Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Vladimír #16347:
No neviem, mne to tak v k9xx neprislo sorry. Prisiel mi tam presne taky rozdiel ako medzi K2 a K2S. Ale stale lepsie, ako vraky, co tu jazdia. Kludne ti odpustim 🙂, ale neviem co si tym xcel povedat. Ved v prispevku #16320 som pisal defacto to, co ty. A mne osobne sa lepsie jazdi vo VP vozox ako NP - su pohodlnejsie - pre mna.

Svojim prispevkom #16341 som xcel len povedat, ze aby ludia zacali xodit MHD a nie autami, tak v tom MHD musi mat pocit podobny, ako vo vlastnom aute.
Reply on: Andrej (Anndy008) #16411:
Tu sa nikto nehada to je iba diskusia kto ma aky nazor na to..:-)
Keby sa kupilo Citaro tak tam ta fotobunka bude...Lebo takisto to splna EU.
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

heh - mam divny pocit, ze sa zbytocne hadate, aky bus. Ved je to jedno. A pride mi uplne uxylne rozmyslat, ze voz podla udrzby kupovat (myslim tej nasej v DP). Take vozy, ktore sa opravuju len kladivom a same sa uz nevyrabaju nikde na svete na zapad od nas.

Osobne si myslim, ze pred kupov busov (jedno akyx) treba so starymi vrakmi vyhodit vacsinu dielenskyx pracovnikov DP (aj s ix veducimi) a s novymi vozmi kupit aj novyx pracovnikov. Potom bude jedno ake vozy to budu. Pri dobrej udrzbe nie su nase cesty az taky problem - to by som sa nebal.

Ak sa nezmeni pristup DP k udrzbe a k vlastnym dielenskym lenivcom (slovo pracovnik sa neda pouzit - lebo je od slova pracovat, co tito nerobia) tak lutujem kazdy autobus novy, ktory sa sem kupi. A navyse to bude nebetycne vyhadzovanie penazi.

Ale sa priznam - mne by sa najmenej pozdavalo, ak by sa tu nakupili CityBusy. Viezol som sa s nimi v cexax a nijako ma nenadxli v ani jednej verzii. Ale lenive sa mi v prahe, ani vo Varoch nezdali - rozhegane - to hej, ale lenive nie.

Fotobunka. Preboha - ved si u vyrobcu mozem objednat, co xcem a co nexcem, aby bolo vo vybave.

Precpanost - dovolim si tvrdit, ze agory vydrzia v parizi preto tak dlho, ze tie busy nikdy nevideli naraz tolko cestujix, ako maju na stitkox napisane. Kdezto u nas by to zazivali 70% casu svojej sluzby.

Celkovo mi to vychadza tak, ze pokial sa neudeju zasadne zmeny v samotnom DP, nielen v starosti o vozovy park, ale aj v linkovom vedeni a vlastne vo vsetkom - tak akekolvek kupovanie novyx vozov bude vyhadzovanie penazi von oknom.
Reply on: Z #16409:
No to je pravda,ale zevraj by sme mali splnat normy EU...:-)Takze neviem ci sa este budu kupovat schodikove busy:-I
😃 Jeeej-teraz je to D I S K U S I A, ako sa patri!!! :o)

Pridavam zaujimavy link-z neho je aj ten predosly, co som posielala vcera :o)

Nazor na oba testovane CB priamo z terenu:kratky je v pohode, ale dlhy netahaaaa...
Objektivne nemozem posudit, zatial som nemala moznost zviezt sa 😞 Skoda 😞

