Tuším vlaky môžu preisť jednu stanicu do susedného štátu bez špeciálnych "povoleni-procedúr" /resp jednoduchá procedúra a ak som správne pochopil tak dotknutý štát nemá moc pák na zabránenie/ teda ZSSK resp RJ by mohol do Rajky len MAV resp. GYSEV by mohli len po Rusovce ďalej už je to zložitejšie.
Výhodu tohoto smeru máš v tom že je tam diaľnica takže autá sa rozdelia v podstate na dva prúdy, jeden čo pôjde po normálnej ceste a druhý po diaľnici, ľudia z juhu zatiaľ takúto možnosť nemajú.
Pokiaľ viem záväzok na prevádzkovanie 801 už bude aj končiť nie? Chápem, ale podľa mňa by stálo za to pokúsiť sa o to. Samozrejme treba vypísať súťaž nemyslím si, že by to mala automaticky prevádzkovať ZSSK. Možno by mal záujem Regiojet, GYSEV alebo niekto iný. Myslím si, že stojí za to zvážiť túto variantu.
Nebude ale mega problem vybavit vlak do Rajky? ZSSK ma problem vobec udrzat dopravu na sucasnych tratiach v krajine a pochybujem, ze DPB ma stale sukafon v zalohe (a aj tam by bol problem pretoze 801 tusim musi jazdit nejaku dobu)
Osobne si myslím, že by sa nejaká krátka súprava určite zaplnila po dostavaní južného mesta a ďalších domov v Rusovciach, ale hlavný dôvod vidím v tom, že tá cesta z Rusoviec do Petržalky určite nebude už onedlho postačovať a budú sa tam tvoriť podobné kolóny ako z Rovinky a podobne a vlak by v tomto prípade bol určite rýchlejší. Samozrejme nehovoriac o tom, že je v Rajke vlakový prípoj na Hegyeshalom. Takže prečo nevyužiť koľajovú dopravu aj pre mestskú dopravu?
tak v bode
131 ZSSK Projekt nákupu elektrických
jednotiek v rámci IDS
Zvýšenie kvality a atraktivity regionálnej
železničnej dopravy (25 ks jednotiek) PR 11 OP 33 OPII
tak možno časom keď pribudnú lebo posledné info bolo 671.016 išla do NZ hoc zo zažiatku už mala ísť smer Východ
Ale ja furt nechápem prečo IDS nefunguje v SC a PK oblastiach vo Fr v Paríži / aj Lyone/ to už fachčilo v 1991
Uz ked vidim, ze sa tu rozobrra zeleznica, avsak najma "moj" Os4650,tak mi neda neopytat sa, preco bol piatok presne pred dvomi tyzdnami na tomto vlaku striedavy pantak? (Zssk 560.011)
Nevies nahodou? bol pre mna velmi milym prekvapenim veru...
Mali dať na 16:31 z Bratislavy ideálnejšie po Šaľu len a stíhal by dojsť tam aj pred R 841 Krivín... ale potom by chýbala súprava v Zámkoch (ak by išiel ďalej, musel by byť prechodený Krivínom v Trnovci aj Zámčanom v Tvrdošovciach)
Ten posledný Os by najskôr mohol odchádzať zo Zámkov po odchode 476, teda okolo 22.57 a v BA by mal príchod najskôr o 23:28 (nestíhal by nočáky) a Metropol aj tak vždy mešká, čiže by mohol odchádzať kľudne v takte 22:22 v príchodom do BA o 23:51.
No ale idú vraj prekladať polohy EC a tak by sa malo všetko rozbiť a po novo nakresľovať - vychádza to tak jedine, že by museli urobiť pásmovku spolu so zámockými aj pohronskými rýchlikmi + EC = rovnomernejšie odstupy.
MatejBA