Reply on: J #20657:
Áno, sme v Bratislave úplní blbci. Teda aspoň vedenie mesta:1) ****ovina je stavať most podľa toho, ako bol "veľmi dávno naplánovaný". Požiadavky sa dosť zmenili a minimálne sa mali stavať v každom smere tri pruhy (jeden vyhradený pre MHD) a nie dva, keď už sa tam nemal vynechať stred pre koľajovú dopravu. Dva sú absolútne nedostatočné.
3) Územný plán je z čias boľševika, kedy boli úplne iné spoločenské potreby. Aktualizácia v 1993 mu príliš nepomôže. Na novom sa pracuje už roky a je to známy "systém metro" - niečo sa horko-ťažko vypracuje za štyri roky do takej podoby, aby to mohlo ísť na schválenie, potom prídu voľby, nové zastupiteľstvo všetko zhodí zo stola a začne sa od nuly.
10) Haha... mrakodrapy môžu byť všade tam, kde sa nájde niekto s dostatočne plnou kešeňou. V prípade potreby sa to zaobalí do "kreatívneho kontrastu s nízkopodlažnou zástavbou" a podobnýcvh kydov.
Prepáč za toľko negativizmu, ale vedenia mesta ma serú už roky podstatne viac, než kedysi boľševici. Tak som potreboval vyustiť trošku pretlaku z kotla.
Kami
Most Kosicka je stavany v nadvaznosti na dialnicu Pristavny most - Lafrancony. Take su platne plany a zial v case schvalovania o eline v Petrzalke rozhodla len tato stranka. Bohuzial.
Projekty nosneho systemu budu prezentovane v najblizsom case.
Uzemny plan je fakt stary, aj v tom v roku 2004 bude ponechany priestor pre klasicke metro (az raz ...). Este pred jeho schvalenim bude zname rozhodnutie o nosnom systeme. Samozrejme realizacia potrva. Nakoniec, keby sa slo podla projektu na iMHD, treba pockat na dokoncenie Mostu Kosicka.
Nakoniec trocha optimizmu. Suma, ktoru si je mesto schopne na nosny system pozicat, je vyssia ako podla treba na projekt z iMHD.
Zjednoduseny zaver: mame peniaze, mame koridor, staci rozhodnutie a v 2006 prve supravy prejdu do mesta .