Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #200093:
Každá klimatizácia sa po prechode sekciou musí vypnúť keď je prerušená dodávka elektrickej energie ale mala by sa aj spustiť po obnovení napájania a to bude asi ten problém že sa zablokuje a ďalej sa spustí iba ventilácia vzduchu.Ak je to tento problém tak je to spôsobené softvérom v ovládacej elektronike klimatizačnej jednotke ktorá je vyrobená pre autobus kde nedochádza k výpadkom napájania .Dočasne pomôže vypnutie a opätovné zapnutie do vyriešenia problému výrobcom klimatizácie.Takže vodiči treba vyskúšať a nahlasovať tento problém.
Reply on: Ike #200107:
Len taky detail - pochybujem, ze ta klima u nas v BA tak vychladi autobus za tak kratky cas, ze pri tych castych zastavkach to bude nejaky super rozdiel (aj domaca klima s vykonom 3500W ochladi priestor o rozlohe 50m2 citelne/vyraznejsie za nejakych 5-10 minut - a este kebyze pritom vkuse otvaram okna na 20 sekund a viac ... 🙂 ).
Reply on: Solider #200098:
Len som narážal na to, že v niektorých spojom môže byť iná teplota ako v iných. Teda povedzme v linke, ktorá ide na juh v intraviláne a je prázdna bude nižšia teplota ako v preplnenom spoji, ktorý ide na západ/východ (teda slnko svieti cez okná z boku) na otvorenom priestranstve.

Zatiaľ, čo v prvom prípade nie je potreba klimatizácie, v druhom prípade je zapnutá klimatizácia nevyhnutnosť. Ako nastavíš vhodnú teplotu tak, aby v jednom spoji ľudia nemrzli a v druhom neodpadávali od tepla? Centrálna automatická klimatizácia by to veľmi dobre riešila. Z tohto hľadiska sa vyznám vo vykurovacích zariadeniach a čo sa týka softvérového nastavenia ekvitermiky, tak prípad klimatizácie je totožný.

V prvom kroku sa zistí rozdiel skutočnej a požadovanej teploty v spoji. V druhom kroku sa zistí, či je záporný (pripraví sa režim kúrenie), alebo kladný (pripraví sa režim klimatizácia). V treťom kroku sa zistí, či je rozdiel teplôt dostatočný na to, aby sa spúšťalo chladenie/kúrenie (ak bude požiadavka 25°C a bude 23°, tak by bolo hlúpe púšťať kúrenie) - na to existujú zložité funkcie s argumentom vonkajšej teploty. V treťom kroky sa určia intervaly rozdielov teploty, ktoré budú zodpovedať intenzite.

Neviem, ako je to so skutočným technickým zabezpečením vozov.
Reply on: Tedomík #200102:
Pozeral som to len rýchlo, ale práve ním by sa mal zapnúť spomínaný auto mód, podľa popisu "automatická regulácia teploty". Vločka je tam zrejme preto lebo pri stlačení tohto tlačidla spolu s tlačidlom č.3 (symbol cirkulácie) je možné zapnúť mód "reheat", ktorý je však len voliteľná výbava pre niektoré klimatizácie, ktorý má v zime alebo sparnom dni zabrániť tvorbe zaroseniu okien. ?
Tak ma v nadvaznosti na ten humbuk okolo vodica a plynovej pistole pobavila dnesna cesta l37 z patronky 8.54.

Pan vodic sa rozpraval asi sam so sebou a jednym dychom hromzil nad nejakymi imaginarnymi vecami von oknom. Musim tiez povedat ze smerom na zoo to musel byt speed record pre ten tedom (a to chodim tou cestou casto, zakruty v podjazde sme rezali ako fitipaldi)

Na zoo som v strachu o svoj zivot radsej vystupil ?

