Reply on: Spectre #16657:
Napr. tieto trolebusy su sroty: 6240, 6260 alebo 6276. A ani 6283 nevyzera bohvie ako.
Nemyslim si, ze v Brne najdes taky trolejbus. A to je to iste, lebo v Brne nenajdes ani taku Karosu ako v BA. A co sa tyka tramvaji, tak stare kachny najdes aj tam. Vzhladovo sa prilis neodlisuju od nasich Bratislavskych. A paradoxne, tie nase stare hajtry maju castokrat ram v lepsom stave ako Brneneske. A to preto, lebo u nas jazdia vylucne na samostatnom telese (cest vynimkam) a tudiz v zime na ne neutoci tolko sol. A to napriek tomu, ze do roku 1980, kedy sa este vyrazne solilo, jazdili po Stefanikovej.
Cize rad by som to zhrnul. Aj medzi trolejbusmi sa najde dost serblov, to urcite. Teraz sa bavim o 14 Tr. A to mas to iste, ako keby si hladal serble iba medzi kachnami a starymi T3CS a T3SU, popripade T3SUCS po ev. cislo 7776. Nastastie mame ale aj novsie 15 TrM a novsie T3SUCS (najma tie prestavane na T3G) a T6A5. Takze neporovnavaj jablka z hruskami. Ked uz serble, tak so serblami. A ked dobre vozy, tak s dobrymi vozmi. Dakujem.
Turbo
Prosim ta, nie je co riesit? Tak ja som toho nazoru, ze je co riesit! Trolejbusy su vybavene? Prosim? Ani zdaleka nie! Akoze ten jeden 21 Tr o ktorom sa ticho sepka nie je vobec isty, nie to este vacsie serie, povedzme 20 ks. To je uz uplne mimo reality. Nezabudajme ani na infrastrukturu - meniarne a vrchne vedenie, lebo tam vidim velke nedostatky. A ked sme uz pri tom, nikto by nepohrdol novou vozovnou, ktora je uz roky planovana v Prievoze. Takze pri trolejbusoch je co riesit!
Elektricky: Neda sa nic robit? A co takto konecne dokoncit 7085? A znovu infrastruktura. Naposledy som dnes zasol na tym, co Trabusti predviedli ihned za zjazdovou vyhybkou z Obchodnej a Kapucinskej ulici. Chod sa tam pekne pozriet, mne padla sanka az na zem. To nie je normalne!!! T3 sa tam ide vykotit.
Autobusy treba riesit teraz? Ano, aj autobusy, ale nesmieme predsa utopit nase snahy iba autobusmi. Lebo ako Martyk napisal, autobusy vedu k zahube. Teda presnejsie povedane, sustredenie sa iba na autobusy (co uz dlhsiu dobu sledujem) je samovrazda. A tu mu musi dat kazdy za pravdu. Staci si porovnat naklady na jeden osobokilometer (mimochodom, su dvojnasobne vyssie ako u tramvaje). Plus zivotnost vozidla, ekologia (!!!), kapacita, pomalost - uviaznutie v zapchach a v neposlednom rade konstrukcia - autobusy sa rozpadavaju, teda aspon v nasich podmienkach. Nebudem to teraz zvalovat na konkretnu znacku (ze, m@rtine ), ale ked su vsetky 14 Tr po zivotnosti a nevyzeraju az tak dezolatne ako iste autobusy, ktorych znacky teraz aj napisem, lebo nejedna sa IBA o Karosy. Su to aj Ikarusy 280 alebo Tamy 272 a 232. Tie trolebjusy su sice tiez vraky, ale urcite nie take ako autobusy. A rucim, ze ziaden cestujuci by v zivote nepovedal, ze 7103 bola povodne vyrobena v roku 1971! Lebo ma moderny interier, uspornu vyzbroj a ide relativne ticho. To zavisi od trati... A ani nemodernizovane tramvaje nie su na tom technicky az tak zle (samozrejme, iste kusy sa najdu). Ziadna tramvaj nevyzera (teraz odhliadnuc od pracovnych vozov 8435, 7607...) tak zalostne ako prevadzkovane autobusy. A to je obrovsky rozdiel! Navyse, tramvaj, ked sa kupi, vydrzi urcite 25 rokov, co o gumokole povedat nemozeme. Staci si pozriet 10 rocne Karosy (teraz promin, m@rtine). Su to serble ktore by snad ani na Balkane nevypravili.
Metro: Dufam ze to tu nikto nebude navrhovat a prezentovat ako vseliek. Lebo doteraz to tak bolo. Metro + docasne autobusy. Vsetci mame moznost vidiet kam to spelo. Teda najama tie autobusy, lebo metro este neodviezlo ani jedneho cestujuceho (nie to este vobec niekoho).