Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: david1 #203434:
No presmerujú neviem prečo pekne obsadený osobák s príchodom 8:57, to je zlý krok. ?
Od 17. novembra ráno bude chodiť nový REX z Trenčína (6:07) na Nové Mesto (7:40).a Od decembra nový R z Levíc (prích. 6:29), okrem týchto spomínaných rýchlikov 6 Os celý deň tam/späť.
Už sa ale mesiac pekne hlásia prichádzajúce vlaky a ľudia len prebehnú cey stanicu rýchlo k električkám a hodiny im idú s náskokom 4 min. ? Už len rekonštrukcia nástupišťa zostáva...
Reply on: ross #203436:
Ako sa to hovorí?
Čím ďalej, tým krajšia, čím bližšie, tým...
Reply on: luky133 #203435:
Nevyzerá zle.?
Reply on: Ike #203432:
Teraz je to najkrajšia stanica v Bratislave ? Pre koho to tak krásne zrekonštruovali netuším. V novom GVD smer von z mesta bez zmeny čiže 2x osobák okolo 6:30 toď vsio. Smerom do mesta pár vlakov pribudne hlavne od trate 130. No tiež iba ráno a dopoludnia.
Reply on: MatejBA #203429:
písal som napr.
To čo navrhuješ by bolo ok ,len z elektrickým pohonom
Reply on: Valec #203419:
Poznám na Východnom dosť ľudí no o tejto linke ani nevedeli. Tej linke chýbala propagácia a slušné podmienky. Nastupovať v poli a vystupovať na stanici, ktorá pripomína kulisy z filmu Hostel bez označenia spoja - počet ľudí, čo ňou cestoval bol hotový zázrak pri tejto konfigurácii. Opäť to bolo tak po bratislavsky nedotiahnuté do konca.
Reply on: david1 #203422:
Ja osobne si myslím, že na dolné Hony už dávno mali chodiť električky ?
Reply on: Valec #203427:
Veď diskusia je aj o "vzdušných zámkoch"...
Reply on: david1 #203422:
Pushpull na vnutromestkej S linke je hovadina ako hrom. Bratislava nie je tak velka, aby ju celu naplnila/dostatocne vyuzila (tiez nedas MBCC na L130). To skor tie Siemensy (ci co to je za znacku), co ma RegioJet.
Reply on: david1 #203425:
A ani sa konať nebudú...
Reply on: david1 #203422:
Tak ale bavme sa o infraštruktúre ktorá je dnes (alebo v blízkej budúcnosti) k dispozícii... a na to plánujme dopravu. Lebo v stavaní vzdušných zámkov sme v BA experti.

Ad Dolné hony, súhlasím s tebou (ale podľa cieľa cesty), ale tu ide presne o to čo som písal - spojenie bude priame (nie oblúkom poza Slovnaft) a výrazne časovo kratšie (najmä v špičkách) a s plnou plejádov nadväzných spojov z Hl. st. Ale ak by som mal cestovať niekde z Nám. SNP na Dolné hony 93+RJ, tak to si radšej tie zápchy odsedím v trolejbuse a bude to pre mňa výhodnejšie - nemusím prestupovať, ide to každých max. 12 min (toto je dôležitý fakt ktorý si malo kto uvedomuje), dovezie ma priamo/bližšie k domu.
Reply on: david1 #203425:
Aj keby si zoptimalizoval vsetky linky MHD na Rendezi na uplnu nulu, stale zrejme nevyrovnas naklady.
Reply on: Valec #203424:
Muselo by samozrejme prísť k optimalizácii liniek MHD na Rendezi ,aby sa tie náklady vyrovnali. To máš ako neviem pre koho vybudovaný terminál v Senci na stanici . SAD jazdí po starom žiadne zvozy k vlakom sa nekonajú.
Reply on: 810zssk #203421:
To je síce pravda, ale v situácii, kedy objednávateľ nevie finančne zabezpečiť ani to, aby sa ľudia do vozidla zmestili, resp. aby vôbec jazdili vozidlá, ktoré si zaplatil, možno akékoľvek ďalšie spojenia ktoré sú využité na menej ako polovicu, považovať za nadštandard. Obzvlášť, ak dotácia takéhoto spoja v pomere k využitiu je takmer 5-násobná.
Ak budeme mať zabezpečenú súčasnú sieť k uspokojivom rozsahu a stále bude dosť peňazí, tak potom nech sa zriaďujú aj takéto linky.

