Reply on: Peon #195120:
Stalo sa niekoľkokrát, najznámejšoí bol Vincov zabudnutý voz, keď pred zváračákom smer mesto namiesto elektriky rozpojil na 2xT6A5 mechaniku, odpálil s prvým vozom preč a pot ho zalial, keď sa na Nám. SNP/ Hurbanovom nám./Obchodnej pozrel do zrkadla, či to ide za ním cez výhybku. Nešlo.Osobne som videl, keď sa v zastávke Botanická záhrada rozdrapila 7749+50 na ktorej delenej 1/?, asi pred 10-12 rokmi. Vtedy to bol vcelku slušný hrkotáč, búchali o seba vozy, hlavne pri zastavovaní. Súprava normálne zastala v zastávke, po výstupe a nástupe vodič odzvonil, zavrel dvere a spáchal rozjazd smer Lafranconi. Odišiel však len 1.voz. V momente rozjazdu sa prejavil starý lom materiálu čapu spriahadla, ten povolil, gravitáciou vypadol do koľaje, 1.voz odišiel síce bez zadnej kuplovačky, ale zato s vytrhnutým káblom. Druhý tam zostal stáť, stíchnutý, zhasnutý, so zavretými dverami a jednou kuplovačkou naviac v mieste, kde obvykle stoja druhé vozy prvej súpravy. Odovza vodiča bola vcelku rýchla, došiel na to podľa toho, že 2.zberač nehlásil stratu 600 V pod najbližšou, asi 350 m vzdialenou sekciou. Keďže pri tom rozdrapení kábla sa nič nepodarilo vyskratovať, tak po príchode dispečerstva prvý voz normálne dokončil svoju poslednú jazdu na stanicu a druhý odišiel taktiež po svojich a vlastnou silou ovládaný dispečerom z bývalého zadného, vtedy už riadiaceho stanovišťa. Prestoj zlikvidovaný asi za 10 minút aj s príchodom nehodárov, ktorí boli vtedy jediná dvojčlenná dispečerská posádka.
TeBeCe
ach ta pamat, teraz sa mi vybavuju dalsie detaily. v tomto pripade neslo o klasicke roztrhnutie, ale to tusim vodic mal nejaku poruchu a chcel elektricky rozpojit vozy, omylom ich vsak rozpojil aj mechanicky, preto si nevsimol ked odisiel, ze mu druhy vagon chyba.