Nech sa paci - materialy z MF SR:
Dovodova sprava:
V mestskej hromadnej doprave prevádzkovanej na území obce vykonávajú kompetencie v regulácii cien okresné úrady za podmienok ustanovených ministerstvom. Určené podmienky vymedzujú rozsah a výšku poskytovaných zliav pre jednotlivé kategórie cestujúcich. V mestskej hromadnej doprave nebol rozsah bezplatnej a zľavnenej prepravy od roku 1996 zásadnejšie menený. V tomto druhu dopravy sa doposiaľ poskytuje najširší rozsah zliav a bezplatnej prepravy.
V rámci decentralizácie verejnej správy budú súčasné kompetencie okresných úradov v oblasti regulácie cien novelou zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov prenesené na vyššie územné celky.
Na základe návrhu projektu decentralizácie verejnej správy bolo prijaté uznesenie vlády č. 371 zo 14. mája 2003, ktorým sa v bodoch B.1. a B.3. ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií vypracovať vo svojej odvetvovej pôsobnosti v súlade s pripravovanou zmenou návrhy zákonov, v ktorých sa určia orgány miestnej štátnej správy na vykonávanie štátnej správy na úsekoch, ktoré sú v pôsobnosti terajších krajských úradov a okresných úradov (s termínom do 30. júna 2003).
Súčasne uznesením vlády č. 370 zo 14. mája 2003 k návrhu projektu decentralizácie verejnej správy sa v bode B.1 ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií v súlade so schváleným projektom vypracovať a predložiť na rokovanie vlády návrhy potrebných legislatívnych zmien existujúcich zákonov, ktoré sú dotknuté procesom decentralizácie (termín september 2003)
V súvislosti s predkladaným návrhom postupu deregulácie cien, podľa ktorého sa predpokladá v rámci novely zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov, okrem presunu kompetencií v regulácii a kontrole cien z okresných úradov na vyššie územné celky vykonať ďalšie zmeny v kompetenciách orgánov v oblasti cien (presun kompetencií v oblasti zdravotníctva na MZ SR), ako aj zmeny v spôsoboch cenovej regulácie. Z uvedených dôvodov sa navrhuje legislatívne úlohy vyplývajúce z uznesení vlády č. 370 a č. 371 pre oblasť cien realizovať v súlade so zámermi v oblasti deregulácie cien a navrhovanými zmenami orgánov v regulácii a kontrole cien.
Dolozka vplyvov:
Navrhovanou dereguláciou cien z hľadiska spotrebiteľských cien je pravdepodobné, že príde k nárastu cien najmä v mestskej hromadnej doprave. Súčasné tržby v mestskej hromadnej doprave kryjú iba cca 50 % nákladov a v regionálnej železničnej osobnej doprave iba 20 % nákladov. Za predpokladu, že by sa nevykonali žiadne racionalizačné opatrenia na strane nákladov, mohlo by to viesť v mestskej hromadnej doprave až k 100 %-nému nárastu cien a v regionálnej železničnému nárastu cien a v regionálnej železničnej doprave k viac ako 3-násobnému nárastu cien. Mestá budú zvažovať použitie iných príjmov na úroveň krytia nákladov na dopravu.
Nárast cien o 30 až 40 % v mestskej hromadnej doprave sa vylúčiť nedá. V takom prípade by došlo k nárastu spotrebiteľských cien o 0,2 až 0,3 percentuálneho bodu.
Asi fakt budem musiet vymysliet grcajuceho smajlika
Dovodova sprava:
V mestskej hromadnej doprave prevádzkovanej na území obce vykonávajú kompetencie v regulácii cien okresné úrady za podmienok ustanovených ministerstvom. Určené podmienky vymedzujú rozsah a výšku poskytovaných zliav pre jednotlivé kategórie cestujúcich. V mestskej hromadnej doprave nebol rozsah bezplatnej a zľavnenej prepravy od roku 1996 zásadnejšie menený. V tomto druhu dopravy sa doposiaľ poskytuje najširší rozsah zliav a bezplatnej prepravy.
V rámci decentralizácie verejnej správy budú súčasné kompetencie okresných úradov v oblasti regulácie cien novelou zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov prenesené na vyššie územné celky.
Na základe návrhu projektu decentralizácie verejnej správy bolo prijaté uznesenie vlády č. 371 zo 14. mája 2003, ktorým sa v bodoch B.1. a B.3. ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií vypracovať vo svojej odvetvovej pôsobnosti v súlade s pripravovanou zmenou návrhy zákonov, v ktorých sa určia orgány miestnej štátnej správy na vykonávanie štátnej správy na úsekoch, ktoré sú v pôsobnosti terajších krajských úradov a okresných úradov (s termínom do 30. júna 2003).
Súčasne uznesením vlády č. 370 zo 14. mája 2003 k návrhu projektu decentralizácie verejnej správy sa v bode B.1 ukladá podpredsedovi vlády a ministrovi financií v súlade so schváleným projektom vypracovať a predložiť na rokovanie vlády návrhy potrebných legislatívnych zmien existujúcich zákonov, ktoré sú dotknuté procesom decentralizácie (termín september 2003)
V súvislosti s predkladaným návrhom postupu deregulácie cien, podľa ktorého sa predpokladá v rámci novely zákona č. 18/1996 Z. z. o cenách v znení neskorších predpisov, okrem presunu kompetencií v regulácii a kontrole cien z okresných úradov na vyššie územné celky vykonať ďalšie zmeny v kompetenciách orgánov v oblasti cien (presun kompetencií v oblasti zdravotníctva na MZ SR), ako aj zmeny v spôsoboch cenovej regulácie. Z uvedených dôvodov sa navrhuje legislatívne úlohy vyplývajúce z uznesení vlády č. 370 a č. 371 pre oblasť cien realizovať v súlade so zámermi v oblasti deregulácie cien a navrhovanými zmenami orgánov v regulácii a kontrole cien.
Dolozka vplyvov:
Navrhovanou dereguláciou cien z hľadiska spotrebiteľských cien je pravdepodobné, že príde k nárastu cien najmä v mestskej hromadnej doprave. Súčasné tržby v mestskej hromadnej doprave kryjú iba cca 50 % nákladov a v regionálnej železničnej osobnej doprave iba 20 % nákladov. Za predpokladu, že by sa nevykonali žiadne racionalizačné opatrenia na strane nákladov, mohlo by to viesť v mestskej hromadnej doprave až k 100 %-nému nárastu cien a v regionálnej železničnému nárastu cien a v regionálnej železničnej doprave k viac ako 3-násobnému nárastu cien. Mestá budú zvažovať použitie iných príjmov na úroveň krytia nákladov na dopravu.
Nárast cien o 30 až 40 % v mestskej hromadnej doprave sa vylúčiť nedá. V takom prípade by došlo k nárastu spotrebiteľských cien o 0,2 až 0,3 percentuálneho bodu.
Asi fakt budem musiet vymysliet grcajuceho smajlika
Riko
chudák tak nedopadol dobre. Ked som čítal že už nežije tak som si najprv myslel kým som nedočítal, že zomrel na rakovinu plúc.
Ale zrejme mal poriadny koreň a možno by sa dožil aj 80-90 s pravidelnou dávkou 80 Detiev denne.
Ozaj také meno ako Imrich Koník ti určite bude niečo vravieť. Pamätám sa že bol u nás na ZŠ asi pred 20 rokmi na besede s pioniermi . Bol aj pred Priorom za bolševika na Kamenom nám vycapený na tabuli cti.