Reply on: J #20672:
1) Postaviť niečo iba preto, aby som minul peniaze z pôžičky, je ****ovina na druhú. Tú pôžičku predsa bude treba splácať, a čo za to získame? Most s dvoma pruhmi, kam sa presunie záťaž z jedného pruhu zo Starého mosta (ktorý pôjde do rekonštrukcie a ak pánboh dá, nikdy sa tam už IAD nevráti) a druhý pruh spoľahlivo zaplní záťaž, ktorá sa sem presunie po vybudovaní diaľnice popod Sitiny a cez Petržalku. Takže namiesto štyroch mostov, ktoré nestíhajú, budeme mať štyri mosty, ktoré nestíhajú, čím sme problém previedli na už známy prípad a môžeme v "riešení" pokračovať za cenu ďalších pôžičiek.
3) Neviem, čo hodila do koša Praha. Snáď ale nechceš tvrdiť Ty mne, že po zásadných spoločenských a politických zmenách možno ešte pätnásť rokov vychádzať zo starých plánov? Len pár zásadných zmien:
a) uvoľnenie príhraničnej zóny, najmä v Petržalke, ktorá bola dovtedy tabu,
b) presun výrobnej sféry od veľkopodnikov k menším firmám,
c) pokles záujmu o výstavbu veľkokapacitných panelákov k rodinným domom,
d) neúmerný nárast počtu automobilov, ktorý si vyžaduje zásadné prebudovanie komunikačnej siete,
stačí?
10) Prípad Kollárovo poznám, ide bohužiaľ o výnimku. Mimochodom, ak sa nemýlim, firma má akési predkupné právo na výstavbu aj v dolnej časti, takže časom park zanikne úplne (niečo o tom písali v Bratislavských novinách).
J
Myslíš si, že sme v BA úplný blbci.
1) most Košická bol naplánovaný veľmi dávno ešte vtedy keď sa rátalo s metrom pod Dunajom. O elinách do Petržalky sa nikomu snáď ani nesnívalo.
2) v Petržalke je dosť široký koridor, kde okrem prašných chodníkov nie je nič. 6iadne parkoviská, žiadne obchody žiadne lapmy, len pár nadivoko vyrastených stromov. Je tam stavebná uzávera a rýchlodráha tam bola plánovaná skôr ako sa Petržalka vôbec začala stavať. Ludia na súde nebudú mať argumenty, keďže pri sťahovaní vedeli čo tam bude, je to ekologickejšie a tichšie ako autobusy.
3)Bratislava má územný plán, ktorý bol aktualizovaný v 1993 a v súčasnosti sa pracuje na novom.
4) To že si o rôznych systémoch do Petržalky nevidel nič neznamená, že neexistujú. Tých variantov bolo vypracovaných hodne.
5) súčasné vedenie mesta má v zastupiteľstve 60 poslancov z 80. Hádanice neočakávam. je jasné, že to bude Siemens a tým to končí.
6) Začiatok výstavby prvých dvoch etáp v roku 2006 je reálny. Teda trať v P. a nejaké zmany v centre. Ak by to Ďurkovský nestihol, bude to jeho politická rakva. Môdrejší budeme ai tak o mesiac možno menej.
7)Nezabúdaj, že stačí napojiť Petržalku na ostatok siete a Nosný systém je ako tak, v oklieštenej verzii hotový. Resp. funguje po celom meste. A žiadne čakanie na trasu D či dokončenie C nehrozí. Inak Praha si požičala na dalšie tri stanice C 75mil Eur čiže 3mld. SKK. Za to sa dá prerobiť Karloveská a Račianska radiála na kvalitnú trať s mimoúrovňovým križovaní kde je to potrebné či preferenciou.
je jasne dané, kade trasa povedie pretože pôjde po trasách súčasných elinových tratí a v Petržalke máš koridor, ktorý ťa nepustí.
9)Výkupy pozemkov?! Akých. Súčasné trate patria mestu a koridor v P. tiež.
10) Mesto má jasne dané, kde mrakodrapy môžu byť a kde nie. Nepleť si nás s Prahou, ktorá kvôli UNESCO nemôže stavať kde chce. Bratislava taký problém nemá. Mesto má koncepciu rozvoja MHD a to asi rok starú. Predtým platila iná.
11) Nemyslím si, že pôjdeme pražským modelom a vyhlásime tender na nákup nových elín dva mesiace pred spustením trate tak ako to je v prípade Barandova.
12) Nemyslíš si, že rozhodnutie či to bude 1000 alebo 1435 je jednoduché. Keby si o tom čo to vedel, tak by si mohol z istotou povedať, že to bude 1435, keďže budovať sa to ide tak, aby sme si nezastavili výstavbu metra. Na každú novú, prebudovanú trať by chceli kupovať nové vozy.
Papyr: