Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Igorko #19089:
Inac aku vyhodu malo napr. rozdelenie linky 12 na dve nove, ked maju ten isty interval? Preto aby ludia prestupovali, aby si vozovne lepsie rodelili vykony alebo preco lebo nic ine ma nenapada??? Niekto z DPB mi hovoril, ze je to kvoli prestavkam vodicov, ale to som tiez nechapal?
V suvislosti s otvorenim noveho megahypersuper TESCO na Zlatych pieskoch napisali v SME toto:
"K excentricky umiestnenému nákupnému centru sa zákazníci dostanú trolejbusmi a po Tesco bude predĺžená trasa dvoch riadnych autobusov MHD."
Okrem toho, ze mi nedavaju zmysel tie trolejbusy, by ma zaujimalo, ci viete nieco o tom, ze by sa mali predlzovat linky nejakych autobusov MHD.
Reply on: m@rtin #19100:

Tú "spoustu lidí" čo prestupujú, by si mi mohol niekedy ukázať. Rozdiel jazdnej doby je totiž 4 minúty v špičke a 6 minút v sedle. Presun z električky na autobus je zrejme v nulovom čase a autobus ide okamžite, že?
Budeme súťažiť, dobre? Budeme spolu jazdiť z Hradčanskej do DŠ, ja ostanem v el. a Ty prestúpiš na autobus. Uvidíme, kto tam bude koľkokmrát skôr.
No ale v privnípe jedno riešenie by som vedel: Počet zastávok el. na Evropskej zmenšiť na 4, zastávky autobusov zvýšiť na 10.
I.
Reply on: m@rtin #19100:

Jasné. A nebývaš náhodou na sídlisku Dědina?
A tie Tvoje čísla - úplne objektívne:
električka DEJ-DŠ 13 minút
autobus 9 minút
To je rozdiel 4 minúty. Ale keď ide autobus o 5 minút neskôr z Dejvickej, tak na Veleslavíne tú el. dobehne.
I.
Reply on: Spectre #19099:
Nie, nápravový tlak je daný legislatívne.
I.
Igorko:
"Autobus je stějně rychlý na Evropské jako tramvaj"

Bydlím tu 15 let, jezdím tu 15 let, čumím na to tu 15 let a vím z vlastní zkušenosti, že tramvaj na Evropský je neuvěřitelně pomalá.

Jízdní doba 119 s 218 z Dejvické na Divokou Šárku je ve špičkách podle JŘ 9 minut a večer 7 minut.

Linky 20 a 26 mají jízdní dobu Dejvická-DŠ 13 minut.

Znám spousty lidí, co bydlí na DŠ, kteří přijedou dejme tomu z Letný na Dejvickou a stejně si přestoupí do autobusu, protože tam jsou rychleji.

Někdy čekám na Dejvický na 119, projede tramvaj 26, já tam čekám dalších 5 minut a tu tramvaj dojedeme na Veleslavíně. Cestovat DŠ-DE tramvají je utrpení nehledě na to, že sídliště Červený Vrch je sídliště důchodců. Pořád zastavovat, rozjíždět se, větrat, cpát se.........Ne

Vlastně proč ti to píšu, když seš tramvajofil a tvrdíš tu, že tramvaj je zrovan tady rychlejší? Ne tady je ta tramvaj strašně pomalá!
Reply on: Igorko #19097:

- Upravene 15Tr bezne behaju, o tom tu niekto aj raz pisal 😛

- Napravove zatazenie je dane cim? Je fixne, alebo zavisle od konkretneho typu napravy?????
Reply on: Spectre #19096:
Prototyp 14 Tr bol na svete už veeeeľmi dávno ale to ešte nič neznamená. A od výkresu po realizáciu treba veeeľa času. SANOS-y bolo treba na OH v Sarajeve (nakoniec sa to aj tak nestihlo:-)) a to by 15Tr v žiadnom prípade vyrobiť nestihli, o nejakých 40 či 50 kusoch ani nehovoriac.
Menej miest 2+1 do trolejbusu dať nemôžeš, to je "administratívne obmedzenie obsaditeľnosti" aby sa neprekročili povolené nápravové zaťaženia. Však ja nie som proti konštruktívnej diskusii, až budem v BA a pôjdem s Hamburgerom do krčmy, môžeš sa pridať.
I.
Reply on: Igorko #19093:
Tak asi mi yebe, alebo co... z ktoreho roku je prototyp 15Tr? Kedy bol prototyp 15Tr na vykrese? Kedy bol prototyp 14Tr?

