Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
tulenique: Pre väčšinu starších ľudí, mylím teda generácia našich rodičov a starší si skôr vedia spomenúť kde je Gaštanový hájik ako ŽST Vinohrady. Aspoň v mojej rodine a u mojich známich to tak je. Ale mená zatávok by sa nemali stále meniť. Možno to súvisí s predajňou DPB Gaštanový hájik.

O tom nápade mapy mesta na JCDecaux som tu už raz písal, avšak tvoj nápad by som priviedol trochu k dokonalosti aspoň podľa mňa. Na každej zastávke by mala byť mapa vo formáte A4 - A5 a to najbližšieho okolia v mierke 1:10 000 až 1:12 500. A prečo, no asi by mi bolo nanič keby som vystúpil pri tescu Hypermarket a bola by tam mapa centra.

Samozrejme s tým súvisí:
1) Na CP znovu schému linkového vedenia.

2) Lepšia vypovedacia hodnota BUSE a máš svätú pravdu, žiadne " cez" a "budúca zastávka" ale len a len piktogramy. Preto máme na cestách značky a nie text s nápisom "daj prednosť v jazde"

3) Minimálne na zastávkach kde sú dve a viac prístreškou JCDecaux info vo viacerých jazykoch a samozrejme na dôležitých prestupných bodoch a miestach s vysokou frekvenciou turistov.

4) Na viactarifných automatoch sú typy lístok popísané viacjazyčne aj to ako fungujú, ale popis na boku aj s nákresom by sa hodil. (Nákres pochopí aj Mongol) Mohlo by to byť lepené takou formou ako reklamy na oknách buse. Teraz tušín na SONY. Ak by to ľudia strhávali, tak dať pod sklo, či plexisklo.

5) Samozrejme napísane na BUSE aj názov mestskej časti aj keď podľa mňa je to krajšie len s názvom konečnej avak to nehrá rolu.

6) Zvýšiť počet JCDecaux prístreškou a to aj možným predajom prístreškou na elinových zastávkach v KV či rači.

7) Na dôležitých bodoch s pohľadu koncentrácie pohybu turistov mapy celého mesta s nakresleným linkovým vedením.

😎 A keď raz bude veľa peňazí tak dotykový monitor s nejakou databázou resp. niečo podobné iMHD kde človek nájde všetko čo potrebuje (okrem fotiek etc.) vo viacerých jazykoch. A to na železničných a autobusových staniciach, os. prístave a na letisku. Porpípade aj na iných miestach napr. pri BISke, na hrade, pri nástupišti na Propeler etc.


Keď sme pritom letisku. To Bratislavské zvýšilo počet prepravených pasažierov za prvých sedem mesiacov oproti rovnakému obdobiu minulého roku o 38% 🙂 Čo ma však prekvapilo najviac je, že vzletové dráhy dovolujú prepaviť 15 mil. cestujúcich a po dobudovaní plánovanej tretej až 40 - 60 mil cestujúcich ročne.
O letisko má okrem Šwechatu záujem ďalších päť záujemcov a okrem iného aj Austrian airlines, ktré deklarovalo, že po kúpe presunie väčšinu svojich letov z Viedne a to hlavne kvôli zníženiu nákladov, pretože letisko Viedeň má jeden z najvýšších letiskových a pristávacích a odletových poplatkov. Avšak to by znamenalo aj nové hangáre a tak jestli se nemýlim.
tulenique: Pre väčšinu starších ľudí, mylím teda generácia našich rodičov a starší si skôr vedia spomenúť kde je Gaštanový hájik ako ŽST Vinohrady. Aspoň v mojej rodine a u mojich známich to tak je. Ale mená zatávok by sa nemali stále meniť. Možno to súvisí s predajňou DPB Gaštanový hájik.

O tom nápade mapy mesta na JCDecaux som tu už raz písal, avšak tvoj nápad by som priviedol trochu k dokonalosti aspoň podľa mňa. Na každej zastávke by mala byť mapa vo formáte A4 - A5 a to najbližšieho okolia v mierke 1:10 000 až 1:12 500. A prečo, no asi by mi bolo nanič keby som vystúpil pri tescu Hypermarket a bola by tam mapa centra.