V opačnom prípade je dosť neférové, že z niektorých častí stoja ľudia ledva na schodoch a z iných častí má každý cestujúci vlastné dvojsedadlo.
Reply on: 810zssk #203420:
No ale vysvetli to železničiarom, ktorí by považovali za absurdné keby vo vozidle prevádzkovanom ZSSK po tratiach ŽSR (rušňovodič bol tušim cargo) neplatila ich režijka..
Takisto ako pri nadvlaku už si mädlili ruky, že by mali zadarmo cestovanie po meste a ešte nebodaj keby išiel stredom Petržalky.. to by celá modrá armáda bývajúca v Petržalke toľko ušetrila na cestovnom.. ?
Reply on: Valec #203419:
Bez dobudovania plánovaných zastávok ktoré som spomínal máš pravdu ,že by to nebolo atraktívne pre také množstvo ,aby si zaplnil napr. súpravu push-pull. Stačila by na začiatok zastávka Trnávka a hneď by si mal dobu cestovania smer napr. Avion skrátenú o polovicu.
Pri vybudovaní zastávky D.Hony som si 100% istý že by bolo dosť ludí ochotných cestovať trolejbusom k železnici a odtial vlakom smer centrum ako každý deň byť uveznený v trolejbuse ,ktorý ide krokom po Gagarinke.
Reply on: Valec #203416:
Hovorime o sluzbach vo verejnom zaujme, preto by podla mna jedinym parametrom nemala byt len obsadenost, ale aj zabezpecenie obsluznosti uzemia (toz ten verejny zaujem). Napokon, MHD sa neprevadzkuje pre dosahovanie zisku.

Preto podla mna napr. taka 155 mala opodstatnenu svoju existenciu tym ze vyrazne skvalitnovala obsluhu uzemia a zabezpecovala mobilitu obyvatelov Vychodneho (podstatne kratsie jazdne doby ako bus+elektricka) a na trase ktora je v podstate nosna pre tu oblast.
Reply on: Mike #203410:
Mimochodom, je uplne absurdne ze tam platili zamestnanecke vyhody ZSSK, ked to v skutocnosti bola linka v uplne inom tarifnom systeme.
Reply on: david1 #203418:
Nemyslím si, že pre tých, ktorým bola linka určená, bola linka slabo propagovaná... určite si počas dvoch mesiacov všimli, že pri svojej obligátnej ceste musia prejsť vyše 10 minút pešo. Keby bola linka až na Trnavské, tak tam bude samozrejme viac ľudí... lebo linka povedie najkratšou cestou z malej okrajovej časti do širšieho centra s množstvom prestupov a čas cesty sa tak skráti, že sa aj z opačného konca Rendezu ľudom oplatí docestovať/prísť pešo k stanici.

Ale v prípade zmieňovanej linky z Petržalky by šlo o linku obsluhujúcu okraj veľkého sídliska veľkým oblúkom okolo celého mesta k stanici (Nové Mesto), v okolí ktorej je málo cieľov, málá ponuka nadväzujúcich liniek, pričom obe hlavné linky vedú opačným smerom: L50 nazad do Ružinova, L2 nazad do centra, takže po zrátaní si všetkých časov prídeš k výsledku, že pokiaľ nenastane nejaká katastrofa na Prístavnom moste, budeš v cieli za rovnaký alebo len o veľmi málo kratší čas. A to navyše so slabšou ponukou spojov (dlhší čas čakania treba tiež započítať do cesty) a niekoľkými prestupmi. Koniec koncov, však si zrátaj koľko by trvala cesta zo Smolenickej k Polusu vlakom (s ideálnymi prestupnými časmi) ako koľko L98 (v bežných zápchach).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.