Samozrejme, súhlasím. Budem však reagovať len na tzv. poplatok za použitie železničnej dopravnej cesty, ktorý generoval stratu na tratiach v závislosti od dĺžky lokálnej trate a počtu vlakových kilometrov. Tento poplatok je nezmyselný a po zrušení tzv. "červenej nafty", z ktorej sa platila nižšia spotrebná daň pre poľnohospodársky sektor a železnice mal byť prehodnotený, resp. zrušený pre niektoré trate. Ministerstvo dopravy tento problém zrejme nemá záujem riešiť, asi nie je schopné nájsť iné relevantné kritériá než tie, ktoré sú na železniciach roky zaužívané. Žiaľ, strata, ktorú generoval tento poplatok za použitie železničnej dopravnej cesty viedol k postupnej redukcii osobných vlakov, čo malo za následok odliv cestujúcich a generovanie ďalšej straty. To viedlo k postupnému zastaveniu železničnej osobnej dopravy na viacerých tratiach.
Určite máš pravdu. Je to nespravodlivé aj voči obyvateľom iných regiónov. Ale nemyslím si, že moja petícia je sebecká, veď každý môže spustiť petíciu. Ak obyvatelia iných regiónov považujú Ficove rozhodnutie za nespravodlivé, môžu spísať petíciu a požadovať nápravu.
Ja som petíciu začal ako občan. Je to moja občianska aktivita. Prešiel som všetky mestá a obce, ktoré ležia na tratiach (165, 166, 167). Je ich asi 24. Stretol som sa s niektorými primátormi a starostami miest a obcí. Vysvetľoval som im svoje dôvody. Všetko to robím v rámci vlastného voľného času, ktorý by som mohol využiť aj inak. Platím si benzín a nabehal som už dosť kilometrov. No robím to z osobného presvedčenia, nečakám za to ani pochvalu, ani odmenu. Robím to pre tu žijúcich ľudí, pretože poznám ich problémy. Pracoval som 24 rokov v Bratislave a chodím po Slovensku. Vidím, aké markantné sú regionálne rozdiely. Každá vláda si dá do programového vyhlásenia, že bude tieto regionálne rozdiely znižovať, ale na konci vládneho obdobia sú tie rozdiely ešte väčšie. Ficove populistické rozhodnutie tieto rozdiely ešte viac prehĺbilo. A ak tu žijúci obyvatelia prídu kvôli bezplatnému cestovaniu vlakmi aj o tých pár diaľkových autobusov, verejná doprava sa pre nich stane ešte menej dostupná. Takže toto je to moje sebectvo.
ano mam. Kriminalita je vysledkom fungovania spolocnosti a tak spolocnost musi aj znasat naklady.
Smrt pacienta nesposobi to co si ty opisal.
Smrt pacienta na Slovensku dnes sposobuje v prvom rade hrozna zivotosprava slovenskeho obyvatelstva.
Smrt pacienta sposobi nezaujem zdravotnickeho personalu, ktori uz sa nemoze ani len vyhovarat na nizke platy.
Vybavenie nasich nemocnic nie je v stave, ze by kvoli tomu u nas pacienti umierali. Dnes su ako pristroje, tak aj lieky. Problem je, ze stat dovoluje kupovat zdravotnicky material bez financneho krytia.
Trest smrti je trest definitivny a neodvolatelny. Sanca, ze zabijes nevinneho, nech je akokolvek mala ci miziva stale je, je najsilnejsim a jednoznacnym argumentom proti trestu smrti.
Dalsim argumentom je, ze trest smrti nie je vychovnym trestom, ale odplatou, statom riadenou vrazdou a vystrahou pre ostatnych.
"A nespravodlivé voči obyvateľom v regiónoch, kde vlaky chodili a boli zrušené."