Samozrejme s tým súvisí:
1) Na CP znovu schému linkového vedenia.

2) Lepšia vypovedacia hodnota BUSE a máš svätú pravdu, žiadne " cez" a "budúca zastávka" ale len a len piktogramy. Preto máme na cestách značky a nie text s nápisom "daj prednosť v jazde"

3) Minimálne na zastávkach kde sú dve a viac prístreškou JCDecaux info vo viacerých jazykoch a samozrejme na dôležitých prestupných bodoch a miestach s vysokou frekvenciou turistov.

4) Na viactarifných automatoch sú typy lístok popísané viacjazyčne aj to ako fungujú, ale popis na boku aj s nákresom by sa hodil. (Nákres pochopí aj Mongol) Mohlo by to byť lepené takou formou ako reklamy na oknách buse. Teraz tušín na SONY. Ak by to ľudia strhávali, tak dať pod sklo, či plexisklo.

5) Samozrejme napísane na BUSE aj názov mestskej časti aj keď podľa mňa je to krajšie len s názvom konečnej avak to nehrá rolu.

6) Zvýšiť počet JCDecaux prístreškou a to aj možným predajom prístreškou na elinových zastávkach v KV či rači.

7) Na dôležitých bodoch s pohľadu koncentrácie pohybu turistov mapy celého mesta s nakresleným linkovým vedením.

😎 A keď raz bude veľa peňazí tak dotykový monitor s nejakou databázou resp. niečo podobné iMHD kde človek nájde všetko čo potrebuje (okrem fotiek etc.) vo viacerých jazykoch. A to na železničných a autobusových staniciach, os. prístave a na letisku. Porpípade aj na iných miestach napr. pri BISke, na hrade, pri nástupišti na Propeler etc.


Keď sme pritom letisku. To Bratislavské zvýšilo počet prepravených pasažierov za prvých sedem mesiacov oproti rovnakému obdobiu minulého roku o 38% 🙂 Čo ma však prekvapilo najviac je, že vzletové dráhy dovolujú prepaviť 15 mil. cestujúcich a po dobudovaní plánovanej tretej až 40 - 60 mil cestujúcich ročne.
O letisko má okrem Šwechatu záujem ďalších päť záujemcov a okrem iného aj Austrian airlines, ktré deklarovalo, že po kúpe presunie väčšinu svojich letov z Viedne a to hlavne kvôli zníženiu nákladov, pretože letisko Viedeň má jeden z najvýšších letiskových a pristávacích a odletových poplatkov. Avšak to by znamenalo aj nové hangáre a tak jestli se nemýlim.
Reply on: COLOR #19693:
Najprv si pozri vodica, potom by si pochopil... 🙂
Reply on: galiyosha #19696:
Co sa tyka vypomoci, nemylis sa ani scasti.
No vidim ze som v predoslom svojom prispevku niektore veci napisal nie celkom jasne, takze ich upresnim:

vyrazom 'smer','cez' a pod. rozumie maloktory turista (povodne som napisal: 'rozumie im malokto')

Skutocne ma rozculuje ked vidim BUSE ktoremu rozumie len miestnych pomerov znaly clovek... to je potom o nicom.

Na zaver len doplnim ze si myslim ze funkcia BUSE teplomerov sa da velmi dobre zastupit informaciou podavanou na vnutornom displayi. Ale je to len moj nazor.
Reply on: d3k0 #19689:

O tych odstranenych sedadlach viem. Praha takisto odstranovala, ale len prostredne sedadlo, pricom krajne zostali.

Opakujem vsak, ze ine usporiadanie sedadiel este neurcuju prevedenie SU. Dolezita je informacia, ze seria z r. 1982 bola urcena pre domaci trh. To, ze sa CKD v roku 1982 rozhodlo pre zjednotenie prevedeni SU a CS na tom nic nemeni. Naopak, prave preto sa pouziva od zaciatku tohto obdobia oznacenie SUCS. Dolezity je medznik ukoncenia vyroby typu T3CS pre domaci trh a tym je rok 1976. Dodavka pre domaci trh bola obnovena az v roku 1982, v nudzovej situacii vsak v zjednotenom prevedeni tak pre domaci trh, ako aj export.

