Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
blablabla
platim, stale platim jak cicina, a raz si zabudnem cvaknut a bum 2 litre f riti... by ma zaujimalo kam idu setky peniaze, z pokut, z listov, z reklam... no asi na mhd nie, ked vidim tje rozdrbane smradlave vozicky. dpb mi mal dostat par milionovu pokutu za ten smrad... a pis si, ze keby sa dala ta ich buda podpalit, radsej spravim to...
Reply on: CO TI NACISTO ***E!!! #19718:
Tyyyyy brdo, dost drsne... 🙂 Ale da sa povedat, ze suhlasim od prveho do posledneho slova.
Reply on: d3k0 #19689:

Este jeden detail. Typickym prikladom oznacovania exportneho prevedenia su este napr. bratislavske K2YU ev.c. 7085 - 7083. Tieto vozidla boli povodne vyrobene pre Sarajevo, pricom boli dodane s normalnorozchodnymi podvozkami a nie som si isty, ci nie aj so zberacom a bleskoistkou umiestnenymi na druhom clanku. Boli potrebne upravy pre bratislavske podmienky, z coho jednoznacne vyplyva, ze neboli urcene pre domaci trh a preto je oznacenie K2YU namieste.
CO TI NACISTO ***E!!!

CO TI NACISTO ***E!!!

Reply on: Oi! #19715:

TEBE UZ NACISTO ***E?!?!?!? AK IDES NA CIERNO TAK JE TO IBA TVOJA VINA, KED TA CHYTI REVIZOR, TY CURAK JEDEN VYDRBANY!!! A NERIES SI SVOJ KOMPLEX TYM, ZE BUDES NICIT ZASTAVKY A CMARAT PO VOZIDLACH, LEBO MNE CO PLATIM CESTOVNE TO NESMIERNE VADI!!! TAKE HOVADA AKO SI TY BY SOM DAL ZA MREZE! KED ISED NA CIERNO, TAK LASKAVO ZNASAJ AJ DOSLEDKY SVOHO KONANIA A NIE NICIT NIECO, Z COHO SI SAM MALU CAST ZAPLATIL!!! A PRECO CHCES ZNEPRIEJMNOVAT ZIVOT MNE A VALA DALSIM LUDOM, KTORI BY SA V DAZDI RADI SCHOVALI POD PRISTRESOK!?!?!?! JA SOM TI NIECO UROBIL? NIE! TAK LASKAOV NESPOSOBUJ SKODU TIM, KTORI SU POCTIVY!!! *****! TAK SI MA VYTOCIL SVOJIM RPISPEVKOM, TY CURAK JEDEN PORRANY! VIDNO ZE SI ESTE NEDONOSENE 17-ROCNE DECKO: K TOMU NEVYCHOVANE. MAL BY SI SA ZAMYSLIET NAD SEBOU TY TRTKO PRI***YNY!!!!! DUFAM ZE TI TO DPB. DOBRE ZRATA A POKUTZE SA NEVYHNES TY FAS JEDEN!!!
Reply on: Oi! #19715:
Dobre ti tak, keď cestuješ na čierno!!! Hnáty by som vám dolámal, grázlici, ktorí si myslíte, že je normálne voziť sa a neplatiť. Behaj peši, keď ti je ľúto prachov!
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: J #19703:
Nehnevaj sa, nesúhlasím s piktogramami. Ja by som bol za text "cez/via" a "nasleduje/next". Krátke, stručné, výstižné. To pochopí aj turista, aj babka z vidieka, zato pri piktogramoch by sa kopa babiek spytovala "prosím vás, a čo znamená tá šípka?". Inak, piktogramy by pri rozlišovacej schopnosti BUSE podľa môjho názoru neboli dostatočne jasné.
Argument o dopravných značkách je trochu mimo. Kto má vodičák, musí pri skúškach preukázať, že ich ovláda. Cestujúca verejnosť žiadne skúšky neskladá.
chytil ma revizor... mam 17 a ze dakych 1500 pokuta? tak ok, nech cakaju, ze im rozdrbem zastavky za 15000 hajzlom. nech ma bozaju f rit, a nech si spravia emisnu kontrolu, pochybujem ze ten cierny dym je zdraviu prospesny. MHD - FUCK OFF!!!
Greatrix: Pre obdobia so zníženými nárokmi na prepravu sa zaviedol osobitný stĺpec s režimom CP pre dni školských prázdnin. Podľa neho sa jazdí počas školského roka v dňoch bez školského vyučovania, napr. zimné, jarné prázdniny a pod. Na rozidiel od týchto prázdnin sú však letné dvojmesačné prázdniny ešte menej náročné na počet spojov, pretože tu sa už často nejedná len vyprázdnené školy, ale aj o úplne vyprázdnené internáty, dovolenky v podnikoch. Z osobných skúseností viem, že v lete tiež omnoho viac ľudí siaha po bicykloch, korčuliach a po meste sa prepravuje takto alebo dokonca pešo. Z tohto dôvodu je možné počas letných prázdnin obmedziť dopravu VIAC ako počas ktorýchkoľvek iných prázdnin. A to je dôvod, prečo sa na obdobie júl - august na mnohých linkách vylepujú nové CP. Osobitný stĺpec v CP na prázdniny sa v mnohých prípadoch totiž vzťahuje len na prázdniny počas školského roka. Po letných prázdninách sa obnovujú cestovné poriadky platné pre školský rok. Zväčša sa doprava obnoví v obdobnom rozsahu ako v prechádzajúcom školskom roku, no nutnosť opätovného vylepenia CP dáva príležitosť na drobné "dolaďovačky" odchodov, no, žiaľ aj elegantné obmedzenie dopravy (ak je treba). Pokiaľ sa nezmenia výrazne podmienky na danej linke (alebo na magistráte), tak počas škoslkého roka linka jazdí bez zmeny CP a cestujúci sa orientujú podľa osobitných stĺpcov - deň škol. vyučovania, deň škol. prázdniny a víkend. Počas školského roka sa cez krátkodobé prázdniny nové CP už nezvyknú vylepovať.
Reply on: d3k0 #19691:
Nie je problem v tom, ze ten clovek nema cas, ale problem je, ze to ma na starosti clovek, ktory ma okrem toho este milion inych starosti. A navyse on nie je na to expert.
Greatrix:
Ak si všimneš CP 93 a 94 tak tam kolonka prázdniny chýba a je tam iba dole poznámka platí len počas šk. prázdnin alebo neplatí počas šk. prázdnin.

