Reply on: Kirenka #18801:
da sa prejst za 5 minut, viem o com hovorim... a to nemas peso cez cele sidlisko, ale iba na hranice bloku urcene ulicami Jantarova cesta, Betliarska, Dolnozemska cesta, Panonska cesta (blok ma rozmery 700x600 metrov).Ten autobus stoji aj inde, ale prave na Jasovskej sa citelne vyprazdnuje ! A danou linkou cestujem minimalne 2x tyzdenne takze aky-taky prehlad o prudoch ludi na tej linke mam (cestujem spod noveho mosta az do cunova) A pri tom Auparku na Dvoroch ludia do vozidla skor pribudnu ako odbudnu (pri ceste smerom von z mesta), kedze ich ale nemam niako oznackovanych tak netusim ci vacsina z nich vystupi este na uzemi petrzalky alebo sa vezie dalej...
Mojim cielom nie je zdrazit cestovanie plosne ale vytvorit cenovy rozdiel aby linka nebola vyuzita na 1/4 trasy velmi a potom zvysne 3/4 trasy viezla vzduch. Ak by si sa niekedy pozrela na to z pohladu dopravcu tak zistis ze to naozaj nie je velmi efektivne...
A co sa tyka dolnych honov, uz som nie raz daval navrhy na reorganizaciu spojov (aj v prilahlych oblastiach - t.j. pod. biskupice, vrakuna, prievoz, ruzinov, slovnaft) na zmenu linkoveho vedenia ktora by znamenala usporu vypravenych vozov aj najazdenych vozokm (az do 20%). Mozno niekto niekedy z toho nieco aj pouzije, aj ked pokial sa to nespravi komplet tak to nema vyznam, lebo vsetky zmeny neak navzajom spolu suvisia... A kedze v takychto vacsich zmenach je aj kopa politiky tak to zas nie je az tak jednoduche...
si
Pripadne zrusenie L191 by sa silne negativne dotklo obyvatelov Jaroviec a Rusoviec, ale nebal by som sa toho zeby nasledne este cestovalo aj linkou 91 malo ludi a cakala by ju redukcia... Skor si myslim ze v takom pripade by bolo treba L91 zahustit (ale taktiez je tento model jednej linky neefektivny z dovodu ze do Cunova az tak vela ludi nechodi). Mensi pocet ludi vo vozidle sa da inteligentne vyriesit nasadenim SORov (mensie vozidlo, nizsia spotreba), ale (minimalne teraz v lete) by nebolo velmi rozumnym napadom davat tam mensie vozidla...