom a pasmom. Oznacovace su riadene palubakom, rovnako dlhy cerveny vo vnutri.
Kratky uz prakticky ani neviem ci este daco ma, by mohol byt. Mne na voze (ale zase system Mypol) sa zapinal individualne voci palubaku. Iba pri potvrdeni zmeny na palubaku sa aktualizoval (zmena casu a spol), avsak dalej si siel samostatne (mimo riadenia palubakom). Displej BuBuse...
Ale dnes uz prakticky nie je mozne aby na jednotlivych displejoch boli rozne udaje.
Oznacovace aj displeje su riadene palubakom, palubak je riadeny RDST, a tam nastavuje cas dispecing. Takze dokonca veskere vozidla (okrem vozidiel s nefuncnou RDST, ale tie zas podla predpisu nemaju byt ani vonku v uliciach) je cas vsade rovnaky.
Moze vsak nastat situacia, kedy chronometraz na PP bude ina nez na zastavke. Teda autobus bude mat (najma nocak so zastavkami na znamenie) dakde skorsi odchod o minutu. Navyse, vodic sam o sebe moze zo zastavky (okrem nastupnej) odist o minutu skor....To uz mame dve minuty....takze odchod 0:16 a 0:18 je vlastne ten isty....bohuzial, pre cestujuceho....
Mal by som otazku vyplyvajucu zo situacie ktora sa opakuje casto a tou je skorsi odchod predovsetkym nocnych spojov, ako je napisane v CP. Deje sa to pravidelne, vacsinou skorsi odchod o 2 - 3, ale zazil som aj 4 minuty. Cislo na dispecing uz mozem mat na rychlej volbe ? Avsak tentokrat som siel linkou N74, vozidlo 3405 zo zastavky Zimny stadion, odchod ma 0:18, z dialky som ho zbadal tak som utekal, uznavam, sofer mi zastavil, tesne, ale stihol som. Ibaze na mojom telefone bolo 0:16, na oznacovaci bolo 0:16 aj na tabuli s casom a pasmom bolo 0:16. Sofera som upozornil, ze odchod ma az o dve minuty naco ma arogantne odbil s tym, ze on ma na palubnom pocitaci iny cas a on sa riadi podla toho.
Preto sa pytam, je mozne aby mu ukazovali iny, skorsi cas ako je na oznacovacoch a hlavne ako je cas realny?
A ma vyznam podavat na toto staznosti? Naozaj sa to riesi? Ak musim ist taxikom kvoli tomu, ze sofer siel v predstihu, mam narok na jeho preplatenie?
Skontroloval som svoj cas aj podla tabule na Hlavnej stanici, podla nej mi sli moje hodiny dokonca o 17 sekund skor, podla casu v dalsom spoji mi cas tak isto sedel.
P.S.: Opravte ma, ale pamatam si spravne, ze treba byt 59 sekund pred odchodom na zastavke?
Petto