Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #204531:
Určite máš pravdu. Je to nespravodlivé aj voči obyvateľom iných regiónov. Ale nemyslím si, že moja petícia je sebecká, veď každý môže spustiť petíciu. Ak obyvatelia iných regiónov považujú Ficove rozhodnutie za nespravodlivé, môžu spísať petíciu a požadovať nápravu.
Ja som petíciu začal ako občan. Je to moja občianska aktivita. Prešiel som všetky mestá a obce, ktoré ležia na tratiach (165, 166, 167). Je ich asi 24. Stretol som sa s niektorými primátormi a starostami miest a obcí. Vysvetľoval som im svoje dôvody. Všetko to robím v rámci vlastného voľného času, ktorý by som mohol využiť aj inak. Platím si benzín a nabehal som už dosť kilometrov. No robím to z osobného presvedčenia, nečakám za to ani pochvalu, ani odmenu. Robím to pre tu žijúcich ľudí, pretože poznám ich problémy. Pracoval som 24 rokov v Bratislave a chodím po Slovensku. Vidím, aké markantné sú regionálne rozdiely. Každá vláda si dá do programového vyhlásenia, že bude tieto regionálne rozdiely znižovať, ale na konci vládneho obdobia sú tie rozdiely ešte väčšie. Ficove populistické rozhodnutie tieto rozdiely ešte viac prehĺbilo. A ak tu žijúci obyvatelia prídu kvôli bezplatnému cestovaniu vlakmi aj o tých pár diaľkových autobusov, verejná doprava sa pre nich stane ešte menej dostupná. Takže toto je to moje sebectvo.
Reply on: gejza #204526:
ano mam. Kriminalita je vysledkom fungovania spolocnosti a tak spolocnost musi aj znasat naklady.
Smrt pacienta nesposobi to co si ty opisal.
Smrt pacienta na Slovensku dnes sposobuje v prvom rade hrozna zivotosprava slovenskeho obyvatelstva.
Smrt pacienta sposobi nezaujem zdravotnickeho personalu, ktori uz sa nemoze ani len vyhovarat na nizke platy.
Vybavenie nasich nemocnic nie je v stave, ze by kvoli tomu u nas pacienti umierali. Dnes su ako pristroje, tak aj lieky. Problem je, ze stat dovoluje kupovat zdravotnicky material bez financneho krytia.

