Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ámos #204522:
Vaše predchádzajúce príspevky sú tak všeobecné, až sú vágne. Ťažko sa dá reagovať na príspevok, ktorý nemá žiadnu výpovednú hodnotu, jednoducho, na nič, sa nedá reagovať.
Posledný príspevok je absolútne tendenčný, pretože tie gemerské lokálky neboli o nič viac stratovejšie, ako mnohé z tých, na ktorých sú doteraz osobné vlaky prevádzkované. Údaje o tom boli publikované. Samozrejme, že píšete v hypotetickom slohu, že keby sa... tak by sa... To sú akože Vaše argumenty? Prepáčte, ale toto nie je seriózna diskusia. Ak nemáte fakty, Vaše dojmy za ne nepokladajte.
Reply on: gejza #204523:
nuz s podporovatelom trestu smrti sa snad ani nema zmysel bavit
Reply on: Ámos #204519:
Ámos, ja som dlhodobo zástancom absolútneho prekopania legislatívy a (okrem iného aj) zavedenia trestu smrti za ekonomickú trestnú činnosť (s finančným únikom nad istú úroveň) ... verím, že toto opatrenie by značne zúžilo tú "bandu zlodejov", o ktorej vravíš a vyseparovalo tak spomedzi prisťahovalcov z Indie ako aj spomedzi zvyšného obyvateľstva to zlé ....

... fandím každému zamestnanému, ktorý si svoju prácu robí zopovedne a kvalitne a fandím aj tým, ktorí im takúto prácu umožňujú správnou motiváciou v intenciách platnej legislatívy ...
Reply on: Nick #204521:
nie nie nie. tu na tomto fore snad takmer nikto nema ruzove okuliare pri pohlade na ZSSK. A ano privatizasia Zlocineckej spolocnosti a tender na prevadzkovanie jednotlivych trati by bol najlepsi.
A keby sa k tomuto pristupilo, tak by sa zistilo, ze Gemerske trate nechce nikto prevadzkovat, resp. za tak obrovske dotacie, ze lacnejsie tam bude nechat jazdit bus a v niektorych pripadoch dokonca taxik.

Tu si viaceri myslime, ze najlepie by bolo este aj privatizovat DPB a ist do tendrov na jednotlive linky MHD.

Reply on: 810zssk #204518:
Podľa mňa je najväčším problémom v železničnej osobnej doprave na Slovensku Železničná spoločnosť Slovensko, ktorá je štátny moloch s absolútne neústretovým prístupom k cestujúcim. Za tie peniaze, ktoré dostáva ZSSK každoročne zo štátneho rozpočtu, by súkromné spoločnosti vedeli prevádzkovať podstatne viac vlakov. Teda lacnejšie a efektívnejšie. To je pre mňa, ako občana, dôležité. Dôkazom môže byť spoločnosť RJ na trati Komárno - DS - Bratislava, ktorá na tejto trati dokázala do vlakov (a nie z dôvodu bezplatného cestovania) prilákať podstatne viac cestujúcich, ako predtým ZSSK. Nebudem tu teraz komentovať to, čo si o firme RJ myslím, ale ZSSK začína ťahať za kratší koniec v konkurencii. Namiesto toho, aby ZSSK do vlakov ľudí lákala, sa ich nezmyselne od roku 2003 zbavovala. Možno aj preto, niektoré názory na petíciu vyjadrené v diskusii majú pôvod v obhajobe a (falošnej) lojalite voči ZSSK.
Reply on: Nick #204512:
Solidarita na Slovensku nie je v mode? To hovori niekto z Gemera? Mne sa snad sniva.
Reply on: gejza #204511:
Mam 59 zamestnancov, z toho na jednej pracovnej pozicii je 18 ludi. Z toho je 14 tych tvojich pristahovalcov z Indie. Vsetci robia lepsiu a kvalitnejsiu robotu ako ti takzvani bieli.

Samozrejme vsetci suna vine, v akych srackach tato spolocnost a stat je. Nie my, Slovensky narod, jedna velka banda zlodejov, ale ti druhi....
Reply on: Nick #204512:
1. Solidarny som, ak verim tomu za co bojujem - aj ked sam by som z toho prospech nemal.

2. Z obnovenia zeleznicnej dopravy by som prospech mal, som drzitelom sietoveho listka na vlaky a teda cim viac trati s osobnou dopravou, tym viac destinacii kam viem ist bez dalsieho platenia cestovneho.

