Ozaj, nebola vcera nahodou schodza? Ak ano, tak mi napsite o com bola, co sa hovorilo, ake boli namietky a pod. Ja som bol v praci, takze som sa nemohol dostavit.
Informacie z vyroby vsak hovoria o zjednoteni a teda o spolocnej vyrobe tak pre Ceskoslovensko, ako aj pre ZSSR. CKD bolo postavene pred hotovu vec a vidiac bezvychodiskovost situacie sa v roku 1982 zmohli len na vyrobu jednej serie, ktora vychadzala z T3 vyrabanych pre ZSSR, pretoze ZSSR bol hlavnym odberatelom.
Vtedajsie platne CSN predsa nesplnali ani dalsie serie, presnejsie modifikacie, ktore boli vyrabane v rokoch 1983, 1985, 1986 a 1987. Da sa povedat, ze tie splnala az posledna modifikovana seria z roku 1989, kde sa konecne nainstalovali aj odpojovace.
To, ze prva seria z roku 1982 ma usporiadanie sedadiel 2+1 a ostatne nie, predsa nemoze zvadzat k oznacovaniu za T3SU. Ako som uz uviedol v KE fore, tento jediny argument povazujem za nedostatocny.
Domace dopravne podniky predsa protestovali a pozadovali upravy podla povodnych zvyklosti, preto sa dalsie serie do roku 1989 postupne upravovali.
Exportne serie T3SU a neskor T3SUCS boli od roku 1972 dodavane so zasuvkami pre prenos 600V na streche (na laminatovych celach vpredu i vzadu), s pridavnymi zasuvkami pomocnych obvodov do riadeneho vozidla (vedla zasuvky mnohoclenneho riadenia a vedla vyklopneho krytu od zasuvky mnohoclenneho riadenia), madla na schodoch vo vsetkych troch dverach (neuvazovalo s prevozom kocika, preto sa montovalo trojsedadlo na zadnej plosine) a napokon rozdiely v elektrickej vyzbroji. Toto vsetko su protiargumenty a dodavky pre domaci trh taketo prevedenie predsa nikdy nemali.
Séria z roku 1982 bola vyrábaná výhradne pre ZSSR, až po zistení akútnej potreby dodávok nových vozidiel bola povolená ich dodávka aj do ČSSR. Vozidlá okrem iného fatálne nespĺňajú vtedajšie platné ČSN. Takže by som ostal u T3SU a označením T3SUCS by som označoval až ďalšie série.
I.
Tie velke prepinace sluzia na odpajanie/pripajanie jednotlivych usekov trolejoveho vedenia. Standardne sa nepouzivaju a su v polohe dole, cize odpojene. Jednotlive useky siete su totiz napajane priamo kablami z meniarne, pricom kazdy izolovany usek ma z meniarne samostatne napajanie. Ak dojde k situacii, ze sa niektory kabel prerusi alebo sa robi ich udrzba, ci oprava (rekonstrukcie komunikacii, vymena inzinierskych sieti a pod.), tak uvedeny usek je odpojeny (tak z meniarne, ako aj v napajacej skrini, ktora je v blizkosti bodu napajania). Aby vsak kvoli jednemu useku nedoslo k odstaveniu prevadzky na celom useku, docasne sa pouziju tieto prepinace, ktore prepoja susedny usek s vypnutym usekom. Je to vacsinou len docasne riesenie, pretoze moze dochadzat k pretazovaniu prepajacieho, ale aj prepojeneho useku. Niektore prepinace su vsak zapojene trvalo. Napr. v KE je kruhovy objazd izolovany zo vsetkych 4-och stran a samotny kruhovy objazd je samostatnym napajacim usekom, ktory vsak nie je napajany z meniarne, ale trvalo prepojeny s jednym susednym usekom. Samozrejme s takym, ktory vykazuje najmensiu vytazenost.
Ale uz tam nevisi prazdny tercik, takze je tam povolene lietet 55 km/h, teda aspon sa mi zda, ze nic som tam nevidel. Ale vodici si silne zvykli jazdit tam 10 km/h, potrva kym si odvyknu. Ale smerom do mesta to nie je bohvie ako spravene, tesne pred prejazdom to "sekne" dost vyrazne. A "kockate" obluky sice opravovali, ale stale to nie je ono. Rozhodne ale lepsie ako predtym.
Na co sluzia tie velke prepinace co su na elektrickovych stlpoch a ktore su zaretazovane zvacsa, su v dolnej polohe? Uz som ich videl aj v hornej polohe a elektricky ficali dalej:-)
Caf, dik Cez wap to este zatial nie je, najskor bude este treba urobit zopar vylepseni na webe, az potom to dam do wapu, aby som nerobil to iste dvojmo
Literatura i vyrobca udavaju take informacie, vsak tvrdia, ze ide o typ T3SUCS. A to z toho dovodu, ze ide o subeznu vyrobu pre Ceskoslovensko a zaroven pre ZSSR. Nieco som napisal aj do kosickeho fora iMHD ( http://imhd.sk/ke/index.php?w=3825242e29ef212933352b332924ea ), kde sa priklanam k oznacovaniu T3SUCS.
Turbo