Trest smrti je trest definitivny a neodvolatelny. Sanca, ze zabijes nevinneho, nech je akokolvek mala ci miziva stale je, je najsilnejsim a jednoznacnym argumentom proti trestu smrti.
Dalsim argumentom je, ze trest smrti nie je vychovnym trestom, ale odplatou, statom riadenou vrazdou a vystrahou pre ostatnych.
Reply on: 810zssk #204531:
sak ved nech ziadaju od zupana, prispevky. Hadam tolko od zamestnancov po tych 20% z vyplaty postupne vyberu.
Reply on: Nick #204528:
"A nespravodlivé voči obyvateľom v regiónoch, kde vlaky chodili a boli zrušené."
A voci obyvatelom regionov kde vlaky nikdy nechodili uz nie? ? A teraz kto je tu sebecky 🙂
Reply on: Nick #204528:
Ono, rok 2003 - najmodernejsi vlak bola na miestnych tratiach (kedze boli vyradene 850 ci 830) akurat tak nereko 810 a prihnusaky.... nic povabne. Autobusy uz jazdili min. 9xx karosy, viacere s klimou a pod. Obsluhovali stredy obci, vlaky povacsinou dalej. Naozaj, v danej dobe ich zastavenie malo zmysel. Dnes vsak nastava problem dvojaky : Vlaky, kam nejazdia (aj miesta kde su trate, napr Gemer) vlastne tamojsi ludia platia na cestovanie zdarma inym, pricom oni sami nemmaju ziadne spojenie. Dnesni studenti na ASMN cakaju na jednej trase na ineho dopravcu, lebo je o 0,05€ lacnejsi. Vlak zadarmo jednoducho pritiahne ludi. Toto hra v najvacsi prospech znovuobnove vlakov.
ad2) V sukromnom sektore sa stale s RJ nemozeme bavit ako o dopravcovi. Ma na dva vlaky dve lokomotivy. Kdekolvek mu klakne masina, nema nic. nema ziadne rezervy, pred par dnami jeho skapaty vektron uplne zablokoval vychodne zhlavie BAHLST. ZSSK nekona len v sprave vlaky. RJ si pride len a len na zarobkove trasy. Mame tu vsak aj spojenia ktore viac ci menej su riesene z dovodov dopravnej obsluznosti. Na trasu na komarno v spicke nema RJ uz ziadnu nazvys supravu. Ak nebudete prevadzkovat 9 suprav, ale 900, po kratkej dobe clovek zisti, ze potrebuje aj adekvatnu rezervu. A tu si RJ nikdy nespravi lebo je sukromny. Ak ma clovek jazdit aj v dotacii, zisti, ze MUSIET zabezpecit spoj je nakladnejsie ako mam jednu masinku, budem s nou behat.....A tu si skryte financie. Neobhajujem tym zlocinecku a.s. , ale musiet mat roztrusene prevadzky po celom SVK, obrovske mnozstvo strojov aby ZABEZPECIL na "100%" pokrytie pozadovane....je viac nakladov ako mat jedno depicko, 9 rovnakych motorovych suprav s potrebovu 9 a dufat, ze sa nic nepototo.....Nie je vsetko take jednoduche, ako sa zda.
Avsak, a to hlavne : takych trati je na SVk viacero, GEMER je skor iba taka akurat hlucha oblast. Bohuzial, pokial autobusy budu platit len za naftu, a zeleznice aj na posledne zubozenej lokalke za dopravnu cestu, ak sa nenaplni dvojvozovoa suprava, nedokaze vlak konkurovat....nijak. a GVD by nesmeli robit opice. v tomto ponati : sotousky by som tam rad videl vlaky...ale NIE. nedokaze to konkurovat, nedokaze sa to uzivit samo. BOhuzial. (mmchdm, jedna z tych trati je napr trat do Radosiny, ide stredmi obci, v Zbehoch ma pripoje krasne k PD rychlikom oboma smermi. A aj tak prestal zaujem, lebo ludia potrebuju ist do Piestan..... Dopravne prudy sa menia, a trate s uz nebuduju......
Inak, propo, moze ist sukromnik podla zakona aj na uzavrety system ako je TEZ? 😃 cisto prakticky.... 😃
Reply on: Ámos #204527:
Ficove rozhodnutie o bezplatnom cestovaní vlakmi považujem za hlúpe a populistické. A nespravodlivé voči obyvateľom v regiónoch, kde vlaky chodili a boli zrušené. Vlaky pre študentov a dôchodcov sú v iných regiónoch zadarmo, takže ťažko možno hovoriť o ekonomickej rentabilite. Ak Fico hovorí o sociálnom efekte tohto opatrenia, tak nech ten sociálny efekt môžu pocítiť a využiť aj obyvatelia Gemera, kde sú trate v prevádzkyschopnom stave, ktoré ŽSR udržiavajú, chodia tu nákladné vlaky, a kde je predpoklad, že bezplatné osobné vlaky budú využité. Ak toto niekomu vadí, a pritom na prevádzku železníc a osobnú dopravu dáva štát takmer pol miliardy eur, potom neviem, čo si o tom mám myslieť.
Reply on: Nick #204525:
nuz asi mate pocit, ze ste tu pouzil neviem ake uzasne argumenty.
V kazdom pripade: "vratte nam vlaky, chceme jazdit zadarmo" je zcestne a typicke pre viacere slovenske regiony. dajte dajte dajte
Reply on: Ámos #204524:
zober si hypotetický príklad - niekto okradne zdravotnícke zariadenie tým, že presadí svoj politický vplyv a nanúti jej kúpu predraženého vybavenia, prípadne služieb, čím výrazne skráti jej zdroje na liečenie pacientov a (ne)priamo spôsobí zhoršenie ich stavu, resp. smrť ... máš dojem, že vinník by za to mal pykať len odvolaním z funkcie, smiešnou pokutou, resp. fešáckym kriminálom plateným z daní obyvateľstva ?

Reply on: Ámos #204522:
Vaše predchádzajúce príspevky sú tak všeobecné, až sú vágne. Ťažko sa dá reagovať na príspevok, ktorý nemá žiadnu výpovednú hodnotu, jednoducho, na nič, sa nedá reagovať.
Posledný príspevok je absolútne tendenčný, pretože tie gemerské lokálky neboli o nič viac stratovejšie, ako mnohé z tých, na ktorých sú doteraz osobné vlaky prevádzkované. Údaje o tom boli publikované. Samozrejme, že píšete v hypotetickom slohu, že keby sa... tak by sa... To sú akože Vaše argumenty? Prepáčte, ale toto nie je seriózna diskusia. Ak nemáte fakty, Vaše dojmy za ne nepokladajte.
Reply on: gejza #204523:
nuz s podporovatelom trestu smrti sa snad ani nema zmysel bavit
Reply on: Ámos #204519:
Ámos, ja som dlhodobo zástancom absolútneho prekopania legislatívy a (okrem iného aj) zavedenia trestu smrti za ekonomickú trestnú činnosť (s finančným únikom nad istú úroveň) ... verím, že toto opatrenie by značne zúžilo tú "bandu zlodejov", o ktorej vravíš a vyseparovalo tak spomedzi prisťahovalcov z Indie ako aj spomedzi zvyšného obyvateľstva to zlé ....

... fandím každému zamestnanému, ktorý si svoju prácu robí zopovedne a kvalitne a fandím aj tým, ktorí im takúto prácu umožňujú správnou motiváciou v intenciách platnej legislatívy ...
Reply on: Nick #204521:
nie nie nie. tu na tomto fore snad takmer nikto nema ruzove okuliare pri pohlade na ZSSK. A ano privatizasia Zlocineckej spolocnosti a tender na prevadzkovanie jednotlivych trati by bol najlepsi.
A keby sa k tomuto pristupilo, tak by sa zistilo, ze Gemerske trate nechce nikto prevadzkovat, resp. za tak obrovske dotacie, ze lacnejsie tam bude nechat jazdit bus a v niektorych pripadoch dokonca taxik.