3. Peticie sa nemaju podpisovat zo solidarnosti. Pripadov kedy 5000 ludi podpisalo a potom tri a pol cloveka tyzdenne cestovalo sme tu uz mali. Vedie to akurat k opatovnemu zruseniu po vyhodeni penazi na dlhodobo neudrzatelny projekt. Navyse to oslabuje poziciu ludi ktori pripravuju skutocne uzitocne a zmysluplne peticie.
Reply on: S499.1023 #204515:
Svojimi príspevkami len potvrdzuješ, že nemáš ani poňatie, čo je systémové riešenie. Ide skôr o nejaké výbuchy hnevu, ktorým ja nerozumiem. A keď už nemáš vecné argumenty, začneš druhého diskutujúceho napádať. Také vyjadrenia, či skôr invektívy, že som "militantný šotouš a tým škodca modernej železnice" svedčia skôr o úrovni Tvojej osobnosti. Ja sa na Tvoju úroveň neznížim.
V Dobšinej je stanica blízko južnej časti mesta, v ktorej je "paneláková" časť mesta, preto tu žije aj dosť obyvateľov mesta. A je rozdiel odviesť z odľahlejšej časti obce syna, či dcéru s batožinou ku vlaku na stanicu v Dobšinej, alebo do Rožňavy.
Ja taktiež cestujem vlakmi po Slovensku a sledujem ako sú vlaky vyťažené. Ale svoje skúsenosti by som za relevantné údaje nikdy nepovažoval.
Zopakujem to opäť, nikoho nenútim niečo podpisovať. Možno tá petícia niekoho osloví a podpíše ju, niekoho petícia neosloví. Veď každý má právo na svoj názor a slobodne sa podľa toho rozhodnúť.
Reply on: Nick #204514:
Tie relevantné údaje mám z vlastných skúseností.
Reply on: Nick #204512:
Systémové by bolo požadovať pre vymenované skupiny obyvateľstva aj autobusy zadarmo ale nie obnovenie osobnej dopravy na absurdnej lokálke. Ako sorry, ale kde je v Dobšinej stanica a kde je obec? To, že autobusy v Rožňave nezachádzajú na žst., je vecou objednávateľa, všakáno?
Prečo by tie dôvody boli pseudo? Tie dôvody sú úplne reálne.
Ale potvrdilo sa mi - máš pekné články na vlaky.net, pekne fotíš ale si militantný šotouš a tým škodca modernej železnice.
Keby ste žiadali trebárs aj vlaky Rožňava mesto - Rožňava hl.st. ako prípoje na hlavnú trať (čo ale tuším po prvcej redukcii chvíľu premávalo, úplne bez úspechu), možno by som aj podpísal. Ale vy chcete všetko a nedostanete nič.
Reply on: S499.1023 #204513:
Ak máš nejaké relevantné údaje o počte cestujúcich, tak ich uveď, prípadne zdroj týchto informácií.
Reply on: Nick #204503:
A prečo tými vlakmi nikdo nejazdil, kým boli, keď je to taká jediná alternatíva?
Reply on: 810zssk #204510:
Neviem, či je to schválnosť alebo neschopnosť porozumieť o čo ide. To, že sa tu zahraničný študent a dôchodca môže odviesť vlakmi zadarmo je fakt. Ale prečo nemôžu zadarmo vlakom cestovať študenti z Dobšinej do Rožňavy? Veď toto je jadro problému, na ktorý petícia upozorňuje. Chýbajú prípoje k rýchlikom a ľudia sú odkázaní využívať individuálnu dopravu. Pritom tu existujú funkčné trate.