Ide o optimalizáciu kedy sú na MHD kladené menšie nároky ako počas šk. roku a to hlavne kvôli študentom avšak aj kvôli množstvám dovoleniek. Robí sa to všade vo svete.

Sú však aj linky, ktoré svoj interval nemenia. Napr. 90.

Obyvatelia BA a zákazníci DPB nemajú takmer žiadnu možnosť ovplyvňovať výkony MHD jedine, že by niekomu na magistráte dlho masíroval hlavu a ten by presadil posilnenie výkonu danej linky. Je tu ešte jedna možnosť a to zamestnať sa u DPB na príslušnom odbore a tam už to usmerniť.
Dovolím si však tvrdiť, že DPB by nemal cestujúcim skočiť na každú požiadavku, avšak mal by každú prehodnotiť a overiť najprv modelovo a ak by tam prešla ako dobrá vec neskôr aj skušobne. Ak by však hneď všetko zmenili tak by každý chcel aby tá jeho linka bola vypravovaná najnovšími vozidlami s intervalom 2 minúty a to nejde.
M@rtin: Ak si pozrieš tie štatistiky tak v roku 2001 bolo prepravených 300.000 cestujúcich a v roku 2002 to bolo 375.000. Ak to dáš to jednoduchej trojčlenky kde 300.000 je 100% a 375.000 je x tak x sa rovná 125% čiže nárast o 25%

Medziročný nárast oproti minulému roku za prvých sedem mesiacov sa dá vyčísliť odhadom, keďže z toho grafu tam je to nedobre čitateľné. Ale ak som dobre videl tak za prvých 7 mesiacov roku 2002 to bolo 175.000 cestujúcich a za rok 2003 to bolo 220.000 cestujúcich čo je nárast o 25,7%. Takže buď klamal pán v rádiu alebo údaje na stránke. Treba si len vybrať.
J.

dik za reply, 1.casti som ale nerozumel:

---
No ide o polovicu vozov ale pri niektorých ako 93 či 94 sa vylepujú na prázdniny nové CP. Avšak stale sa ušetrilo papiera pre CP pre 1/2 spojov a to je nielen ekonomické ale aj ekologické. Okrem papiera sa neminia aj pracovná sila a lepidlo.
---

93,94 - vylepuju sa nove CP na prazdniny, naco? , vsak na grafikone je extra miesto pre prazdninove casy. Ci je to inak cez zimne a inak cez letne prazdniny?