Typickym prikladom standardnych T3SU bola kosicka suprava ev.c. 229/III+298/II. V roku 1978 na amfiteatri havarovala povodna suprava T3CS ev.c. 229/II+298, ktora bola v roku 1980 nahradena nahradnymi vozidlovymi skrinami (pozor, seriova vyroba T3CS skoncila v roku 1976). V skutocnosti vsak islo o kompletne vozidla typu T3SU, ktore Rusi udajne vratili na reklamaciu CKD. Spat ich uz vsak odmietli prevziat a tak skoncili v Kosiciach. Na tychto vozidlach boli odstranene zvisle madla v tvare obrateneho pismena "U", ktore boli instalovane uprostred dverneho priestoru. Takisto boli na celach na streche odstranene 600V zasuvky pre jazdu na jeden zberac. Sedadla v usporiadani 2+1 a trojsedadlo zostali ponechane. Bez upravy zostala aj zasuvka mnohoclenneho riadenia, ktora je odstredena napravo a vlavo od nej sa nachadza mala zasuvka riadenia pomocnych obvodov. Do roku 2000 boli zachovane rovnake male zasuvky aj na karoserii, ktore sa nachadzali vedla krytu zasuvky mnohoclenneho riadenia. Kryty smeroviek su umiestnene na medziokennych stlpikoch v hornej casti, nie v spodnej. A napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji NEUMOZNOVALI JAZDU s ostatnymi vozidlami typu T3SUCS, dokonca ani so seriou z roku 1982! Vozidla mali usporiadanie 2+1, co ich predurcovalo pre spriahanie do trojiciek 3xT3. Seria z roku 1982 sa dala bez problemom spriahat do trojiciek aj s poslednou seriou z roku 1989 a taketo trojicky aj existovali. vozidla T3SU ev.c. 229/III+298/II vsak aj napriek tomu po 20-tich rokoch prevadzky az do vyradenia z osobnej prevadzky v roku 2000 dojazdili v nemennej suprave.

V sucasnoti tieto vozidla sluzia ako meracie vozidlo ev.c. 101/II (ex 298/II) a brusiace vozidlo ev.c. 112 (ex 102/II, reex 229/III) a dnes som si vo vozovni osobne overil, ze na zadnom a prednom cele na streche su viditelne skrutky po zasuvkach na 600V s rozmiestnenim na sirku a dlzku cca 10x40 cm, zachovali sa po jednej malej zasuvky vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a pod gumou su na podlahe diery po madlach vo dvernom priestore. Na ovladacom paneli sa dochovali aj texty v rustine.

Tieto T3 opravnuje nosit doplnkove oznacenie SU. Naopak, vsetky serie od r. 1982 az do uplneho ukoncenia seriovej vyroby T3 v roku 1989, ktore boli od zaciatku urcene pre domaci trh, su logicky oznacovane ako SUCS. Akekolvek ine oznacovanie je tendencne a populisticke.

Maly detail na zaver, typ T3SU sa vyrabal vylucne na podvozkoch s rozchodom 1435 alebo 1524 mm. Ak by nejake T3SU Bratislava kupila, predpokladam, ze by musela menit aj podvozky. Seria z roku 1982 vam vsak bola vyrobena a prisla na podvozkoch s 1000 mm rozchodom.
Reply on: COLOR #19693:
A to uz ma aky vyznam? Aby uz skutocne nikto nevedel kam to chodi???

Cez leto som cestoval po europe a v mnohych mestach som mal moznost porovnat sancu miestnych pomerov neznaleho, rec nevediaceho cloviecika (konkretne mesta vo francuzkej a talinskej casti Svajciarska Locarno, Laussane, Geneve) dozvediet sa podstatne informacie a musim zial konstatovat ze v BA by mal tie sance velmi male... A pri tom na zaciatok staci malo:

1. Do kazdej JCDeaux vitriny dat mapu (staci format A4) s centralnou castou mesta (ohranicenie Patronka, Novy Most, Trnavske myto, Racianske myto) a po jej okrajoch v slovencine, nemcine, anglictine a este v spanielcine/taliancine/francustine zakladne informacie o tarife - nieco vo vyzname na cestovanie na 30/45 minut (prac.den/weekend) si zakupte cest.listok za 14 skk. Informacie o dalsich listkoch by boli opat styrmi recami vysvetlene na nalepke formatu A5-A4 na kazdom automate...

