Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #189532:
Dolezity je SW, ktory musi pocitat s tym ze obcas strati signal a odhadnut preco to je. Ak idem po nabrezi a vojdem pod estakadu tak system musi chapat co sa deje (musi vediet co tam je estakada aby nezacal blbnut).

Ked idem autom tak v tuneli mi navigacia ukazuje kde priblizne som (vychadza z rychlosti ktorou som isiel pred vstupom do tunela o ktorom samozrejme vie ze tam je).
Reply on: VLK #189513:
GPS je najlepšie, ale musí byť kvalitné a to niečo stojí. Ak tam dajú prijímač, ktorý máš bežne v mobile, tak neviem neviem, ako sa zatvári v prípade, ak sa napríklad ocitne autobus na zastávke pod estakádou, kde je tiež zastávka (neviem si teraz spomenúť na modelový prípad).

Druhé riešenie je použiť zariadenie aj so SW, kde bude mapa BA a predefinované trasy všetkých liniek. To má potenciál, lebo SW, ak je dosť "chytrý", tak vie logicky určiť pri zhluku zastávok, na ktorú autobus prichádza. Ale to by zase DPB musel pravidelne aktualizovať zmeny trás.

Suma sumárum: to GPS je spoľahlivejšie, modernejšie a dá sa z toho vytiahnuť veľa užitočných vecí (teoreticky aj flexibilná reakcia na zmenu trasy v dôsledku obchádzky + automatická akutalizácia BUSE). Ale neviem, podľa toho ako sledujem snahu DPB starať sa o svoje veci - údržba, tak tomu moc neverím.

Prinajlepšom to bude nejaký najlacnejší GPS modul, ktorý akurát povie polohu a porovná s polohou zastávky. No ale skús si pustiť navigáciu bez definovania trasy, že ti zobrazuje len čisto tvoju polohu. Tá poloha skáče z pararelných komunikácii v závislosti od poveternostných podmienok a výšky okolitej zástavby až v rádiuse 5 km.
Reply on: aquila2 #189529:
urcite sa coskoro dozvies.
Reply on: Petto #189519:
Tak ked predseda DK hovori, ze je maximalne spokojny s novymi podmienkami tendra, tak tam budu tie veci, co spominas ?
Reply on: Michal111 #189517:
takze uz su zname podmienky ? vie ich aspon predstavenstvo ? ci zase sa neracia ich nikomu odprezentovat ? 🙂

„S novými podmienkami tendra som výrazne spokojnejší,“ hovorí Uhler. Rozhodne podľa neho viac kritérií ako počet dverí a hmotnosť. „Vyzerá to tak, že sa bez problémov bude môcť zapojiť viac výrobcov trolejbusov.“

Reply on: Petto #189520:
No tak Skoda po tych novych podmienkach neviem, ci bude mat sancu ?
Reply on: dopravak88 #189526:
Myslím, že označenie papierika ti už viac neuškodí po tom čo tu píšeš ?
Reply on: Majo #189514:
A ako by som vyzeral? Označovať si papierik v označovaci.
Reply on: Michal111 #189517:
Bútora keruje trolejbus? ?
Inaáč sztrašne sa mi páči ako všetky médiá poukazujú, že miesto trolejbusov chodia (zlé) staré Karosy. Trolejbusy boli tiež staré, to nevadilo?
Reply on: Petto #189519:
ešte pribudne jedno kritérium .... na vozidle musí byť trojpísmenkové logo začínajúce na "S", končiace na "R" a v strede musí byť samohláska ......
Reply on: Sommelier #189518:
Nie je to nepisane pravidlo, vodici maju oficialne stanovene ze zastavku mozu prejst, za predpokladu ze su si isti ze nikto nechce nastupit ani vystupit.

Citujem z oficialneho manualu TfL pre vodicov jednotlivych dopravcov:
"You must pick anyone waiting to board your bus
- no matter what kind of stop it is
- whether they have put their hands out or not

If there is someone waiting to board, you are expected to stop. Keep an eye for any passengers intending to board your bus. If you are sure no-one wants to get on or get off you can keep going. If in doubt, please stop."
Reply on: Luks #189521:
Nie.
Ja viem, že som odveci, ale vie niekto termín spustenia BIDky?
Reply on: Michal111 #189517:
+ ešte doplnim:

"Škoda zatiaľ nevie povedať, či sa prihlási opäť."

No bodaj by sa neprihlasila. Akokeby bola jedina na eur.trhu ?
Reply on: Michal111 #189517:
Dobry clanok ? Som zvedavy ake dalsie parametre pribudnu: tipujem sedadla v NP, 2 hnane napravy, mozno nejake referencie od inych DP a hlavne dufam ze odpadne registracia v SR, lebo to sme potom tam kde na začiatku.
Reply on: Peon #189512:
To sú kolkokrat take napísané pravidla. Londýn má pomerne poskromne Request stops, ale v podstate su vsetky na znamenie. Pokial sa nezvoni, nemava tak sa bežne nezastavuje na všetkých priechodzích zastávkach. Vodiči sa v úplnej väčšine zároveň presviedcaju, či niekto na zastávke alebo v autobuse nechce nastúpiť či vystupovať. Iná štábna kultúra, ponimanie služby a štandardy. Podobne u cestujúcich - všade sa na autobusy máva a vo všetkých sa zvoní. Naucene a pochopene. A hneď je nás viac spokojnych.
Spomínam si, že na poslednej dodanej sérii 741 Karos som dlho nevedel na čo slúži signál "zastavíme" až kým som ho neuvidel v akcii ? Viem, ze to nebolo a nieje jednoduche v ramci mesta a podniku, ale ak tam existuje akakolvek koncepcia, tak je to asi tá, že sa cestujúci učia ako v čom dávať znamenie a používať dopyt ?
Páči sa mi ako smečko stále rýpe do DPB, len tak ďalej, nech sa pravda ukáže a Belfi íde kade ľahšie. http://bratislava.sme.sk/c/6731573/pokazene-trolejbusy-skryvaju.html
Reply on: VLK #189513:
Tak u solarisu sa môže stať, že začne listovať zastávky dozadu, prosi smeru jazdy ? a podľa toho potom ide celé buse, takže palubák, vnútorný transparent aj hlásenie...
Reply on: dopravak88 #189509:
V Karose B 741 NGST s 2 displejmi vpredu to na displeji iba na pasmo a cas ukazovalo pasmo 0.
Reply on: dopravak88 #189508:
Nemozes odskusat? ? To je taky problem oznacit si papierik vo formate listka? ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.