"uesetreny papier, pracovna sila a lepidlo"...znie to tak, ako keby som pozadoval vylepit nanovo vsetky grafikony... to je NEPOCHOPENIE. Ja som sa skor pytal, preco sa vobec menia casy spojov (tak masivne)?

ide o optimalizaciu, o reakciu na poziadavky cestujucich, alebo o usporne opatrenia?

aku maju cestujuci|obyvatelia mesta moznost kontrolovat a ovplyvnovat urcovanie grafikonov MHD prevadzkovanej verejnou firmou DPB a.s. ?

/Greatrix
m@rtin: o tej novej pristávacej ploche som počul od ministra dopravy avšak nie, že sa IDE stavať ale, že sa tam raz, keď ju bude treba, môže postavať. Ono nikde som vo svojom príspevku nepísal, že sa ide teraz stavať ale pochopené to tak mohlo byť.

O počte rastu prepravených cestujúcich bolo vyslovené z úst nezávislého experta, ktorý tvrdil, že za minulý rok to bolo 25% a tento rok za prvých sedem mesiacov spomínaných 38%. Čísla si necucám z prstu, len interpretujem slová nezávislého experta, ktorý dosť rýpal do ministra aby sa bratislava nepredala Swechatu, že to rozvoj letiska veľmi zbrzdí.
Takže tomu pánovi môžem len veriť a ešte štatistickému úradu, ale tam som nebol.
K tým pristávacím dráham. To číslo je určite rátané tak, že keby boli 3 dráhy tak pri najväčšej možnej obsaditeľnosti lietadla s najväčšou kapacitou by bolo možné prijať toľko a toľko cestujúcich. Alebo to možno počítajú aj nejako inak, ja som len napísal čo som počul v rádiu konkrétne na Slovenskom rozhlase v relácii popoludnie s rozhlasom.
Tak toto je odpoveď a nie je začo 🙂
Greatrix:
No ide o polovicu vozov ale pri niektorých ako 93 či 94 sa vylepujú na prázdniny nové CP. Avšak stale sa ušetrilo papiera pre CP pre 1/2 spojov a to je nielen ekonomické ale aj ekologické. Okrem papiera sa neminia aj pracovná sila a lepidlo.

Čo sa týka 84, 39, 31 ide o študentské linky a nie je v silách žiadneho DP spraviť normálny interval. Pretože ide o zaťaženie linky návalové a to pred či po prednáškach. Niečo také by zvládala iba elina či metro.
88 by zaslúžila skrátiť interval to určite ale hlavne spravenie prekladu tak aby zo Šafka neodchádzali naraz.
Čo sa týka 32 a 33 všetko by mohlo zmeniť výstavba trolejbusovej i električkovej trate. Tá elinová by bola kapacitne lepšia ale obyvatelia chcú viac trolejbus, tak nech sa tlačia v budúcom trole.
P.S.
Ten ukazatel růstu Šanghaje je měřen na mezinárodních letištích. Jsou letiště jako např. regionální, které mohou mít díky charterům i 100% přírůstek.

Na http://www.letiskobratislava.sk jsou údaje o počtu cestujících zveřejněny pod - statistické údaje - počet přepravených cestujících za rok 2003. A pokud mě nešálí zrak a dokážu si na grafu představit zhruba 38%, tak je jisté, že se jedná spíše o růst mezi 5-10%.

Sorry za off topic, ale J tady trochu čachruje s čísly, které mi nesedí. Zvláště pak počet cestujících měřený počtem runwayí, aniž by vzal v potaz velikost letadel nebo počasí.
J:
Nezlob se na mě, ale Letištěm Bratislava prošlo sice více cestujících než v loni, ale 38%!?!?!??!?

Pokud se podívám na jakékoliv ukazatele letiska M.R.Štefánika na internetu nebo v odborných časopisech, tak počet cestujících se zvyšuje max. od 5 do 10%!!!!

Kde bereš těch 38% proboha? To by se potom jednalo o nejvíce rostoucí letiště světa! Prvenství si drží Šanghaj asi s 25% růstu!!

tady najdeš všechno http://www.letiskobratislava.sk, proto se tě ptám, kde bereš těch 38%?