Tu si viaceri myslime, ze najlepie by bolo este aj privatizovat DPB a ist do tendrov na jednotlive linky MHD.

Reply on: 810zssk #204518:
Podľa mňa je najväčším problémom v železničnej osobnej doprave na Slovensku Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá je štátny moloch s absolútne neústretovým prístupom k cestujúcim. Za tie peniaze, ktoré dostáva ZSSK každoročne zo štátneho rozpočtu, by súkromné spoločnosti vedeli prevádzkovať podstatne viac vlakov. Teda lacnejšie a efektívnejšie. To je pre mňa, ako občana, dôležité. Dôkazom môže byť spoločnosť RJ na trati Komárno - DS - Bratislava, ktorá na tejto trati dokázala do vlakov (a nie z dôvodu bezplatného cestovania) prilákať podstatne viac cestujúcich, ako predtým ZSSK. Nebudem tu teraz komentovať to, čo si o firme RJ myslím, ale ZSSK začína ťahať za kratší koniec v konkurencii. Namiesto toho, aby ZSSK do vlakov ľudí lákala, sa ich nezmyselne od roku 2003 zbavovala. Možno aj preto, niektoré názory na petíciu vyjadrené v diskusii majú pôvod v obhajobe a (falošnej) lojalite voči ZSSK.
Reply on: Nick #204512:
Solidarita na Slovensku nie je v mode? To hovori niekto z Gemera? Mne sa snad sniva.
Reply on: gejza #204511:
Mam 59 zamestnancov, z toho na jednej pracovnej pozicii je 18 ludi. Z toho je 14 tych tvojich pristahovalcov z Indie. Vsetci robia lepsiu a kvalitnejsiu robotu ako ti takzvani bieli.

Samozrejme vsetci suna vine, v akych srackach tato spolocnost a stat je. Nie my, Slovensky narod, jedna velka banda zlodejov, ale ti druhi....
Reply on: Nick #204512:
1. Solidarny som, ak verim tomu za co bojujem - aj ked sam by som z toho prospech nemal.

2. Z obnovenia zeleznicnej dopravy by som prospech mal, som drzitelom sietoveho listka na vlaky a teda cim viac trati s osobnou dopravou, tym viac destinacii kam viem ist bez dalsieho platenia cestovneho.

3. Peticie sa nemaju podpisovat zo solidarnosti. Pripadov kedy 5000 ludi podpisalo a potom tri a pol cloveka tyzdenne cestovalo sme tu uz mali. Vedie to akurat k opatovnemu zruseniu po vyhodeni penazi na dlhodobo neudrzatelny projekt. Navyse to oslabuje poziciu ludi ktori pripravuju skutocne uzitocne a zmysluplne peticie.
Reply on: S499.1023 #204515:
Svojimi príspevkami len potvrdzuješ, že nemáš ani poňatie, čo je systémové riešenie. Ide skôr o nejaké výbuchy hnevu, ktorým ja nerozumiem. A keď už nemáš vecné argumenty, začneš druhého diskutujúceho napádať. Také vyjadrenia, či skôr invektívy, že som "militantný šotouš a tým škodca modernej železnice" svedčia skôr o úrovni Tvojej osobnosti. Ja sa na Tvoju úroveň neznížim.
V Dobšinej je stanica blízko južnej časti mesta, v ktorej je "paneláková" časť mesta, preto tu žije aj dosť obyvateľov mesta. A je rozdiel odviesť z odľahlejšej časti obce syna, či dcéru s batožinou ku vlaku na stanicu v Dobšinej, alebo do Rožňavy.
Ja taktiež cestujem vlakmi po Slovensku a sledujem ako sú vlaky vyťažené. Ale svoje skúsenosti by som za relevantné údaje nikdy nepovažoval.
Zopakujem to opäť, nikoho nenútim niečo podpisovať. Možno tá petícia niekoho osloví a podpíše ju, niekoho petícia neosloví. Veď každý má právo na svoj názor a slobodne sa podľa toho rozhodnúť.
Reply on: Nick #204514:
Tie relevantné údaje mám z vlastných skúseností.
Reply on: Nick #204512:
Systémové by bolo požadovať pre vymenované skupiny obyvateľstva aj autobusy zadarmo ale nie obnovenie osobnej dopravy na absurdnej lokálke. Ako sorry, ale kde je v Dobšinej stanica a kde je obec? To, že autobusy v Rožňave nezachádzajú na žst., je vecou objednávateľa, všakáno?
Prečo by tie dôvody boli pseudo? Tie dôvody sú úplne reálne.
Ale potvrdilo sa mi - máš pekné články na vlaky.net, pekne fotíš ale si militantný šotouš a tým škodca modernej železnice.
Keby ste žiadali trebárs aj vlaky Rožňava mesto - Rožňava hl.st. ako prípoje na hlavnú trať (čo ale tuším po prvcej redukcii chvíľu premávalo, úplne bez úspechu), možno by som aj podpísal. Ale vy chcete všetko a nedostanete nič.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.