Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Igorko #15931:
neviem ci ti to tu uz niekedy niekto povedal, ale si *****.
Tiez len tolko.
J: Skoro by som zabudol - vďaka za ochotu a informácie.
Reply on: m@rtin #15936:
Ono, na pražské motívy na poťahoch a teplomery možno zabudnúť, pretože, ako iste vieš, DPMP siaha po úspornejších verziách (bez väčšiny doplnkov). Preto by tá cena mohla byť ešte nižšia.
Podľa vodiča SAD Nitra je však spotreba Citara L až 48l/100km, čo ak je pravdam tak môžeme naň celkom zabudnúť, lebo takého žráča nafty DPMP nikdy nekúpi. Len či je to ozaj pravda.
Vladimír:
On je dost problém v ceně vozidla jestli se udává DPH nebo ne. Kolik se platí DPH na Slovensku to nevím.
Nízkopodlažní Citybusy stojí pro Prahu:
krátký- 7 614 859,- Kč
kloubový- 10 381 210,- Kč.
DPH je v ČR 22%, ceny jsou vč. DPH.

Když jsem se bavil s řidičem kolínského Citara, říkal mi, že je stál 5,5 milionu bez DPH. Pokud si to spočítám základní cena Mercedesu Citaro je 6 710 000,- Kč. Teď si k tomu připočti pražskou výbavu:
-BUSE (3 vnější displaye, 1 vnitřní, 1 teploměr, palubní počítač, hlásiče, hlásiče pro nevidomé atd.)=cca 700 000,- Kč
-výsuvná plošina pro vozíčkáře
-klimatizace pro řidiče
-bezpečnostní kabiny řidiče
-vyhřívané první křídlo dveří
-potahy sedadel s motivem Prahy
-tónovaná skla
-vyhřívaná sedadla řidiče
-lednice pro řidiče
a spoustu dalších drobností.

Typuji, že by se cena vyšplhala až k osmi milionům Kč za 12-ti metrovou verzi. Pakliže by 18-ti metrová stála 12 milionů? Odhaduji, že 15-ti metrová by stála okolo 10-ti milinů Kč. Na Slovenské koruny si to přepočti sám. Ono těch 15 milionů nebude nereálných. ALe jak říkám "super exlusiv Citaro s maximálně možnou výbavou".
Reply on: Monika #15934:
No to sa da povedat len to, ze technicky vzate si bola cierna pasazierka. Ine by bolo, keby si bola pripravena na cvaknutie dalsieho listu, nakolko kedze boli zablokovane oznacovace, nemohla by si to urobit a revizor by to musel uznat. Este mas sancu v tom, ze ak podla cestovneho poriadku mala jazda do cielovej zastavky trvat menej ako trvala, mali by ti to uznat...
V piatok som cestovala v 21.nastupila som na Patronke a isla na koncecnu.Na predposlednej zastavke nastupili revizori a robili kontrolu.Listok som mala cvaknuty,tak som bola pokojna.akonahle prisli ku mne,tak mi uz listok neplatil,pretoze presla minuta.revizor mi samozrejme listok neuznal,a vystavil mi listok na pokutu.
neviem aky charakter mal revizor c. 20, ale myslim si ze to bolo od neho bezohladne.ved kolko ludi cestuje nacierno, a na vlastne oci som sa presvedcila, ze tento revizor takychto ludi neraz pustil,a teraz,ked som ja mala cvaknuty listok,a medzi poslednou a predposlednou zastavkou mi prestal platit,mi udelil pokutu,tak neviem ako niekto takyto moze povedat, ze ma srdce.
Reply on: J #15924:
Zase raz niekto vie všetko a robí závery. V Karlsruhe si niekedy bol? Vezmi si cestovný poriadok a pozri sa, koľko je cestovná rýchlosť osobného vlaku. Lenže tu je práve rozdiel v tom, že metro po železničnej trati ísť nemôže, zatiaľ čo niektoré električky áno.
I.
Reply on: 13sk #15911:
Už dlhšiu dobu sú vodiči povinní zastaviť na zastávke na znamenie aj bez mávania, vždy ak tam stojí cestujúci. Nechcem polemizovať o tom, či je to tak správne alebo nie ale je to tak.
J dopručujem v podobnom prípade zapísať číslo vozidla, linku, čas, ak zachytíš, tak aj kurz a potom sa sťažovať.
I.
Reply on: Dottore #15895:
Nuž ak nevieš, kto je MUDr. Hrubiško (nepracuje v DP, venuje sa lekárskej praxi), tak vieš o MHD (hlavne v Bratislave) veeeľmi málo. Len toľko.
I.
Reply on: hroch #15881:
To je ale úžasný hlupák, čo Ťa sprdol. Asi fanatický autíčkár. Isteže DP má investovaŤ do reklamy, jeho úlohou je predsa dostať do MHD ľudí z áut. Ale najprv by mohol spraviť niečo konkrétne.
I.
Teraz ma napadlo, že všetko dodané po 1. máji 2004 bude lacnejšie a to o clo, ktoré sa platiť samozrejme nebude podľa dohody o voľnom obchode. Takže aj ceny NPA busov pôjdu dole. Takisto odpadna zdržiavanie v colných skladoch.
Vladimír: tu je o Citare
Tak to aom dosral. Ten #15926 som písal JA pre Vladimíra. Sorry
No tú spotrebu som niekde čítal, ale zabudol som, sorry.

