Tramvaj dokonca nemusi byt v strede nicoho, moze byt uplne sama a moze mat po okrajoch krasny zeleny travnik. Pripadne po jednom z okrajov dvojprudovu cestu
Ja si pripadam ako medzi profesionalmi. Teda co sa tyka dopravy v BA. Myslel som si, ze sa bavim s ovela starsimi ludmi ako som ja. A co ma teda naozaj prekvapilo si ty COLOR.
Neviem si predstavit spominane miesto-a ako hovorim, ani zdaleka nie som odbornik na kolajovu trakciu- -to "moje" su kardany, vstrekovacie cerpadla, kompresory, prevodovky a este cela hromada podobne zabavnych prvkov-a cele to ma nadhernu obdlznikowu formu, v lepsom pripade este stredovy mech :o)
No ale ja mám pocit, že Vladimír nechcel budovať trojkoľajky ale spojky medzi existujúcimi koľajami, tak ako je to napríklad na košickej pomalokrivodráhe.
Re #20044 Turbo: Tie výhybky by mohli byť po hrote a do jednokoľajného úseku by sa cúvalo, bo máme bars málo roztrhaných súprav:-).
I.
E-eeee-tak urcite nie Konkretne v tomto pripade som mala na mysli prepojenie useku (zhruba) Molecova ku tzv."skleniku", kde by cestujuci v pripade zaujmu mohli prestupit na 83ku ci 34ku.
Vlastne viem, preco sa ta tramvaj stavala tak ako sa stavala, asi sa pocitalo s metrom... A tramvaj mala ostat na povrchu ako doplnok, cize nieco pomale...
Potom by ta linka mohla jazdit rovno po celej Bratislave, lebo vsetky useky su potenciane kolizne. Neviem preco pri stavbe napr. Karlovej Vsi tu elektricku tahali tak ako ju tahali. Vsak mohla ist uplne mimo cesty, krizovania mohli byt mimourovnove, tak ako to maju v Brne.
Nemala som na mysli zavadzanie subeznych busovych liniek - ved stav poctu vozov je k dnesnemu dnu kriticky - skor jednu celodenne premawajucu linku, ktora by kolidovala s usekom, kde su pravdepodobne krizove situacie a ktora by nejako spojila prestupove uzly uz existujucich autobusovych liniek-ber to ale vsetko len ako priklad.
Na mnohych miestach je dost miesta. Iba treba z hlavy vyhodit trat v style Dvojprudova cesta - tramvaj - dvojprudova cesta opacnym smerom. Tramvaj vobec nemusi byt v strede cesty a mat po okrajoch gumokoly, to je iba v Bratislave take rozsirene.
Ten papundekel tam mozno drzi cele celo pokope, aby sa nerozpadlo. A nieco mi hovor o robeni subeznych autobusovych liniek... Vsak nemame vozy, navyse jedna linka by ti vobec nepomohla. Ovela viacej by pomohli uz spominane upravy. A najma nove trate a najma okruzne elektrickove linky.
Nápad to nie je zlý-ale pre súčasné prevádzkované radiály už asi nerealizovateľný. Dôvod: cestná infraštruktúra už teraz kapacitne nevyhovuje a do bokov sa už nemá KAM roztiahnuť ani posunúť. Na novú plochu jednokoľaje by sa musel použiť aspoň jeden už existujúci cestný pruh a to je na súčasný stav NEMOŽNÉ zrealizovať. Navyše, nie som odborník na koľajovú dopravu, takže z môjho pohľadu je to všetko len teoretická úvaha. Myslím, že ak by v budúcnosti niekto rátal s možnosťou prídavných jednokoľajových úsekov, budú sa dať realizovať iba na novovzniknutých radiálach.
Bol som tam, aj som stretol Petra P., ktori to na vlastne oci sledoval a videl. Povedal mi, ze ten voz isiel uplne pomalicky, podla predpisu. A zevraj pred nim iduca suprava tade letela 15 km/h. Vypraval som sa aj s vodicom zalozaku. Ten to tiez sledoval, jedine co mi povedal bolo to, ze voz mal zadany prvy jazdny stupen. Ako doslo k vykolaju? S vysokou pravdepodobnostou sa okolok "vysplhal" na hlavu kolajnice a uz bol vonku. Co sa stavu tych vyhybiek a najmä jazykov tyka, tak nie je to bohvie co. Co ma ale najviac stve je to, ze teraz bude 7301+7302 zasa pol roka odstavena, vsak pozname UD JD...
Inac vseobecne mam ten pocit, ze Bratislave chybaju radialne linky (teraz jedno akej trakcie). Mimo spicky musis ist casto cez centrum, aj ked vlastne cestujes iba z jednej mestskej casti do inej, centrum ta vobec netrapi. Napr. Petrzalka - nove mesto vecer a pod.
Osobne si myslim, ze na miestach kde je to mozne a najma velmi vhodne, by sa mali postavit prepojenia medzi radialami. Napriklad uz spominana Tomasikova.
Iste, ako provizórne riešenie by sa to hodilo. Ale nikdy sa to tak nerobilo, pretože sa to nedá, vôbec nedá, ešte nič neprošlo, všetci sú na obede, nerobte problémy a nejako sa dohodnite, cestujúci by to nepochopili, bolo by to bars zložité, aj tak by to bolo celé na hovno.
A hlavne by sa miesto nezmyselného projektovania kxkxtín mali urýchlene postaviť spojky medzi radiálami - napr. taká Tomášikova je na to ako vyšitá.
I.
Pri tejto príležitosti ma napadla jedna šialená myšlienka. Vzhľadom na bratislavskú špecifickú koľajovú sieť s charakteristickými dlhými radiálami, nebolo by vhodné na určitý počet km trate na riadiálach umiestňovať spojky z jednej koľaje na druhú? Ako na železnici. Ak nehoda ochromí len jednu koľaj, môže sa na uričtom úseku dočasne jazdiť jednokoľajne. Jednokoľavne, s meškaním, ale predsa!
S tou autobusovou linkou do Karlovej Vsi nesúhlasím. Jednak preto, že som viac za podniknutie krokov na zmiernenie zraniteľnosti električkovej dopravy ako budovanie jej autobusových náhrad a jednak preto, že v prípade výpadku celej radiály Ťa jedna linka nezachráni ani náhodou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Turbo
Ten papundekel tam mozno drzi cele celo pokope, aby sa nerozpadlo. A nieco mi hovor o robeni subeznych autobusovych liniek... Vsak nemame vozy, navyse jedna linka by ti vobec nepomohla. Ovela viacej by pomohli uz spominane upravy. A najma nove trate a najma okruzne elektrickove linky.