A voci obyvatelom regionov kde vlaky nikdy nechodili uz nie? ? A teraz kto je tu sebecky
Ono, rok 2003 - najmodernejsi vlak bola na miestnych tratiach (kedze boli vyradene 850 ci 830) akurat tak nereko 810 a prihnusaky.... nic povabne. Autobusy uz jazdili min. 9xx karosy, viacere s klimou a pod. Obsluhovali stredy obci, vlaky povacsinou dalej. Naozaj, v danej dobe ich zastavenie malo zmysel. Dnes vsak nastava problem dvojaky : Vlaky, kam nejazdia (aj miesta kde su trate, napr Gemer) vlastne tamojsi ludia platia na cestovanie zdarma inym, pricom oni sami nemmaju ziadne spojenie. Dnesni studenti na ASMN cakaju na jednej trase na ineho dopravcu, lebo je o 0,05€ lacnejsi. Vlak zadarmo jednoducho pritiahne ludi. Toto hra v najvacsi prospech znovuobnove vlakov.
ad2) V sukromnom sektore sa stale s RJ nemozeme bavit ako o dopravcovi. Ma na dva vlaky dve lokomotivy. Kdekolvek mu klakne masina, nema nic. nema ziadne rezervy, pred par dnami jeho skapaty vektron uplne zablokoval vychodne zhlavie BAHLST. ZSSK nekona len v sprave vlaky. RJ si pride len a len na zarobkove trasy. Mame tu vsak aj spojenia ktore viac ci menej su riesene z dovodov dopravnej obsluznosti. Na trasu na komarno v spicke nema RJ uz ziadnu nazvys supravu. Ak nebudete prevadzkovat 9 suprav, ale 900, po kratkej dobe clovek zisti, ze potrebuje aj adekvatnu rezervu. A tu si RJ nikdy nespravi lebo je sukromny. Ak ma clovek jazdit aj v dotacii, zisti, ze MUSIET zabezpecit spoj je nakladnejsie ako mam jednu masinku, budem s nou behat.....A tu si skryte financie. Neobhajujem tym zlocinecku a.s. , ale musiet mat roztrusene prevadzky po celom SVK, obrovske mnozstvo strojov aby ZABEZPECIL na "100%" pokrytie pozadovane....je viac nakladov ako mat jedno depicko, 9 rovnakych motorovych suprav s potrebovu 9 a dufat, ze sa nic nepototo.....Nie je vsetko take jednoduche, ako sa zda.
Avsak, a to hlavne : takych trati je na SVk viacero, GEMER je skor iba taka akurat hlucha oblast. Bohuzial, pokial autobusy budu platit len za naftu, a zeleznice aj na posledne zubozenej lokalke za dopravnu cestu, ak sa nenaplni dvojvozovoa suprava, nedokaze vlak konkurovat....nijak. a GVD by nesmeli robit opice. v tomto ponati : sotousky by som tam rad videl vlaky...ale NIE. nedokaze to konkurovat, nedokaze sa to uzivit samo. BOhuzial. (mmchdm, jedna z tych trati je napr trat do Radosiny, ide stredmi obci, v Zbehoch ma pripoje krasne k PD rychlikom oboma smermi. A aj tak prestal zaujem, lebo ludia potrebuju ist do Piestan..... Dopravne prudy sa menia, a trate s uz nebuduju......
Inak, propo, moze ist sukromnik podla zakona aj na uzavrety system ako je TEZ? cisto prakticky....
Ficove rozhodnutie o bezplatnom cestovaní vlakmi považujem za hlúpe a populistické. A nespravodlivé voči obyvateľom v regiónoch, kde vlaky chodili a boli zrušené. Vlaky pre študentov a dôchodcov sú v iných regiónoch zadarmo, takže ťažko možno hovoriť o ekonomickej rentabilite. Ak Fico hovorí o sociálnom efekte tohto opatrenia, tak nech ten sociálny efekt môžu pocítiť a využiť aj obyvatelia Gemera, kde sú trate v prevádzkyschopnom stave, ktoré ŽSR udržiavajú, chodia tu nákladné vlaky, a kde je predpoklad, že bezplatné osobné vlaky budú využité. Ak toto niekomu vadí, a pritom na prevádzku železníc a osobnú dopravu dáva štát takmer pol miliardy eur, potom neviem, čo si o tom mám myslieť.
nuz asi mate pocit, ze ste tu pouzil neviem ake uzasne argumenty.
