Reply on: Kirenka #18801:
da sa prejst za 5 minut, viem o com hovorim... a to nemas peso cez cele sidlisko, ale iba na hranice bloku urcene ulicami Jantarova cesta, Betliarska, Dolnozemska cesta, Panonska cesta (blok ma rozmery 700x600 metrov).Ten autobus stoji aj inde, ale prave na Jasovskej sa citelne vyprazdnuje ! A danou linkou cestujem minimalne 2x tyzdenne takze aky-taky prehlad o prudoch ludi na tej linke mam (cestujem spod noveho mosta az do cunova) A pri tom Auparku na Dvoroch ludia do vozidla skor pribudnu ako odbudnu (pri ceste smerom von z mesta), kedze ich ale nemam niako oznackovanych tak netusim ci vacsina z nich vystupi este na uzemi petrzalky alebo sa vezie dalej...
Mojim cielom nie je zdrazit cestovanie plosne ale vytvorit cenovy rozdiel aby linka nebola vyuzita na 1/4 trasy velmi a potom zvysne 3/4 trasy viezla vzduch. Ak by si sa niekedy pozrela na to z pohladu dopravcu tak zistis ze to naozaj nie je velmi efektivne...
A co sa tyka dolnych honov, uz som nie raz daval navrhy na reorganizaciu spojov (aj v prilahlych oblastiach - t.j. pod. biskupice, vrakuna, prievoz, ruzinov, slovnaft) na zmenu linkoveho vedenia ktora by znamenala usporu vypravenych vozov aj najazdenych vozokm (az do 20%). Mozno niekto niekedy z toho nieco aj pouzije, aj ked pokial sa to nespravi komplet tak to nema vyznam, lebo vsetky zmeny neak navzajom spolu suvisia... A kedze v takychto vacsich zmenach je aj kopa politiky tak to zas nie je az tak jednoduche...
si
Re #18789 Kirenka: ak sa nahodou niekto niekedy rozhodne ze Jasovska bude pre L91 v druhom pasme tak si s tym velmi nepomozes, ale to treba najprv robit velku osvetu medzi kompetentnymi. A pokial mas celosietovu elektricenku tak neviem co sa rozculujes, lebo to co navrhujem ta niako negativne nepostihne, akurat budes mat mozno v autobuse viac miesta. A je jedno ci to nazveme zneuzivanim alebo pouzivanim, proste linka ktorej vytazenost ma taky divoky priebeh ako je to pri linke 91 nie je velmi rozumna - to by sa potom skor oplatilo tocit 191ku niekde na konci petrzalky a nechat ju iba pre petrzalcanov a 91ku zas osekat tak, aby do nej petrzalcania proste neliezli (a mozno troska zdvihnut prepravnu kapacitu lebo po rusovce chodi dost ludi a zriedenie intervalu na dvojnasobok by ten spoj asi dost vyrazne narvalo)
PS: ak niekedy cestujes napriklad SADkami, tak aj tam sa mozes stretnut s tym ze vodic ked vidi ze je spoj dost plny tak uprednostni ludi ktori idu dlhsiu trasu ako tych co idu len kusok - priklad: cestovali sme k Banskej Stiavnici - zastavka prervata ludmi, z toho viac nez polovica chcela ist iba do Nitry... vodic vyzval ludi ktori sli dalej aby nastupili a nitranov tam nechal, pretoze mal plny voz a do nitry chodi bus "kazdu chvilu" (aj ked mozno tomu dalsiemu to dlhsie trva lebo povymeta aj dedinky po ceste) kdezto do stiavnice ide tych spojov len zopar za den. Vodic DP vsak takuto preferenciu nema ako spravit, tak je to potrebne riesit inac, proste linka 91 (v spicke prekladana s L191) je jedinym spojenim pre obyvatelov prislusnych obci a je blbost aby bola narvata obyvatelmi petrzalky ktori si chcu skratit jazdny cas...
PS2: skoda ze sa zrusilo oznacovanie expresnych liniek 1xx - mohol DP zaviest take ze na tieto linky je potrebne mat celosietovu elektricenku - takto niektore tieto linky dodnes premavaju a nie je mozne neak jednoduchu zaviest priplatok za "expresnost"