Ten "úžasný" červený multifunkčný automat v Dúbravke mi zobrazuje, že môj PCL je platný do 2. 3. 2013, ale podľa http://dpb.doprava.sk , starého strojčeka Emtest v predajni DPB a mojej potvrdenky mal platnosť do včera (1. 3. 2013)... ?
Ale inak je pravda, ze sa trochu sami okaslali, lebo z cestujucich co budu mat ZSSK PCL nebude mat Slovak Lines ziadnu trzbu, zatial co keby pouzili BID PCL tak z nich trzbu ma aj keby busom nechodili.
V principe mas pravdu. Ale pripomenme si ze hovorime o BSK, ktory ma spolu s mestom zriadenu odbornu organizaciu Bratislavska integrovana doprava, a.s.... s nou ma aj mandatnu zmluvu na zaklade ktorej ma BID, a.s. vykonavat o.i. planovanie dopravy.
Môj názor poznáš, preto ho pre Teba len zopakujem.
Plne s Tebou súhlasím v teoretickej rovine. Pokiaľ však ide o realitu, v praxi som sa ešte na Slovensku nestretol so samosprávou, ktorá by spĺňala Tvoje kritériá (tzn. vie, čo chce a súčasne to dáva zmysel). Akokoľvek sa to niekomu nepáči, na Slovensku zatiaľ stále odborníci sedia poväčšine v dopravných firmách a nie u objednávateľov. A často je to tak, že DP len odráža, prípadne tlmí choromyseľnosti, ktoré sú objednávatelia schopní navrhnúť.
Poznám prípady, kde má dopravu vpred posúvajúcich odborníkov dopravca alebo kde ich nemá ani dopravca. Príklad samosprávy, ktorá by úspešne zavádzala nové trendy v dopravnej obslužnosti som zatiaľ nemal možnosť v tejto krajine spoznať (ak som si len nevšimol a taká je, prosím doplniť).
Zaujímavé ale je, že keď na tej tvojej stránke klikneš na najčersvejšie informácie dostaneš sa na stránku regiojetu a zrazu sa už nehovorí o Dunajskej Strede, ale o Veľkom Mederi . . . Kde je pravda?
Teraz to neviem nájsť...ale som sa napokon prerátal, zrejme pre nich platí lehota 60+30 na vybavenie, kedže zákon 9/2009 o sťažnostiach sa vzťahuje aj na orgány územnej samosprávy a nimi zriadené organizácie, nielen len na samotné orgány ? ako som si doposiaľ myslel
Ja verim, ze existuju ine, ale nie som presvedceny o ich vhodnosti pre nase podmienky. V prvom rade, na zaklade ich vysledkov neverim odbornosti dopravcov a ich zaujme na naplnani verejneho zaujmu. Dalej, celkovo som presvedceny, ze samosprava vie najlepsie ako treba organizovat dopravu (samozrejme za predpokladu ze dostava podklady a ma prislusne odborne oddelenie), urcite lepsie ako nejaky dopravca. V neposlednom rade, ide o sluzby vo verejnom zaujme s prislusnou uhradou za tieto sluzby, preto povazujem za logicke ze kontrolu bude mat organ reprezentujuci zaujmy objednavatelov.
Dopravca moze robit navrhy, ale:
a) urcite nie v takom rozsahu ako dnes (ze vlastne vymysla cely system)
b) nie stylom ze nieco posle a objednavatel mu to opeciatkuje, pomaly bez toho aby sa na to pozrel
Nie, idem k lekarovi ktory verim ze mi dobre poradi a dobre ma operuje. To je ale uplne nevhodny priklad, pretoze obe akcie vyzaduju predpoklad ze lekar svojej praci rozumie. Kdezto moze byt dopravca, ktoremu verim ze dokaze odjazdit spoje, ale neverim, ze ich vie (alebo chce) dobre navrhnut.
Pri sucasnej mentalite dopravcov je absolutne nevhodne nechat ich kafrat do organizacie dopravy, napokon, ich vysledky vidime uz dnes.
810zssk