S kapacitnejším interiérom to myslím tak, ako to myslím 🙂 Samozrejme myslím viacej miesta na státie.... 🙂 Menej sedadiel 2+2 atď.
Reply on: Spectre #19091:

OK, tak tu sú nevýhody Citybusu:
1) Zastaralá konštrukcia.
2) Nevhodná konštrukcia podvozku na "tankodrómové" cesty.
3) Lacný plastový interiér.
4) Úplne stupídne usporiadanie interiéru.
5) Vysoká vlastná hmotnosť vozidla.
6) Drahé náhradné diely.
7) Francúzska "kvalita" montáže.

Stačí ku konštruktívnosti:-)?
I.
Reply on: Fobust #19092:
🙂 🙂 🙂
Reply on: Spectre #19088:
Sorry, ale o tých Sanosoch hlásaš nezmysly:
O Sanosoch nerozhodovali žiadni zvrhlíci, bola to v tom čase jediná použiteľná karoséria. Ikarus chcel za karosériu na Ik280 toľko, koľko stál kompletný SANOS, nič iné kĺbové nebolo u boľševika k dispozícii. Mohli sme byť radi, že sa podarilo kúpiť juhoslovanský polokapitalistický SANOS a že sem nedostali kĺbové odporové ZiU-čka.
A v tej dobe teda 15Tr rozhodne na svete nebola.
Ako to myslíš s tým kapacitnejším interiérom? Tomu nerozumiem. Ako chceš spraviť v 15Tr kapacitnejší interiér?
Reply on: Spectre #19088:

Ja by som si zmenil nick aj tu, ale zasa by nikto nechapal, tak to radsej necham tak...
Reply on: Igorko #19087:
Ako som offline písal príspevok, tak už medzičasom zase vyrývaš...

Keď sú nevýhody CITYBUSU úplne inde, ako to vidíme tu prítomní, tak nám povedz, nakoľko ty si asi expert úplne na všetko, že aké sú tie tvoje nevýhody. Veľmi rád sa poučím. Keď vymenuješ niektoré tieto nevýhody, zmení sa rýpanie na konštruktívnu diskusiu, o čo sa tu predsa pokúšame. 🙂
Reply on: si #19081:
Presne tak. Na kĺbové linky nasadia 15 m busy, na 15m linky nasadia sóla, na sólo linky nasadia pidibusy SORry, že sa to moc nepodarilo a všetci sa budú tešiť, ako to bombasticky vyriešili, akurát vlci sa budú tlačiť stále viac a viac a utekať z MHD do áut.
Reply on: ufo #19083:
No vidíš. 20 ľudí je podľa teba taká tranzitná frekvencia, aby oprávňovala existenciu "skrzovej" linky? Hlavne ak by si mal prestup do 2 minút?
Ak chceš niečo seriózne navrhovať, tak sa oprosti od toho, že TY jazdíš skoro denne Súmračná - Lackova. Ja som zase, kým som býval v BA, jazdil skoro denne Tomášikova - OD Saratov a nejazdil som takmer nikdy do Petržlenky. Napriek tomu však nežiadam obnovenie linky č. 12 v pôvodnom linkovom vedení a zrušenie MHD v Petržalke:-).
I.
Reply on: J #19078:

- Čo sa týka Citara, nepoznám detailnú technickú dokumentáciu, ako napr. u Karosy. Ja nehovorím ani tak o tom, že je ten gumokol zlý. Skôr by som chcel zdôrazniť, ze je nepraktický. Áno, nepraktický. A keďže DPB si ani nevie povedať, aby tam dali dajaký rozumný interiér, je vo hviezdach, čo by vlastne pod nazvom Citaro do BA došlo.
- Práca špickových konštruktérov (?) Toto ma rozosmialo, naozaj. V dnešnej dobe je dôležité čo najlacnejšie vyrobiť a čo najdrahšie predať. Preto aj ten najšpickovejší konštruktér musí ísť cestou optimalizačných opatrení. Po slovensky povedane, nikto ti už dnes nevyrobí tank, akými boli Ik2xx, S706RTO a pod. (Aj) z dovodu osobných sympatií by som sa priklonil k Solarisu, nielen preto, ze je 100% nízkopodlažný.
- Btw. anketová otázka: Myslíš si, že aj v Karose sú špičkoví konštruktéri? Vieš aký je rozdiel medzi konštrukciou vozidla a technológiou výroby?
- Argumenty, ze sa ich preda vela, tak ich vsetci kupuju by som cakal skor od m@rtina 🙂
- Najlepšie trolíky pre BA Sanosy? Samozrejme si to môžeš myslieť. V princípe to, z čoho pochádzal Sanos mohol byť fakt dobrý autobus. Ja sám mám na Sanosy len tie najlepšie spomienky, avšak na Sanosoch bolo vidieť totálnu a bezhraničnú zvrhlosť režimu. Ľudia, ktorí o tom nemali páru (a teraz zdôrazňujem: netreba mať strojnícke vzdelanie, aby poznal človek základy toho odboru), tí o tom rozhodovali. Z hľadiska cestujúceho by som však Sanosu vytkol len jedno - výšku podlahy, a v tom sa určite zhodneme. Treba si povedať, že Sanosy by mohli dodnes jazdiť, pokiaľ by sa robila priebežná údržba rámu. Ale čo je na tom najhoršie? Že v tej dobe bola na svete 15Tr-ka. V 15Trke by stačil trochu kapacitnejší interiér a je to trolejbus bez akejkoľvek diskusie.
- Prepáč, ak som ťa urazil, ale v čase pisania príspevku som si to ani neuvedomil. Keby si ma poznal lepšie, tak by si chápal, že to je súčasť mojej povahy a že to nie je myslené doslovne. Veľmi rád by som sa ti ospravedlnil aj osobne. Ak máš záujem a čas, mohli by sme sa niekedy stretnúť a o týchto veciach v kľude podebatovať, pretože každý máme mnoho názorov. Aj ja niekedy mením názor, pokiaľ sa mi predložia rozumné argumenty. Ak chceš, tak mi napíš na mail.

Re #19074 Igorko: Niečo na tom pravdy asi bude. (Nielen) medzi návštevníkmi tohoto fóra by mala vládnuť tolerancia, kľud a pokoj. A čo môže túto hladinu rozvíriť? Keď sa jeden rýpač pustí do druhého. Rýpač je totižto osoba príznačná tým, že nedopustí na svoj názor a aj keď mu jeho názor niekto vyvráti, bude jačať. Okrem teba a mňa je takých rýpačov mnoho, napr. hrobust brigádnik (nechodiaci do tohto fóra), fobust (ktorý tu ale vystupuje pod iným nickom) a mnohí ďaľší... a)Solidarita a tolerancia je dôležitá b)Rýpanie rieši maximálne to, že uspokojí potencionálneho rýpača c)Rýpanie sa mení na rozumný návrh, pokiaľ obsahuje 1)argumenty 2)návrhy na realizáciu
Reply on: J #19078:
O aerodynamike, turbulenciách a podobne si zrejme nepočul nikdy, Ty fyzik, čo?
Vodiči majú v lete povolené jazdiť s otvorenou kabínou, práve pre to, čo si napísal "vonku bolo 33 stupňov tak si vieš predstaviť koľko bolo v T3".
Ak sa premnožia také týpky ako Ty, tak DP zruší predné vetráky a bude to. To si chcel?
Je veľmi opodstatnený predpoklad, že korelácia medzi hrdzavosťou busdu a nekúrením bude dosť vysoká. Ale o tom, čo pritiahne cestujúceho, je s Tebou zbytočné debatovať, pretože nemáš pojem o marketingu.
Bude musieť dať? Keď Ti poviem, že mi MUSÍŠ dať 81 miliónov, pretože to inak nejde, tak mi ich dáš? Najprv ich musíš mať. 92 sólo trolov = cca. 1,4 mld. SKK, 136 klobás = cca. 1,5 mld. SKK. Kde ich vezmeš?
15m autobus je podľa mňa úžasná broskyňovina, ak ho niekto chce brať ako kĺbový. Takže slovko "našťastie" rozhodne nie je na mieste.
Neviem nič o drahej prevádzke Slintyhnousov v Prešove a predpokladám, že o nej nevie ani Vladimír či Papyr:-). Opakujem ešte raz - nevýhody Citybusu sú úplne inde, než ich vidíte vy - fandovia.
Adresa s .sk na konci funguje.
I.
Reply on: PvvS #19085:

K2 ma 6,4 metra, 6,7 ma T6A5.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.