Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #205328:
Dávnejšie som započul, že tak či onak tie pneu sú na štýlom brzda plyn jazdiacich vozoch tak pár mesiacov (určite tu znalejší potvrdia či 2 a pol, 3 či 4) pred ich výmenou za nové. A tak som si pár krát hovoril, že čo stojí v ceste dajme tomu od nejakého októbra do januára obúvať zimné pneu a mať aspoň časť parku pripravenú na každoročne opakujúce sa situácie.(ale asi spotreba, a bla bla).
Reply on: Petto #205324:
Zišlo by sa aj aktualizovať že na linku 210 nebudú vypravované nízkopodlažné trolejbusy.
Reply on: S499.1023 #205321:
Veď tomu rozumiem ? Ale celý čas sa bavíme o zimných pneumatikách a nie o solení, či hej? Bez ohľadu na konkrétny stav vozovky si dovolím tvrdiť, že výmena pneumatík redukuje relatívny výskyt mimoriadnych situácii v MHD v súvislosti s poveternostnými podmienkami (hoci jedným dychom dodávam, že to nie je všeliek). Do akej miery a či sa to oplatí, to Ti povedať neviem. Očakával by som, že DPB zavedie systémovú pokusnú pilotnú premávku na vybraných linkách a zhodnotí či je zvýšenie nákladov hodné zvýšenia spoľahlivosti.

Zhodneme sa, že v súčasnej sieti existujú linky, kde by zimné pneumatiky boli zbytočný luxus.
Reply on: S499.1023 #205326:
máš pravdu, to ma nenapadlo ?
Reply on: trolejbus6207 #205323:
No však univerzálne = celoročné = M+S - nepotrebujú ani tú výnimku/nevýnimku zakotvenú v zákone, čo si citoval. Na tú by mohli pokojne jazdiť na letné.
Reply on: zakaznik #205318:
Ako naznačil S499.1023, pravdepodobnosť uviaznutia v rôznych kritických úsekoch bude rôzna. Aj keby však bola rovnaká, ten vzorec by bol asi trochu zložitejší:
pravdepodobnosť uviaznutia vozidla na trase = 1 - (1 - pravdepodobnosť uviaznutia v kritickom úseku)^(počet prechádzaných kritických úsekov).
Tento vzorec berie do úvahy, že ak raz vozidlo uviazne, tak už je uviaznuté a neuviazne znova. Tvoj vzorec dáva očakávaný počet uviaznutí vozidla, ak by z každého uviaznutia bolo nejako vyslobodené. To je aj dôvod, prečo tvoj vzorec môže dať výsledok väčší ako 1 (resp. "100%").
Zislo by sa aktualizovat . Mame uz aj cisto NP linky ako 21,37,61, prip 33,201,202 🙂

http://imhd.sk/ba/doc/sk/10002/Bezbarierova-doprava.html
Reply on: S499.1023 #205322:
tak to sme sa naozaj nepochopili, lebo pod pojmom univerzálne som mal na mysli celoročné a tú výnimku som odvolal ?
Reply on: trolejbus6207 #205312:
To je prvá časť môjho nepochopenia. Druhá je, že sa tu celý čas bavíme nie o letných ale o celoročných pneumatikách. A tie majú značenie M+S, takže sa môžu v zime používať bez výnimiek.
Reply on: Ike #205319:
Ámos ti to už vysvetlil po lopate, tak to hádam pochopíš aj bez VP "C". Vieš, prečo sa v Škandinávii nemusí soliť a prečo tí, ktorí to isté presadzujú tu, sú rohaté zvieratá?
Reply on: zakaznik #205318:
Fakt? Dva kritické úseky so stúpaním 6% a dlhé po 1 km sú horšie ako jeden kritický úsek dlhý 5 km so stúpaním 12%?
Reply on: zakaznik #205318:
Toto sem prosím ťa nedavaj, pokiaľ nedokazes svoju odbornú spôsobilosť digitalizovanym notársky overeným VP skupiny C a diplomom z FMFI.

Čo na tom že znížením pravdepodobnosti uviaznutia vozidla zvýšiš konkurencieschopnost a spoľahlivosť MHD. Teda to, o čom tu všetci tak trocha snívame.

To či sa to oplatí je druhá vec. Ale diskutovať o tom azda môžeme.
Reply on: S499.1023 #205308:
"Pomohli ale nie veľmi."

pravdepodobnosť uviaznutia vozidla na trase [%] = pravdepodobnosť uviaznutia vozidla v kritickom úseku [%] x počet prechádzaných kritických úsekov
Reply on: trolejbus6207 #205316:
ja síce mám smart watch ale SONY cize mam smolu ? ale vyuzil by som
Reply on: TTV01 #205315:
zaujímavá aplikácia, otázne je reálne využitie... súhlasím s Ondrejom, ako to okomentoval - majitelia takýchto hodiniek sa v našich zemepisných šírkach nevozia MHD-čkou ?
Neviem či vhodné miesto na to je tu, ale dám to sem. Je to síce pre tých čo majú smart watch / ja nie ani sa nechystám na to /

Aplikácia MHD for Gear

https://www.youtube.com/watch?v=SdBNXu25BD8
Reply on: Dopravák #205295:
u nas na toto mesto nema pravomoci a uroven dodrziavania zakonov v SR je tak mizerna, ze by to aj tak nikto nerespektoval.
Okrem toho v NY ocakavali 90cm snehu a nie 15-20cm
Reply on: Ike #205300:
samozrejme ze na kase pri teplote okolo 1°C sa jazdi horsie ako na ujazdenom snehu v tatrach pri -6°C v ktorom je este aj primrznuty strk z posypu bez soli.
Reply on: S499.1023 #205310:
Zákon č. 8/2009 Z. z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, § 38 osobitosti premávky v zimnom období, Podľa § 38 ods. 2 zákona ustanovenie odseku 1 neplatí: c) pre motorové vozidlo používané v obci v súvislosti s plnením úloh na základe zmluvy o výkone vo verejnom záujme podľa osobitného predpisu (§ 15 zákona č. 168/1996 Z. z. o cestnej doprave)

slovo výnimka asi nebolo najvhodnejšie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.