Nikoho nenútim, aby niečo podpisoval. Solidarita na Slovensku nie je v móde. Namiesto toho som si tu prečítal x pseudo dôvodov preč nie.
Reply on: 810zssk #204510:
"Slovaci po celej EU beru a vyuzivaju miestne sluzby a socialne systemy "

.... sú dve skupiny
- jedna nie sú Slováci, ale prisťahovalci z Indie, ktorí parazitujú kdekoľvek na čomkoľvek
- druhou sú tí, ktorí sa vďaka EÚ stali gastarbeitermi a musia za žobrácku almužnu drieť v cudzine bez toho, aby tomuto štátu splatili aspoň minimálnu časť nákladov na ich vzdelanie a zdravotnú starostlivosť

Reply on: Nick #204505:
Tie nezmysly o financovani zahranicnych cestujucich. Si mozme porovnat kolko priemerny Gemercan investuje do vlaku zadarmo pre nemeckeho turistu a kolko priemerny Nemec nainvestuje do Gemercana zijuceho v Nemecku. Slovaci po celej EU beru a vyuzivaju miestne sluzby a socialne systemy a Slovaci budu robit velke halo z toho ze nejaky jeden rakusky dochodca za tyzden odvezie vlakom zadarmo cim tomuto narodu sposobi neskutocnu skodu vo vyske 5 eur. Ak sa mu vobec bude chciet prechadzat cez ten sialeny proces registracie, pri ktorom sa ti nato drviva vacsina tych obcas cestujucich zahranicnych dochodcov vybodne a radsej si proste kupi listok.

Inak predstav si ze ine krajiny cez rozne specializovane produkty predavane VYLUCNE ZAHRANICNYM OBCANOM zvyhodnuju prepravu pre turistov z inych krajin oproti domacim. Skoda ze tam neziju Slovaci, oni vedia ze maju len brat, ale nedat ani cent.
Reply on: Vladimír #204506:
Samozrejme, že účelom petície nie je vybudovanie IS - autobus - vlak, ale vlak - vlak. Tieto trate sú dlhé od 26 (Slavošovce, Dobšiná) do 41 km (Muráň). Budovať IS autobus - vlak pri tak dlhých tratiach je nezmysel. Systém autobus - vlak je vhodný pre kratšie vzdialenosti a pri vyššej početnosti spojov.
Železnice sa od počiatku budovali systémom prípojných staníc. Doteraz tak existujú aj iné lokálne trate, aj tie, ktoré boli aj stratovejšie než lokálky na Gemeri. Navyše tie gemerské lokálne trate sú funkčné, chodia tu nákladné vlaky, a ŽSR sa o ne starajú. Cesty sú tu v porovnaní s traťami v horšom stave ako trate.
Všetci sa pohoršujú nad vlakmi zadarmo, aj mnohí študenti, ale všetci sa radi zadarmo odvezú. To, že je záujem o bezplatné cestovanie je fakt. Počet cestujúcich vo vlakoch sa zvýšil. Celé mi ti pripadá tak, že my máme vlaky zadarmo a ostatní nech si platia autobus. Mnohí pritom ani nevedia, koľko nás železnice ročne stoja. Železničná spoločnosť Slovensko, a.s., dostala minulý rok z rozpočtu 217,5 mil. eur. Železnice Slovenskej republiky dostali z rozpočtu 259 mil. eur. To je spolu 476,5 mil eur. Takže v porovnaní s tým je nejakých 13 mil. eur navyše podstatne menej. K tomu ešte treba pripočítať štátne Cargo a ďalšie milióny, ktoré sa investujú do výstavby predraženého koridoru.
Reply on: Nick #204503:
Obyvatelia Gemera nefinancuju nic. Obyvatelia Gemera nedokazu zfinancovat ani vlastny region a nie to este vlaky zadarmo pre ostatnych.

Vyhovorky na necinnost vlady a z toho plynucu velku nezamestnancost neberiem. Na Slovensku mame X samosprav, ktore aj bez dialnicneho napojenia a bez podpory vlady, dokazali vybudovat efektivne priemyselne parky s mnozstvom zahranicnych investorov.
Z Gemera je pri akejkolvek investicii skor pocut, ze to tam obyvatelia nechcu.
Reply on: 810zssk #204504:
čo je na tej vete zlé ???
Reply on: Nick #204505:
To, že autobusy v Plešivci nenadväzujú na rýchliky do Bratislavy a že spojenie mesta Rožňava so stanicou nie je žiadne, je samozrejme zlé. Ale riešiť to treba zosúladením CP autobusov s vlakmi a zavedením autobusového spojenia na ŽST Rožňava a nie oživovaním žiavotaneschopných lokálok.

Skutočnosť, že motívom tejto petície nie je funkčný integrovaný systém ale "aj my chceme zadarmooo" najlepšie dokazuje, akým nezmyselne nesystémovým krokom celé bezplatné cestovanie študentov a dôchodcov na železnici je.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.