Letiště Bratislava odbaví ročně okolo 490 000 cestujících a má 2 runwaye a chce stavět třetí? Jedna runway ze speciálního betonu 3km dlouhá vyjde na 8 miliard Kč. Nikde jsem se nedočetl, že Bratislavské letiště při tak nízké intenzitě provozu, chce stavět 3 runwaye! To jsi vzal kde?
Pro porovnaní, Ruzyně odbavila v loni 6,5 milionu pasažerů, v roce 2005 se odhaduje počet na deset milionů a v roce 2010, kdy se má stavět třetí runway se počet pohybuje někde za hranicí 15-ti milionů. Dnes denně odstartuje a přistane na Ruzyni 340 letadel, což je v průměru 1 letadlo za 4 minuty a to podotýkám, že se nelétá v noci. A dvě runwaye bohatě stačí.

Nepopírám, že Letisko M.R.Štefánika nečeká rozvoj, ale k těm číslům si došel jak? Děkuju za odpověď.
hi.

kto mi, prosim vas, vysvetli, naco su na grafikonoch MHD casy pre skolske prazdniny, ked aj tak vacsine busov sa PRED a PO letnych prazdninach zmenia grafikony komplet.

(napr.: 2. septembra 2003 vstupujú do platnosti nové cestovné poriadky liniek 7, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 34, 39, 50, 52, 53, 54, 56, 57, 59, 61, 68, 70, 71, 74, 78, 84, 85, 90, 91, 92, 93, 94, 97, 180, 191, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208, 209, 210, 212, 502, 512, 513 a 516.)

vsak to je 1/2 spojov.

toto niekoho "hobby" menit komplet vsetky casy trva vlastne od rozsirenia grafikonov o casy pocas skolskych prazdnin.

su to pokusy o optimalizaciu?

preco sa ale potom uz niekolko rokov (5+) ludia tlacia na Safarikovom nam. do busov 88 a 95, studenti do 84, 31, 39, obyvatelia Dlhych Dielov do svojich lokalok 32,33 atd?

chodi niekto z optimalizatorov vobec MHD, ci vie aka je realita?

/Greatrix
Ups sorry ale klikol som len raz 😞
tulenique: Pre väčšinu starších ľudí, mylím teda generácia našich rodičov a starší si skôr vedia spomenúť kde je Gaštanový hájik ako ŽST Vinohrady. Aspoň v mojej rodine a u mojich známich to tak je. Ale mená zatávok by sa nemali stále meniť. Možno to súvisí s predajňou DPB Gaštanový hájik.

O tom nápade mapy mesta na JCDecaux som tu už raz písal, avšak tvoj nápad by som priviedol trochu k dokonalosti aspoň podľa mňa. Na každej zastávke by mala byť mapa vo formáte A4 - A5 a to najbližšieho okolia v mierke 1:10 000 až 1:12 500. A prečo, no asi by mi bolo nanič keby som vystúpil pri tescu Hypermarket a bola by tam mapa centra.

Samozrejme s tým súvisí:
1) Na CP znovu schému linkového vedenia.

2) Lepšia vypovedacia hodnota BUSE a máš svätú pravdu, žiadne " cez" a "budúca zastávka" ale len a len piktogramy. Preto máme na cestách značky a nie text s nápisom "daj prednosť v jazde"

3) Minimálne na zastávkach kde sú dve a viac prístreškou JCDecaux info vo viacerých jazykoch a samozrejme na dôležitých prestupných bodoch a miestach s vysokou frekvenciou turistov.

4) Na viactarifných automatoch sú typy lístok popísané viacjazyčne aj to ako fungujú, ale popis na boku aj s nákresom by sa hodil. (Nákres pochopí aj Mongol) Mohlo by to byť lepené takou formou ako reklamy na oknách buse. Teraz tušín na SONY. Ak by to ľudia strhávali, tak dať pod sklo, či plexisklo.

5) Samozrejme napísane na BUSE aj názov mestskej časti aj keď podľa mňa je to krajšie len s názvom konečnej avak to nehrá rolu.

6) Zvýšiť počet JCDecaux prístreškou a to aj možným predajom prístreškou na elinových zastávkach v KV či rači.

7) Na dôležitých bodoch s pohľadu koncentrácie pohybu turistov mapy celého mesta s nakresleným linkovým vedením.

😎 A keď raz bude veľa peňazí tak dotykový monitor s nejakou databázou resp. niečo podobné iMHD kde človek nájde všetko čo potrebuje (okrem fotiek etc.) vo viacerých jazykoch. A to na železničných a autobusových staniciach, os. prístave a na letisku. Porpípade aj na iných miestach napr. pri BISke, na hrade, pri nástupišti na Propeler etc.


