Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Kami: No odkiaľ na to zoberú. Z podielových daní. Píšem to znovu a už ma to prestáva baviť. 1.1.2004 "prebehne" fiškálne decentralizácie(FD). Ešte neviem v akej podobe, teda koľko dostanú mestá a koľko štát. Avšak konečný stav bude 50% daní obciam a 50% daní štátu. V súčasnosti to je 12% obciam a 88% štátu. Takže ten nárast bude enormný. Vláda prestane dotovať výkony vo verejnom záujme. To prenehá na mestá. A tie sa budú musieť rozhodnúť, že do čoho budú investovať. Či budú platiť zľavy a budú sa snažiť o čo najväčšie efektívne fungovanie mestkých organizácií a podnikov. DPB by táto reforma mohla dokonca aj pomôcť. Stále je tu médiami predostretý obraz štát všetko zavinil, ale nikto už nepovie predsa mestá dostanú prachy tak nech to platia ony. 1,2mld. ktoré idu na výkony vo verejnom záujme pre mestské podniky MHD nie je tak veľa, že by na to mestá po FD nemali. Možno by s tým MF SR malo rok počkať bude bližšie ku voľbám do mietneho zatupiteľstva a zrejme by boli naši raní páni aj zhovievavejší, ku svojim občanom. Zase druhá stránka je, že či by mali byť zľavy poskytované len občanom mesta Bratislavy resp BSK. alebo celému Slovensku. Táto otázka ma dve strany. Sme hlavné mesto, čiže mesto všetkých občanou SR, avšak nejaký Košičan, platí dane pre KE a prečo by to mala hradiť BA zo svojho. V BA je najväčšia koncentrácia študentov, ktorý v BA nemajú trvalý pobyt. Najspravodlivejšie by bolo asi, keby každé mesto posielalo za svojho obyvateľa peniaze do mesta kde využíva MHD. Avšak toto by bolo veľmi administratívne náročné. Sám si nedovolím na tento problém dať jasnú odpoveď. Predostrel som otázky skúste sami odpovedať. d3k0 máš námet na anketu.
O vôbec systém, že štát dotuje mestké podniky je trochu chorý. A to hlavne pri kapitálových dotáciách.

Kto sa dočítal až sem je dobrý a ďakujem mu za pozornosť 🙂

Vedeli ste, že vo Washingtonskom metre majú koberce a každý deň ich vysávajú a pravideľne menia?
Sakra toto fakt nerad prisem ale ak sa to cestovne zase zvysi a o tolko ako planuju na celu MHD sa im krasne vyserem!!! ...aj ked ju mam vlastne "rad"...
Reply on: Miso #17264:
on sa volal Lan Franconi...pre uzemie okolo jeho vily sa vsak zauzival nazov Lafranconi, ktory sa pouziva aj dnes 🙂
Reply on: kpn #17261:
Vitaj ! 😉 Dakujeme za pochvalu stranky a MESTA Bratislava ! 🙂 Este doplnim, ze Lafranconi bol architekt, ktory nam tu naprojektoval niektore stavby. 😉
Reply on: Kami #17260:
Tak co uz.. Ak bude mala zlava, tak aj tak budem pouzivat mhd.. Ak bude este mensia, tak mozno urobim, to, co pred par rokmi, ze budem chodit iba peso a na bicykli 🙂
Reply on: kpn #17261:
Ahoj kpn, Lafranconi bola vila, ktoru zburali a teraz je tam internat (kolej), zastavka a most. Linka 92 je expresna. 🙂

P.S. Pises dobre cesky 🙂
Srdečně vítám! Som Polák. Mluvím jen česky a polsky (česky a slovensky jen trochu, anglicky). Mestska doprava je to moje zainteresovanie. Mám mapa Bratislavy a Košic (Vojenskeho Kartografickeho Ustava). Dlho čtem Vašu stranku a je super! Bratislava je to pěkne mesto. Mám otazky: co je to Lafranconi? A linka 92 je expresná? Promiňte prosím za moje omyly. Dĕkuji pĕknĕ vážení Přátelé!
D3k0: no ...
pekne napisane akurat zabudli specifikovat skadial na to obce zoberu 😞

Co sa stane ak zlava bude len 30%? Studenti, co vy na to?
Dotaz na M@rtina, nevies náhodou technické parametre autobusu Mercedes Conecto, ktoré jazdí u firmy HOTLINER. Tento týždeň jazdil X8 z Masaryčky na Palmovku?
Dík
Reply on: Igorko #17231:
Tak Karosu s vyklopnymi oknami a lepenymi sklami zaroven som este nevidel. S lepenymi jazdia bezne, ale tie maju klimatizaciu a okenne stlpiky tak 2-3krat sirsie.
Reply on: Tomas #17253:
A zajtra sa mozes tesit na 4822 na Bradle. Dufam, ze do roka nevyradia aj to 🙂
Nech sa paci - materialy z MF SR:

Dovodova sprava:


V mestskej hromadnej doprave prevádzkovanej na území obce vykonávajú kompetencie v regulácii cien okresné úrady za podmienok ustanovených ministerstvom. Určené podmienky vymedzujú rozsah a výšku poskytovaných zliav pre jednotlivé kategórie cestujúcich. V mestskej hromadnej doprave nebol rozsah bezplatnej a zľavnenej prepravy od roku 1996 zásadnejšie menený. V tomto druhu dopravy sa doposiaľ poskytuje najširší rozsah zliav a bezplatnej prepravy.



V rámci decentralizácie verejnej správy budú súčasné kompetencie okresných úradov v oblasti regulácie cien novelou zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov prenesené na vyššie územné celky.