No tých 7mil asi naozaj málo. Tých 15 bude najpravdepodobnejšie. Veď Košice vyšiel solaris 12mil ak sa nemýlim. Takže plne klimatizovaný MB môže stáť aj tých 15 možno 14. Veď m@rtin by vedel povedať lepšie.
Reply on: J #15924:
Nie. Škôd je síce veľa (postrhávané strechy domov, povyvracané stromy), ale myslím, že DP škodu neutrpel.

Ak tu ešte niekoho zaujíma osud Citara, ktorým ste sa pred časom vozili a tiež vzhľadom na to, že z vás asi málokto číta Prešovský Korzár, tak vedzte, že Citaro malo v Bardejove (kde bolo od utorka do nedele) nehodu, keď doň zo zadnej strany vrazila nejaká Tatrovka, či čo... Škoda je však asi len 3 000 Sk - vinu pripísali vodičovi Citara. Podľa riaditeľa prešovskej SAD-ky (plech narovnajú a autobus bude jazdiť ďalej".

Btw. uvedené vozidlo údajne zakúpila Nitra, takže sa s ním ešte budeme môcť previezť.

Nviete niekto jeho cenu? Ja som počul, že 15 mil., ale aj 10,5 mil. V tom Prešovskom Korzári dokonca napísali, že 7 mil., čo bude asi sprostosť. Tiež by ma zaujímala spotreba. Díky
Ja Etienna nepoznám. nie som ani v klube, tak mi prosím vysvetlite o čo ide.

m@rtin: Ono vieš mesto a VÚC (alebo župa, ako to bude) sú dve hlavy na jednom krku, čo sa Bratislavy týka. No a v tej druhej hlave (VUC) si asi spravil svoje lobbing. Vieš Siemens dokáže byť veľmo presvedčiví, hlavne v Bratislave. Siemens spomínam preto, že kto iný by dodával technológiu ak by sa stavalo metro. Tu už dostal toľko zakázok, že je to do očí bijúce. Uvidíme ako to celé dopadne. 😞 Ale aj tak by som rád videl to číslo v rozpočte na budúci rok na to metro. Zrejme pôjde zase len o milióny na projekty. Potom stretnutí na magistáte som úplne kapituloval a mám pocit, že ak by vláda dala záruku na úver od EIB tak nech sa stavá aj metro. Občania ktorý sa nevyznajú budú spokojný a basta. Už vôbec pomyslenie, že na trati pre 160km/hod bude jazdiť elina či metro 80km/hod, je pípovina, ale pár hláv si tvrdí stále svoje. Nakopal by som celú župu do prdele. Veď keď si človek z Trnavy bude vyberať medzi vlakom (160) a metrom (80) tak pôjde tým vlakom. Podľa mňa by sa to dalo jednoduchšie spraviť a výkony by robila železničná spoločnosť. Asi vieš na aké riešenie myslím.

13sk: takže neexistuje niečo také ako v Prešove, že stačí stáť a ty musíš zastaviť.

Čo Prešovačania, nepotrhalo vám vrchné vedenia? Veď Tornádo sa vám tam prehnalo. 😞 Má DP nejaké škody?
Kde nájdem fotky T3B a nehody 7927+28 v Dúbravke?
Reply on: Andy #15921:
Pravda, pravda... som isiel vcera okolo, ten plynak vyzera hrozne.
Ten hnusny plynak v Jurajovom dvore ale vyzera.. Fuj, to im uz nenapadlo nic normalnejsie? Som zvedavy ako to bude vyzerat s reklamou, mozno lepsie.

Re #15914 COLOR: Preco by si kazili renome? Tou reklamou?

Re #15909 NN: Asi si sa pomylil, Etienne je na tomto fore JOEY. Ale nastastie uz dlho neprispieval 🙂

Re #15916 Neopl@n: Tak zrejme Turbo nebude Etienne, kedze Turba pozna vacsina fora osobne a Etienne je niekto uplne iny koho tiez vacsina pozna. 🙂
Ad Dopravak: Niektoré "šokujúce odhalenia" sú fakt šokujúce. 😃

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.