Robila som minuly tyzden malu "sondu v terene" - nazory vodicov busov na nizkopodlazaky.Vysledok:skepticke 😕
V mnohom sa priklanam-moj osobny zaver je ten, ze ci sa kupi pre prevadzku v BA nizkopodlazak alebo klasicky "schodikovy" voz, stav povrchu nasich vozoviek ho premeni na srot skor, ako pocasie, vandali alebo posobenie inych "uslachtilych" sil 😕
Povrch v Devine je uz roky v ubohom stave-tam je doslova nemozne zaroven dodrzat limit a byt ohladuplny k vozu! Tam ma vodic iba na vyber-bud jedno, alebo druhe! Urobme priklad: Petrzalka po zakupeni nizkopodlazneho klboveho autobusu (je jedno, akeho typu-je to len ilustracia) ho vypravi na vikendovu premavku linky 29. Je to fajn, lebo na Devin sa vozia aj zahranicni navstevnici, cize podnik sa dobre prezentuje. Ale-zabocime na vjazd do Devina a je NEMOZNE prejst bez ujmy na vozidle pri takych vytlkoch!!! A dodavam, ze vodic nesie HMOTNU ZODPOVEDNOST za zverene vozidlo! Bolo by velmi zodpovedne, keby sa do vypisania tendra zladila spolupraca medzi DP a spravcom komunikacii - mam na mysli to, ze kym DP zakupi nove autobusy, bude aspon cast ciest (aspon tych najhorsich) v dobrom stave. Veci by to pomohlo na nezaplatenie!!!
Myslite, ze je mozny takyto druh spoluprace? Ved obe zlozky-domnievam sa-maju ako spolocneho menovatela Magistrat. :o)
Reply on: Andy #16401:
No napisal si to sem ako by si sa s tym Citybusom nevozil:-)Dobre si vcera videl co je to za serbel.Ten serbel sa uz teraz rozpadava:(Ale ved ked chces Citybus tak prosim.To bude najvacsia blbost aku by DPB mohol urobit!!!Inak este jedna poznamocka v tej kabinke sa tlacis ako hovado.Je tam pekne malo miesta:-(No ked uz nemyslia ani na vodicove pohodlie tak to uz je moc:-(
Reply on: J #16398:

ale to je uplne jedno v akej značke sa cestujúci vezie, ked samozrejme porovnávaš porovnbateľne parametre (nizkopodlažnosť, obsaditeľnosť, pohodlie...) Nikto nebude ráno ked sa ponáhľa do práce čakať kým mu príde Mercedes a zatial pustí 3 spoje, kým mu príde vytúžený medák???
Myslím že ludom bude jedno v akej značke sa vozia, pokial budú spoje chodiť na čas... atd..
Reply on: J #16393:

🙂 kúpi sa to z čoho bude najvyššia provízia pre členov výberovej komisie, tak ako to bolo doteraz vždy v BA pri výberových konaniach !!! (spalovňa, osvetlenie...)
Reply on: J #16346:

pozor ten 6 ročný bezplatný servis (pozri odkaz) nie je úplne "bezplatný" ako by sa z prvého počutia zdalo.
Nikto Ti nič a hlavne v dnešnej dobe nedá zadarmo. Takže tá bezplatnosť sa premietne niekde inde.
Je to o tom ako si postaviš cenu.
...nieco k teme 🙂
Reply on: tulenique #16400:
Idem aj ja...
Re #16402 si: A neda sa uz pred dodavkou prikazat vyrobcovi, nech tu fotobunku tam ani nedavaju?
Reply on: tulenique #16400:
len aby si tych ludi na kofolu nemusel pozyvat vela 🙂

Re #16401 Andy: zlikvidovat fotobunku nie je problem, ale pokial by sa to servisovalo niekde inde ako v DP, vies aky by bol z toho skandal ze si to niekto dovolil odpojit ? 🙂
"To je jako kdyby si hajnej misto Lady Nivy koupil Porsche, jezdil s nim strilet zver a garazoval ho v hajovne :)" - to je dobry priklad 🙂

Ja som sa tiez previezol tym klbovym CityBusom, fakt to bolo do kopca lenive. Aj vcera aj dnes. Vodic hovoril, ze telefonovali do Karosy, a tam im povedali, ze maju silnejsie drzat plynovy pedal... Plynovy pedal bol vzdy v spodnej polohe a vozidlo islo lenivo.

Neviem pochopit, preco Karosa poskytla na prezentaciu zrovna takyto nepodareny kus. Na prezentaciu by mali dodat vzdy najlepsi voz, aky je k dispozicii, aby sa ukazal vo vsetkych svetlych strankach. Toto Karosa urobila nesikovne.

Myslim, ze cestujuci by s radostou prijali aj 100 kusov Karosy 961. Ludom na znackach az tak nezalezi. Dnes v tom citybuse taka jedna pani hovorila nieco na sposob "Vezieme sa v Mercedese", tak sme jej vysvetlili, ze ide o Karosu. Bola prekvapena, vobec netusila, ze aj v CR sa vyrabaju moderne autobusy..