Keď sme pritom letisku. To Bratislavské zvýšilo počet prepravených pasažierov za prvých sedem mesiacov oproti rovnakému obdobiu minulého roku o 38% 🙂 Čo ma však prekvapilo najviac je, že vzletové dráhy dovolujú prepaviť 15 mil. cestujúcich a po dobudovaní plánovanej tretej až 40 - 60 mil cestujúcich ročne.
O letisko má okrem Šwechatu záujem ďalších päť záujemcov a okrem iného aj Austrian airlines, ktré deklarovalo, že po kúpe presunie väčšinu svojich letov z Viedne a to hlavne kvôli zníženiu nákladov, pretože letisko Viedeň má jeden z najvýšších letiskových a pristávacích a odletových poplatkov. Avšak to by znamenalo aj nové hangáre a tak jestli se nemýlim.
tulenique: Pre väčšinu starších ľudí, mylím teda generácia našich rodičov a starší si skôr vedia spomenúť kde je Gaštanový hájik ako ŽST Vinohrady. Aspoň v mojej rodine a u mojich známich to tak je. Ale mená zatávok by sa nemali stále meniť. Možno to súvisí s predajňou DPB Gaštanový hájik.

O tom nápade mapy mesta na JCDecaux som tu už raz písal, avšak tvoj nápad by som priviedol trochu k dokonalosti aspoň podľa mňa. Na každej zastávke by mala byť mapa vo formáte A4 - A5 a to najbližšieho okolia v mierke 1:10 000 až 1:12 500. A prečo, no asi by mi bolo nanič keby som vystúpil pri tescu Hypermarket a bola by tam mapa centra.

Samozrejme s tým súvisí:
1) Na CP znovu schému linkového vedenia.

2) Lepšia vypovedacia hodnota BUSE a máš svätú pravdu, žiadne " cez" a "budúca zastávka" ale len a len piktogramy. Preto máme na cestách značky a nie text s nápisom "daj prednosť v jazde"

3) Minimálne na zastávkach kde sú dve a viac prístreškou JCDecaux info vo viacerých jazykoch a samozrejme na dôležitých prestupných bodoch a miestach s vysokou frekvenciou turistov.

4) Na viactarifných automatoch sú typy lístok popísané viacjazyčne aj to ako fungujú, ale popis na boku aj s nákresom by sa hodil. (Nákres pochopí aj Mongol) Mohlo by to byť lepené takou formou ako reklamy na oknách buse. Teraz tušín na SONY. Ak by to ľudia strhávali, tak dať pod sklo, či plexisklo.

5) Samozrejme napísane na BUSE aj názov mestskej časti aj keď podľa mňa je to krajšie len s názvom konečnej avak to nehrá rolu.

6) Zvýšiť počet JCDecaux prístreškou a to aj možným predajom prístreškou na elinových zastávkach v KV či rači.

7) Na dôležitých bodoch s pohľadu koncentrácie pohybu turistov mapy celého mesta s nakresleným linkovým vedením.

😎 A keď raz bude veľa peňazí tak dotykový monitor s nejakou databázou resp. niečo podobné iMHD kde človek nájde všetko čo potrebuje (okrem fotiek etc.) vo viacerých jazykoch. A to na železničných a autobusových staniciach, os. prístave a na letisku. Porpípade aj na iných miestach napr. pri BISke, na hrade, pri nástupišti na Propeler etc.


Keď sme pritom letisku. To Bratislavské zvýšilo počet prepravených pasažierov za prvých sedem mesiacov oproti rovnakému obdobiu minulého roku o 38% 🙂 Čo ma však prekvapilo najviac je, že vzletové dráhy dovolujú prepaviť 15 mil. cestujúcich a po dobudovaní plánovanej tretej až 40 - 60 mil cestujúcich ročne.
O letisko má okrem Šwechatu záujem ďalších päť záujemcov a okrem iného aj Austrian airlines, ktré deklarovalo, že po kúpe presunie väčšinu svojich letov z Viedne a to hlavne kvôli zníženiu nákladov, pretože letisko Viedeň má jeden z najvýšších letiskových a pristávacích a odletových poplatkov. Avšak to by znamenalo aj nové hangáre a tak jestli se nemýlim.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.