Pushpull na vnutromestkej S linke je hovadina ako hrom. Bratislava nie je tak velka, aby ju celu naplnila/dostatocne vyuzila (tiez nedas MBCC na L130). To skor tie Siemensy (ci co to je za znacku), co ma RegioJet.
Tak ale bavme sa o infraštruktúre ktorá je dnes (alebo v blízkej budúcnosti) k dispozícii... a na to plánujme dopravu. Lebo v stavaní vzdušných zámkov sme v BA experti.
Ad Dolné hony, súhlasím s tebou (ale podľa cieľa cesty), ale tu ide presne o to čo som písal - spojenie bude priame (nie oblúkom poza Slovnaft) a výrazne časovo kratšie (najmä v špičkách) a s plnou plejádov nadväzných spojov z Hl. st. Ale ak by som mal cestovať niekde z Nám. SNP na Dolné hony 93+RJ, tak to si radšej tie zápchy odsedím v trolejbuse a bude to pre mňa výhodnejšie - nemusím prestupovať, ide to každých max. 12 min (toto je dôležitý fakt ktorý si malo kto uvedomuje), dovezie ma priamo/bližšie k domu.
Muselo by samozrejme prísť k optimalizácii liniek MHD na Rendezi ,aby sa tie náklady vyrovnali. To máš ako neviem pre koho vybudovaný terminál v Senci na stanici . SAD jazdí po starom žiadne zvozy k vlakom sa nekonajú.
To je síce pravda, ale v situácii, kedy objednávateľ nevie finančne zabezpečiť ani to, aby sa ľudia do vozidla zmestili, resp. aby vôbec jazdili vozidlá, ktoré si zaplatil, možno akékoľvek ďalšie spojenia ktoré sú využité na menej ako polovicu, považovať za nadštandard. Obzvlášť, ak dotácia takéhoto spoja v pomere k využitiu je takmer 5-násobná.
Ak budeme mať zabezpečenú súčasnú sieť k uspokojivom rozsahu a stále bude dosť peňazí, tak potom nech sa zriaďujú aj takéto linky.
V opačnom prípade je dosť neférové, že z niektorých častí stoja ľudia ledva na schodoch a z iných častí má každý cestujúci vlastné dvojsedadlo.
No ale vysvetli to železničiarom, ktorí by považovali za absurdné keby vo vozidle prevádzkovanom ZSSK po tratiach ŽSR (rušňovodič bol tušim cargo) neplatila ich režijka..
Takisto ako pri nadvlaku už si mädlili ruky, že by mali zadarmo cestovanie po meste a ešte nebodaj keby išiel stredom Petržalky.. to by celá modrá armáda bývajúca v Petržalke toľko ušetrila na cestovnom.. ?
Bez dobudovania plánovaných zastávok ktoré som spomínal máš pravdu ,že by to nebolo atraktívne pre také množstvo ,aby si zaplnil napr. súpravu push-pull. Stačila by na začiatok zastávka Trnávka a hneď by si mal dobu cestovania smer napr. Avion skrátenú o polovicu.
Pri vybudovaní zastávky D.Hony som si 100% istý že by bolo dosť ludí ochotných cestovať trolejbusom k železnici a odtial vlakom smer centrum ako každý deň byť uveznený v trolejbuse ,ktorý ide krokom po Gagarinke.
Hovorime o sluzbach vo verejnom zaujme, preto by podla mna jedinym parametrom nemala byt len obsadenost, ale aj zabezpecenie obsluznosti uzemia (toz ten verejny zaujem). Napokon, MHD sa neprevadzkuje pre dosahovanie zisku.
Preto podla mna napr. taka 155 mala opodstatnenu svoju existenciu tym ze vyrazne skvalitnovala obsluhu uzemia a zabezpecovala mobilitu obyvatelov Vychodneho (podstatne kratsie jazdne doby ako bus+elektricka) a na trase ktora je v podstate nosna pre tu oblast.
Nemyslím si, že pre tých, ktorým bola linka určená, bola linka slabo propagovaná... určite si počas dvoch mesiacov všimli, že pri svojej obligátnej ceste musia prejsť vyše 10 minút pešo. Keby bola linka až na Trnavské, tak tam bude samozrejme viac ľudí... lebo linka povedie najkratšou cestou z malej okrajovej časti do širšieho centra s množstvom prestupov a čas cesty sa tak skráti, že sa aj z opačného konca Rendezu ľudom oplatí docestovať/prísť pešo k stanici.
Ale v prípade zmieňovanej linky z Petržalky by šlo o linku obsluhujúcu okraj veľkého sídliska veľkým oblúkom okolo celého mesta k stanici (Nové Mesto), v okolí ktorej je málo cieľov, málá ponuka nadväzujúcich liniek, pričom obe hlavné linky vedú opačným smerom: L50 nazad do Ružinova, L2 nazad do centra, takže po zrátaní si všetkých časov prídeš k výsledku, že pokiaľ nenastane nejaká katastrofa na Prístavnom moste, budeš v cieli za rovnaký alebo len o veľmi málo kratší čas. A to navyše so slabšou ponukou spojov (dlhší čas čakania treba tiež započítať do cesty) a niekoľkými prestupmi. Koniec koncov, však si zrátaj koľko by trvala cesta zo Smolenickej k Polusu vlakom (s ideálnymi prestupnými časmi) ako koľko L98 (v bežných zápchach).
Z hladiska vyťaženosti nie . No určite na hodnotenie tej linky by bol potrebný dlhší čas. Slabá propagácia + nie moc dobrá finálna trasa. Keby to premávalo aspoň po Slovany resp.Filiálku tak by tá jedna 810 nemusela stačiť...
Spojka sa mala prerábať (resp. mala sa vybudovať druhá koľaj) v rámci stavieb TEN-T. Momentálne, aspoň čo ja viem, nie je zdvojkoľajnenie na programe dňa a aj keby, bude sa pravdepodobne hľadať lacnejšie riešenie, takže nepočítaj s ňou skôr ako o 5 rokov.
Keď som s tým ja išiel pár krát tak bola slušne zaplnená. Služobný spoj chodí ako návoz/zvoz zo smien .
L155 premávala cca. v 20 min.intervale počas špičiek.,takže to určite nebol "len"predĺžený služobný spoj.
Ja som ten spoj využil, no dostal som sa k nemu až na štvrtý krát lebo propagácia bola nulová a to nehovoriac o označení nástupišťa a spoja. Motal som sa bezradne medzi koľajami.
Som presvedčený, že ak by tento spoj stál Na Pasekách a následne pri Kremáku (čo je asi 20 krokov od zastávky východné), že by bol spoj riadne využívaný.
Definuj že mala úspech. Koľko z tých cestujúcich boli obyvatelia Rendezu cestujúci do mesta a koľko boli železničiari jazdiaci na režíjky, kvôli ktorým chodila tá 810 ešte ďalej ako na zastávku "Východné" a ktorým to v tomto smere defakto nahradilo ich služobný spoj? (akurát s väčším počtom spojov..)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
MatejBA