Na základe návrhu projektu decentralizácie verejnej správy bolo prijaté uznesenie vlády č. 371 zo 14. mája 2003, ktorým sa v bodoch B.1. a B.3. ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií vypracovať vo svojej odvetvovej pôsobnosti v súlade s pripravovanou zmenou návrhy zákonov, v ktorých sa určia orgány miestnej štátnej správy na vykonávanie štátnej správy na úsekoch, ktoré sú v pôsobnosti terajších krajských úradov a okresných úradov (s termínom do 30. júna 2003).



Súčasne uznesením vlády č. 370 zo 14. mája 2003 k návrhu projektu decentralizácie verejnej správy sa v bode B.1 ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií v súlade so schváleným projektom vypracovať a predložiť na rokovanie vlády návrhy potrebných legislatívnych zmien existujúcich zákonov, ktoré sú dotknuté procesom decentralizácie (termín september 2003)



V súvislosti s predkladaným návrhom postupu deregulácie cien, podľa ktorého sa predpokladá v rámci novely zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov, okrem presunu kompetencií v regulácii a kontrole cien z okresných úradov na vyššie územné celky vykonať ďalšie zmeny v kompetenciách orgánov v oblasti cien (presun kompetencií v oblasti zdravotníctva na MZ SR), ako aj zmeny v spôsoboch cenovej regulácie. Z uvedených dôvodov sa navrhuje legislatívne úlohy vyplývajúce z uznesení vlády č. 370 a č. 371 pre oblasť cien realizovať v súlade so zámermi v oblasti deregulácie cien a navrhovanými zmenami orgánov v regulácii a kontrole cien.



Dolozka vplyvov:

Navrhovanou dereguláciou cien z hľadiska spotrebiteľských cien je pravdepodobné, že príde k nárastu cien najmä v mestskej hromadnej doprave. Súčasné tržby v mestskej hromadnej doprave kryjú iba cca 50 % nákladov a v regionálnej železničnej osobnej doprave iba 20 % nákladov. Za predpokladu, že by sa nevykonali žiadne racionalizačné opatrenia na strane nákladov, mohlo by to viesť v mestskej hromadnej doprave až k 100 %-nému nárastu cien a v regionálnej železničnému nárastu cien a v regionálnej železničnej doprave k viac ako 3-násobnému nárastu cien. Mestá budú zvažovať použitie iných príjmov na úroveň krytia nákladov na dopravu.

Nárast cien o 30 až 40 % v mestskej hromadnej doprave sa vylúčiť nedá. V takom prípade by došlo k nárastu spotrebiteľských cien o 0,2 až 0,3 percentuálneho bodu.




Asi fakt budem musiet vymysliet grcajuceho smajlika 😕
tuším nás to teplo dorazilo...
Hroch: nech sa ti tam dari. Tvoja praca je dobra, zrejme ju budem aj citovat. Ale mam aj par technickych, teda vlastne ekonomickych pripomienok.
Inak strasne mi je luto tej 4936-ky bol to namakany voz....:)A na tych fotkach co su tu na nete je aj velmi zachovaly:)))
No...a tu je jeden uz tiez pomaly archivny kus z mojho rodiska 🙂 boze, pamatam si ho este z 1989-ho-vtedy bol novy a v cervenom natere, takom, ako nase Iky :o) stara dobra 43-10, premawajuca medzi sidliskom Druzba a Bardejovskymi kupelmi :o)
Reply on: Kami #17250:

školy sa majú myslím dosť na hovno a starostovia stále vravia, že sa zo štátu presunuli len kompetencie ohľadne škôl ale nie financie na ich správu a v tom je problém, že štát sa chce všetkej zodpovednosti zbaviť a pod rúškom decentralizácie presúva kompetencie na samosprávu bez náležitého finančného krytia a to je chujovina celého tohto pseudo systému.
Dotacie mestam su skryte pod hlavickou .. na vykon samospravnych funkcii. Okrem dnesnej Pravdy som nic o zmenach necital, ale zrejme to bude suvisiet aj s financnou decentralizaciou. V tom pripade by to bolo spravodlivejsie ak stat nebude zvyhodnovat mesta s vlastnym DP, kym ostatne sa musia doprosovat podvizivenym SADkam. Na druhej strane vidime ako sa maju skoly, a pred volbami sami starostovia ziadali nech mozu investovat do vlastneho, ved aj tak to robia.
Ad:hroch

Zelam vela stastia a peknych zazitkov - a tiez stastny nawrat 🙂
Vsimol som si anketu o Bus-pruhoch. Mam par poznamok k tejto zaujimavej teme. Existujuce BUS-pruhy su bez problemov vyuzivane osobnymi autami - napriklad Novy most, alebo odbocka z Prazskej na Sancovu. Videl uz niekto z Vas policajtov zastavujucich osobne auto iduce v BUS-pruhu? Druha vec je, ze niektore pruhy su navrhnute nespravne - napriklad dole Prazskou ku stanici v mieste zuzenia musi dat autobus prednost autam - najlepsie su na tom auta iduce v tretom pruhu - tie maju bezkolizny prejazd - takyto BUS-pruh je zbytocny a autobusy sa snazia zaradit hned na kopci do druheho pruhu.

Nieco podobne je aj na dialniciach. Ak idete po rakuskych dialniciach, tak si vsimnete, ze v miestach, kde koncia stupacie pruhy, zuzuje sa treti (najrychlejsi) pruh do druheho. V CZ aj u nas sa zuzuje prvy (najpomalsi) do druheho. Z toho vyplyva, ze najbezpecnejsie je jazdit u nas po dialnici trvale v najrychlejsom prude 180 km/h.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.