V kazdom pripade: "vratte nam vlaky, chceme jazdit zadarmo" je zcestne a typicke pre viacere slovenske regiony. dajte dajte dajte
zober si hypotetický príklad - niekto okradne zdravotnícke zariadenie tým, že presadí svoj politický vplyv a nanúti jej kúpu predraženého vybavenia, prípadne služieb, čím výrazne skráti jej zdroje na liečenie pacientov a (ne)priamo spôsobí zhoršenie ich stavu, resp. smrť ... máš dojem, že vinník by za to mal pykať len odvolaním z funkcie, smiešnou pokutou, resp. fešáckym kriminálom plateným z daní obyvateľstva ?
Vaše predchádzajúce príspevky sú tak všeobecné, až sú vágne. Ťažko sa dá reagovať na príspevok, ktorý nemá žiadnu výpovednú hodnotu, jednoducho, na nič, sa nedá reagovať.
Posledný príspevok je absolútne tendenčný, pretože tie gemerské lokálky neboli o nič viac stratovejšie, ako mnohé z tých, na ktorých sú doteraz osobné vlaky prevádzkované. Údaje o tom boli publikované. Samozrejme, že píšete v hypotetickom slohu, že keby sa... tak by sa... To sú akože Vaše argumenty? Prepáčte, ale toto nie je seriózna diskusia. Ak nemáte fakty, Vaše dojmy za ne nepokladajte.
Ámos, ja som dlhodobo zástancom absolútneho prekopania legislatívy a (okrem iného aj) zavedenia trestu smrti za ekonomickú trestnú činnosť (s finančným únikom nad istú úroveň) ... verím, že toto opatrenie by značne zúžilo tú "bandu zlodejov", o ktorej vravíš a vyseparovalo tak spomedzi prisťahovalcov z Indie ako aj spomedzi zvyšného obyvateľstva to zlé ....
... fandím každému zamestnanému, ktorý si svoju prácu robí zopovedne a kvalitne a fandím aj tým, ktorí im takúto prácu umožňujú správnou motiváciou v intenciách platnej legislatívy ...
nie nie nie. tu na tomto fore snad takmer nikto nema ruzove okuliare pri pohlade na ZSSK. A ano privatizasia Zlocineckej spolocnosti a tender na prevadzkovanie jednotlivych trati by bol najlepsi.
A keby sa k tomuto pristupilo, tak by sa zistilo, ze Gemerske trate nechce nikto prevadzkovat, resp. za tak obrovske dotacie, ze lacnejsie tam bude nechat jazdit bus a v niektorych pripadoch dokonca taxik.
Tu si viaceri myslime, ze najlepie by bolo este aj privatizovat DPB a ist do tendrov na jednotlive linky MHD.
Podľa mňa je najväčším problémom v železničnej osobnej doprave na Slovensku Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá je štátny moloch s absolútne neústretovým prístupom k cestujúcim. Za tie peniaze, ktoré dostáva ZSSK každoročne zo štátneho rozpočtu, by súkromné spoločnosti vedeli prevádzkovať podstatne viac vlakov. Teda lacnejšie a efektívnejšie. To je pre mňa, ako občana, dôležité. Dôkazom môže byť spoločnosť RJ na trati Komárno - DS - Bratislava, ktorá na tejto trati dokázala do vlakov (a nie z dôvodu bezplatného cestovania) prilákať podstatne viac cestujúcich, ako predtým ZSSK. Nebudem tu teraz komentovať to, čo si o firme RJ myslím, ale ZSSK začína ťahať za kratší koniec v konkurencii. Namiesto toho, aby ZSSK do vlakov ľudí lákala, sa ich nezmyselne od roku 2003 zbavovala. Možno aj preto, niektoré názory na petíciu vyjadrené v diskusii majú pôvod v obhajobe a (falošnej) lojalite voči ZSSK.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Nick
Posledný príspevok je absolútne tendenčný, pretože tie gemerské lokálky neboli o nič viac stratovejšie, ako mnohé z tých, na ktorých sú doteraz osobné vlaky prevádzkované. Údaje o tom boli publikované. Samozrejme, že píšete v hypotetickom slohu, že keby sa... tak by sa... To sú akože Vaše argumenty? Prepáčte, ale toto nie je seriózna diskusia. Ak nemáte fakty, Vaše dojmy za ne nepokladajte.