Nič nebudú prehodnocovať, lebo senecký a šamorínsky scenár tu nehrozí. Jednak tá intenzita suburbanizácie je ďaleko nižšia a jednak zabúdaš, že k situácii na cestách I/61 a D1 výrazne prispieva excentrická poloha Bratislavy, ako hlavného mesta a významného hospodárskeho centra. Pri všetkej úcte, diaľnica D2 v smere od Rajky zíva aj v najexponovanejších časoch prázdnotou. V z hľadiska cezhraničnej dochádzky sa bavíme rádovo o 4-6 obciach, v prípade Slovenska (špeciálne v pondelok ráno) sa bavíme o niekoľkých okresoch (oficiálny počet denných dochádzajúcich do Bratislavy je ~80k dochádzajúcich [presné číslo som tu už postoval, nepamätám si ho naspamäť] - a to sa bavíme o oficiálnych, teda žiadne prechodné pobyty, žiadni 45 roční mimobratislavskí s TP u mamy v rodnej vieske). Tok z Rajky (bol si tam niekedy?) sú dve-tri čajové lyžičky z oceánu.
Neexistuje štúdia o vyťaženosti tohto toku z Rajky, nie sú ani dáta (nedisciplinovanosť obyvateľov pri evidencii TP, štúdium dochádzky len v rámci SR [v dátach sa uvádza len "zahraničie" ako celok] a nedisciplinovanosť a teda chýbajúce dáta aj na Maďarskom štatistickom úrade). Nemám dáta ani ja, ani ty. Ale prikláňam sa k tomu, že vlak v relácii Rajka - Rusovce - Jarovce - Petržalka by boli spláchnuté peniaze. A navyše by som rád videl toho, kto by to chcel financovať a kto a prečo by to objednával. VD má byť atraktívna a z hľadiska atraktivity je jedným z najdôležitejších činiteľov (ak nie najdôležitejší) frekvencia spojov. To nie je Transport Tycoon kde nastavíš na konečnej odchod vlaku až kým sa nezaplní do posledného miesta a po 4 rokoch opustí stanicu.
Samozrejme ale hovorim o tom najme preto aby sa s niecim takym uvazovalo pri druhej etape vystavby elektricky do Petrzalky. A nie je to pravda ze by cela infrastruktura bola na to pripravena chyba zastavka janikov dvor, juzne mesto, rusovce zastavka, mozno daka Jarovecka. Ak nebude umozneny rychly prestup vlak + elektricka v janikovom dvore moc vyznamu to mat nebude. Inak ja osobne radsej planujem dopredu ako by som mal veci riesit ked uz horia treba to rychlo nejak vymysliet.
Ked to bude aktualne, bude mat zmysel o tom uvazovat. Zavadzat to vsak uz dnes by bol nezmysel. Infrastruktura uz stoji, cize ked vznikne dopyt, do mesiaca od rozhodnutia to moze jazdit.
Ked sa tam budu tvrit kolony ako od Senca mozno prehodnotia nazor, osobne dost pochybujem ze po dostavani developerskych projektov budu 91/191 stacit, aj ked priznavam este par rokov to potrva
Tak Rusovce. V spicke odtial za hodinu ide 8 busov. Vlak by siel mozno jeden. Kto by si ho vybral, navyse ked stoji dalej (co potlaca aj casovu vyhodu).
Regiopanter ako casto? Lebo ak bus do Rajky kazdu hodinu a do Cunova kazdych 15 minut nahradis vlakom raz za dve hodiny, ktory navyse stoji dalej, tak ludia sa ti na to akurat tak vybodnu a pridaju sa k tym co cestuju autom a tvoria zapchy.
Ja som hovoril o linke Rajka - Rusovce, Jarovce, Juzne mesto - Zst. Petrzalka s tym ze v Janikovom dvore by bol umozneny prestup na elektricku. Po dostavani Juzneho mesta a projektovanych stavieb v Rajke, Rusovciach a Jarovciach si viem predstavit ze by sa naplnila taka jednotka Regiopanter ako jazdi v cechach uplne kludne, len myslim trosku dopredu. Podla mna o par rokov sa tam budu vytvarat naozaj enormne zapchy a tu verejnu dopravu bude potrebne nejako riesit.
Problem je ze do Petrzalky to rychlejsie vlakom nie je. Uz sme to tu rozoberali 100 krat. Ak tam presmerujes nieco z hlavnej stanice, rozbijes system a nic neziskas. Ak tam zavedies novy vlak, tak to je cista cierna diera.
To máš úplnú pravdu a je mi jasné, že u nás to tak nikdy nebude ako vo Viedni. Trošku by k tomu určite prispela aj výstavba nových zastávok, ktorá žiaľ stagnuje ale na začiatok by určite nebolo od veci skúsiť zaviezť prevádzku aspoň po súčasnej infraštruktúre, čo máme. Cesta na hlavnú stanicu zo sídlisk a naopak by bola určite takto lepšia a hlavne rýchlejšia ?
Chápem, že objednávateľom je štát a ZSSK je len dopravca ale ja som chcel povedať, že je veľká škoda, že sa nejazdí aj po iných trasách v rámci BA lebo vlak je jediný druh dopravy ktorý by vedel za krátky čas prepraviť ľudí z bodu A do bodu B. K Rajke len toľko, že určite nemá význam vlaky ťahať až tam ale po tú Petržalku by sa to dalo a neverím, že by to bolo nevyužívané ale ľudia o takom spojení musia vedieť a hlavne musia zistiť že je to rýchlejšie ako ísť iným druhom dopravy. A to zistia len tak, že sa tie vlaky tam budú znovu jazdiť!
Rozdiel je, ze Petrzalka aj Jarovce, Rusovce, atd. maju velmi dobre autobusove spojenie s centrom, zatial co vlak v dnesnej podobe centrum z daleka obchadza. Keby neboli zlikvidovali trat cez Stary most a okolo Niv k Filialke a dalej, ponukana trasa by bola urcite dostatocne atraktivna aby sa uzivila, ba bol by potencial aby tu vznikol ozajstny S-Bahn ako ho maju vo Viedni na Stammstrecke.
Ale keby bolo keby, obnovovat tu trat pod zemou je zasa moc drahe aby sa oplatilo, aspon najblizsich 50 rokov.
1. Chapes rozdiel medzi objednavatelom dopravy a dopravcom?
2. Ako chces spravit trat do Rajky atraktivnou natolko, aby si tam uzivil aspon trochu zmysluplnu supravu?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Error 0x007