Uz rozumiem dovodu existencie smernice, keby mali takyto este dovolene nosit zbrane (hoc aj plynove), to by bolo rodeo...
Reply on: luky133 #200096:
Vie mi prosím niekto po slovensky povedať čo je ten posledný gombík vpravo? Tá snehová vločka a slniečko. Z obrázku predpokladám že to bude leto a zima ale nwm čo s tým ďalej 😃
Ďakujem
Reply on: S499.1023 #200036:
Aha, takze to su dve rozne zariadenia? Zaujimave, dakujem ?
Reply on: Ike #200095:
Ja osobne nechápem, načo sa vo vozidle MHD v salóne pre cestujúcich vôbec klimatizácia nejako nastavuje, veď nech to je napevno na nejakú teplotu a hotovo. V aute to je iné, lebo tam si to nastavuje jeden, prípadne zopár ľudí podľa svojho gusta, ale v MHD to nejak nedáva zmysel, akurát to môže neskúsený vodič zbytočne rozštelovať.

Inak automatická klimatizácia máva aj čiastočne manuálne režimy, kde si nastavuješ silu, smer fúkania, filtráciu, typ obehu vzduchu atď a tlačítko auto potom slúži na zrušenie tých manuálnych nastavení, potom sa to riadi už len nastavenou teplotou. Aspoň tak to mám v aute.
Reply on: Ike #200095:
Neviem čo máš za auto, ale ja tam gombík "AUTO" mám a práve slúži na to, že si tam síce otočným kolieskom nastavím teplotu, ale režim AUTO prispôsobuje intenzitu "fúkania" a teda vždy je tam daná teplota. Čo sa týka tej centrálnej teploty tak zo špecifikácie nového informačného systému (tendra) tam bola táto požiadavka. Takže sa toho čoskoro dočkáš. ? ? Potom to snáď bude fungovať ako má všade. ?
Reply on: Ike #200095:
Nebola. Aj v obchode, v ktorom nie sú zákazníci, sa vypína klimatizácia? Takto sa predsa neklimatizuje. Oslov niekoho, kto sa tomu venuje, nech Ti to ozrejmí.
Reply on: MatejBA #200092:
No ak by niekto potreboval návod ako to ovládať tak v ANJ som ho nahral sem http://v2.i-bratislava.sk/wp-content/uploads/2014/01/navod_klimatizacia.pdf Vyexportoval som konkrétne tieto tri strany z cca 80 stranového manuálna ohľadom údržby klimatizácie. ? Tak teraz keď nebude správne fungovať klíma môžete to vodičom nastaviť. ? ?
Reply on: luky133 #200090:
Tak to je teda skutočný "panel" ? . A na automatickej klimatizácii v aute tiež nemáš gombík "auto". Tiež si naklikáš teplotu ? Keby tu teplotu centrálne zadával dispečing, bolo by to fajn. Autobusy, ktoré sú prázdne a logicky je tam nižšia teplota, by mali klimatizáciu vypnutú a preplnené autobusy, kde je logicky vyššia teplota, by mali klimatizáciu zapnutú naplno. Výsledko by bola rovnaká teplota v každom autobuse.
Reply on: TeBeCe #200093:
Neslúži práve na to tlačítko „antivýhybka“?
Reply on: luky133 #200089:
problem klimatizacie je, ze sa z neznamych pricin sama vypina, asi po prechode sekciami...ale ked funguje, tak je to ok.
Reply on: luky133 #200090:
Vsak mi stacil 30 sekundovy pohlad, potom mozno este nejaka ta minutka bez ludi na otestovanie, co to robi a musi sa v tom vyznat aj analfabet ? (nj, internetovy geroj)
Reply on: luky133 #200066:
Ja mám dojem, že tento rok sa aj Medvede alebo ich šoféri lepšie pripravili na využívanie klímy. U väčšiny MBCC ide klíma v pohode a vo vozidle je príjemne, ani moc zima ani moc teplo.
Reply on: Ike #200084:
Lenže panel klimatizácie v SOR autobusoch a trolejsoroch vyzerá trochu inak než na bežnom aute. Konkrétne takto http://www.goautopart.com/media/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/o/r/original_bus_air_conditioner_control_panel_for_a_carrier_sutrak_bus_www.goautogoods.com_3_.jpg a povedz teda vodičovi, ktorý za neho prvý krát sadol, že zapni to automaticky keď tam žiaden gombík "AUTO" nie je a musí sa to "preklikávať". ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.