tak v bode
131 ZSSK Projekt nákupu elektrických
jednotiek v rámci IDS
Zvýšenie kvality a atraktivity regionálnej
železničnej dopravy (25 ks jednotiek) PR 11 OP 33 OPII
tak možno časom keď pribudnú lebo posledné info bolo 671.016 išla do NZ hoc zo zažiatku už mala ísť smer Východ
Ale ja furt nechápem prečo IDS nefunguje v SC a PK oblastiach vo Fr v Paríži / aj Lyone/ to už fachčilo v 1991
Uz ked vidim, ze sa tu rozobrra zeleznica, avsak najma "moj" Os4650,tak mi neda neopytat sa, preco bol piatok presne pred dvomi tyzdnami na tomto vlaku striedavy pantak? (Zssk 560.011)
Nevies nahodou? bol pre mna velmi milym prekvapenim veru...
Mali dať na 16:31 z Bratislavy ideálnejšie po Šaľu len a stíhal by dojsť tam aj pred R 841 Krivín... ale potom by chýbala súprava v Zámkoch (ak by išiel ďalej, musel by byť prechodený Krivínom v Trnovci aj Zámčanom v Tvrdošovciach)
Ten posledný Os by najskôr mohol odchádzať zo Zámkov po odchode 476, teda okolo 22.57 a v BA by mal príchod najskôr o 23:28 (nestíhal by nočáky) a Metropol aj tak vždy mešká, čiže by mohol odchádzať kľudne v takte 22:22 v príchodom do BA o 23:51.
No ale idú vraj prekladať polohy EC a tak by sa malo všetko rozbiť a po novo nakresľovať - vychádza to tak jedine, že by museli urobiť pásmovku spolu so zámockými aj pohronskými rýchlikmi + EC = rovnomernejšie odstupy.
Ono je otázkou času zahustenie aj poobedňajšieho int. na polhodinu ako je tomu ráno aspoň po Galantu. Zatial by mali tie push-pull jednotky spájať do dvojičiek. Ten jeden vložený spoj je na výsmech. Ide v nevhodnom čase. Hodil by sa o cca 17:30 kedy ide najviac ludí z práce. Naspäť by som dal konečne spoj aspoň po 22 hodine zo Zámkov. V takte by išiel napr. o 22:22 čím by mal stihnúť prvý rozjazd nočákov na stanici.
Inak ta Vieden je super priklad, ludi co tvrdia ze "v noci ludia necestuju" (pricom nocou rozumeju cokolvek po 22:00) by som postavil do Petrzalky tri dni po sebe o 1:50 a potom nech su mudri.
Samozrejme, že je prázdny, keď 29 minút pred a 31 minút po ňom idú ďalšie Os.
Problém je v poschodovými jednotkami popoludní, kedy sú preplnené na Os 46xx, ráno zase problém nevhodnej súpravy 6x Bdtmee Os 4608. Od nového GVD chodí takáto súprava, pretože od Senca sa ľudia vozili dosť nekultúrnem- hore, na schodoch aj dole stáli... lenže táto staršia súprava sa nevie rozhýbať a zabrzdiť tak, ako je to predpísané a každodenne sú prekračované jazdné časy - a keďže v tom čase sú napratané 3 rýchliky, občas už nestíha Os vyjazdiť svoje časy a musí byť niekde prechodený rýchlikom.
Os 4672 by mali dať na hl.st. aby sa trošku odbremenil 4608. Ale napr. 4650 Galanta 7:03 - Ba hl.st. 7:51 s jednotkou 671 je taktiež riadne plný.
Takže darmo nové poschodové súpravy, v špičkách nepostačujú hlavne za hodinový interval: bolo by treba ešte jeden vozeň alebo dávať klasické vozne. Možno od budúceho grafikonu sa to ale zmení, keď chcú celkom prerobiť takt EC Praha-Budapest.
A staré vozne zas udržiavať v prevádzkyschopnom stave, lebo keď nebrzdí správne alebo sa nezatvárajú dvere, to je už zapríčinené dopravcom.
Ja ked idem z koncertov z Viedne posledným smer BA o 00:50 tak nás vždy dosť vystúpi v Petržalke . Odhadom cca. 70 ludí čo je dosť na pokročilú nočnú hodinu.Odtial väčšinou taxíkom lebo nočákmi precestujem dalšiu hodinu po BA.
Mne chýba zrušený spoj z Viedne okolo 23:30 /Night liner na hlavnú/ čím sa stíhali nočáky o pol jednej zo stanice. Jazdil tam jeden vagón /vytunená 810/,ktorá kapacitne nestíhala.
Z Košíc nemusí ísť dlhá súprava alebo by sa napr.rozpojovala v TN alebo Žiline. Príchod okolo polnoci je myslím v pohode. Tak isto z Prahy je to tragédia. 17:40 SK strela a potom až EN Metropol,ktorý sa neskutočne vleče.
Tak som dnes otestoval Rosobus L41 z Hlst. Po Hrobonovu som bol jediny pasazier. Tam nastupili dvaja dochodci (asi ta stovka stazovatelov), ktori pokracovali aj za vozovnou, kde som vystupil. Samozrejme, len co sa L41 rozbehla zo zastavky, pri vecierke Zap sa objavila L64.A nebolo ziadnym prekvapenim, ze vsetci vystupujuci boli riadne..... povedzme podrazdeni
Aby R Cassovia nekoncil v Trencine, ale siel v takte az do Bratislavy. To nie je prichod 2:05, to je prichod 0:05. Pri troche kreativity sa to da natiahnut na prichod 0:15-0:20, cize akurat na nocaky. To je zakladna obsluznost.
V opacnom smere denne Ruzin az do Kosic (ako chodi v piatok).
ja by som videl z dlhodobejšieho hľadiska ako efektívnejšie nahradiť L801 nejakým S-bahnom zo zástavkami v Rajske, Rusovciach, Južnom meste a prestupom na elinu pri Janíkovom dvore a konečnou zastávkou na Petržalskej stanici.
MatejBA