2. Nazvy konecnych na BUSE podla mestkych casti !!! Predsa clovek nie z BA nemoze vediet kde je ta ktora ulica !!!

V kazdom pripade si myslim ze na BUSE displayoch by sa nemal objavovat ziaden text typu 'smer','cez' a tak, lebo to malokto rozumie a vypisovat to na displayi dvoj-,troj-,stvor- jazycne je imho mrhanie casom. Vsetko vyriesi pekny piktogram.

Jaj... zabudol som, 'to sa neda', 'to by stalo vela penazi', 'to sa tu nikdy nerobilo'

A nech mi nikto netvrdi ze nasa MHD ma byt len pre Bratislavcanov, potom nepotrebujeme takmer ziadne BUSE ani nic podobne, budu len cisla busov a jednoducho kazdy bratislavcan dostane raz za cas domov oxeroxovany papier formatu A5 s popisom co kam jazdi. 😉 😉 😉 Je to extrem, ale treba mysliet na to ze MHD ma sluzit aj ludom kt. pridu z inych krajov do nasho mesta ze pracou, skolou, zabavou,...
Reply on: COLOR #19693:
preboha a to uz preco?

Re #19690 Andrej (Anndy008): my by sme sa J aj kludne prihlasili na vypomoc do dpb, ale mam pocit, ze to je zatial len cisto idealisticke presvedcenie, ktore stroskota na prvom kontakte so zodpovednymi osobami...
Reply on: Bon-Cu #19694:
A je to tak aj v CP na zastavkach?
COLOR: mozem iba potvrdit 😉
Vsimol som si to az teraz, ale konecna ZST Vinohrady je na transparentoch uz zobrazovana ako Gastanovy Hajik. Videne na 7903+04.
Reply on: d3k0 #19691:
Hlavne ze mal cas robit take s prepacenim *******. Alebo to nebol on?
Reply on: Andrej (Anndy008) #19690:
Tazke ho najst nebude, ale ten clovek momentalne nema vobec cas, takze myslim, ze nie je na to teraz vhodna doba 🙂
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Hmm pekna diskusia ohladne info na buse transparentoch.
Mam otazku - nexcelo by sa niekomu (kludne sa hlasim, ako dobrovolnik) spisat z toho formalne navrh a zaslat to kompetentnemzu cloveku v DPB (aj ked mozno bude tazke ho najst)?

Mozno som len naivny, tak ma hned nekamenujte 🙂

Esteby ma napadlo, ze kludne by to mohlo byt dvoj jazycne - napr. napise cez, ci do, alebo podobne, pripadne - len na vytipovanych linkach.
Reply on: Sarko #19683:
Pokial viem, tak T3SU z roku 1982 mali na zadnej plosine sedadla a tie boli v DPMB odstranene...
Reply on: Miki #19672:
Vypadok servera...
Reply on: Igorko #19663:
A ako ten náskok a meškanie značia? My v Prešove značíme náskok + a meškanie -. V BA to označujú rovnako. Alebo to značí naopak aj PO? 😉
Reply on: pracant #19659:
Na nete je len to, co je v palubnych pocitacoch a pokial viem, jazdi sa podla toho a nie podla toho, co je na zastavkach. Ved nakoniec nie je zriedkavostou, ze je na zastavke vylepeny CP z opacneho smeru 🙂
Reply on: Martin Fundárek #19656:
Hehe, no mna sa nepytaj, ja som to nepovedal 🙂
Ozaj, nebola vcera nahodou schodza? Ak ano, tak mi napsite o com bola, co sa hovorilo, ake boli namietky a pod. Ja som bol v praci, takze som sa nemohol dostavit.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.