Reply on: TeBeCe #200093:
Každá klimatizácia sa po prechode sekciou musí vypnúť keď je prerušená dodávka elektrickej energie ale mala by sa aj spustiť po obnovení napájania a to bude asi ten problém že sa zablokuje a ďalej sa spustí iba ventilácia vzduchu.Ak je to tento problém tak je to spôsobené softvérom v ovládacej elektronike klimatizačnej jednotke ktorá je vyrobená pre autobus kde nedochádza k výpadkom napájania .Dočasne pomôže vypnutie a opätovné zapnutie do vyriešenia problému výrobcom klimatizácie.Takže vodiči treba vyskúšať a nahlasovať tento problém.
Ike
Zatiaľ, čo v prvom prípade nie je potreba klimatizácie, v druhom prípade je zapnutá klimatizácia nevyhnutnosť. Ako nastavíš vhodnú teplotu tak, aby v jednom spoji ľudia nemrzli a v druhom neodpadávali od tepla? Centrálna automatická klimatizácia by to veľmi dobre riešila. Z tohto hľadiska sa vyznám vo vykurovacích zariadeniach a čo sa týka softvérového nastavenia ekvitermiky, tak prípad klimatizácie je totožný.
V prvom kroku sa zistí rozdiel skutočnej a požadovanej teploty v spoji. V druhom kroku sa zistí, či je záporný (pripraví sa režim kúrenie), alebo kladný (pripraví sa režim klimatizácia). V treťom kroku sa zistí, či je rozdiel teplôt dostatočný na to, aby sa spúšťalo chladenie/kúrenie (ak bude požiadavka 25°C a bude 23°, tak by bolo hlúpe púšťať kúrenie) - na to existujú zložité funkcie s argumentom vonkajšej teploty. V treťom kroky sa určia intervaly rozdielov teploty, ktoré budú zodpovedať intenzite.
Neviem, ako je to so skutočným technickým zabezpečením vozov.