Mne sa nepacilo sedenie ani v Solarise, CityBuse. To Citaro sa mi zdalo este celkom pohodlne. Nepaci sa mi, ze v novych nizkopodlaznych autobusoch je malo miesta na nohy. Mali by s tym nieco urobit.

Re #16353 si: To by bol najmensi problem vymontovat fotobunku. A ta je myslim vo vacsine novych typov vozidiel.

Tomas: Nemozes si vsimat iba kapacitu udavanu vyrobcom. Pri 18 metrovom voze sa napriklad neudava klb, a ten dost urobi.

Re #16364 Tomas: Chces povedat, ze s 18-metrovym CityBusom sa manevruje horsie ako napriklad s Ikarusom 280 alebo Citarom O530 L? Ja myslim, ze s Citarom horsie, a s Ikarusom rovnako ako s CityBusom, nie?

Re #16368 Spectre: Skoda ze dnes nepojdem do skoly cez rannu cez spicku, hned by som si to spocital v 202.

Re #16369 Tomas: Keby mali problem iba s odlepenou listou, tak by sme CityBusy privitali s radostou 🙂

Re #16378 Tomas: Ked tuknes plech, tak ho mozes vyklepat, ale umelu hmotu musis vymenit 🙂 Umela hmota sa dlho v DPB neuzivi..

Spectre a m@rtin: To sa mi iba zda, alebo mi naozaj vodic hovoril, ze ten CityBus ma VOITH?

Re #16391 m@rtin: Mne sa v Koline nezdali byt cesty lepsie ako v Bratislave.. A vseobecne som si vsimol, ze v CR su niektore cesty horsie ako v SR.
Reply on: m@rtin #16366:


Ak dakedy prides do BA, tak ti odporucam uz pomaly legendarnu linku cislo 39. Do nej sa skutocne sem-tam narve i vacsi pocet ludi ako je uvedene na stitkoch od vyrobcov. Darmo, vysokoskolaci su celkom solidarny a tak si posadaju po dvoch na jedno sedadlo, postavia sa do vs. vyklenkov a zakuti kt. nase busy poskytuju aby sa mohli odviezt i dalsi ich suputnici.

Re #16371 m@rtin:

Uplny suhlas (ked hovoris o doprave a nie o prahe/cechach tak je s tebou fayn rec), kupit dodavku VP busov na uhasenie stavu kt. tu mame + nakupit par NP na testovanie. Po roku-dvoch kupit este znova VP a uz aj 20-30 NP. Z NP sa mi tiez Solaris - ono bratislavske cesty su skutocne tankodrom (prednedavnom som na aute menil rameno... 😞 )

Re #16372 Tomas:
Samozrejme ze na NP jedna znacka s jednym typom. No ten typ treba vybrat na zaklade mnohych skusenosti, kt imho neziskas mesacnym testovanim, udaje z inych miest uz zdaleka nie su take vhodne. A da sa spravit specializacia vozovni (napr. Trnavka NP; Petrzalka, Krasnany VP) a je to. Ale s tych dielni by nemohlo ostat nic okrem plota kt. su obohnane.

Re #16368 Spectre:
Moje skusenosti hovoria ze pocet ludi odvezenych posledno 39inou z Ml.Doliny do mesta v den ked je na mlynoch dajaka dobra (Trafoteka, Bazant na Mlynoch,...) je na zapis do Guinessovej knihy.

Re #16346 J:

ad 1) neviem ci spaleny starter za 100K korun hradi poistovna ... a zaruka netrva vecne, a i veci kt. zhoria v zaruke sa sem-tam prisiju na zle pouzivanie - sadzba havarineho poistenia na slovensku zohladnuje niekolko veci (podstatne su dve: cena nahr.dielov a koeficient kradnutia daneho vozidla) a teda drahsie nahr.diely zvysia sadzbu poistneho a teda rastu naklady na prevadzku.

ad 2) a ked lehota bezplatneho servisu skonci, tak potom bude treba robit udrzbu v dielnach alebo platit vela penazi MB. Ono cely bezplatny servis pre DPB je imho prave velmi dobry point ako opit cloveka rozkom - NEBER TO OSOBNE!!! To ma vyznam ked niekto kupuje jedno ci niekolko vozidiel, kde s nedaju statisticky predpovedat naklady na udrzbu a prip. opravy, ale pri velkej serii (radovo stovky) to uz straca vyznam - tam sa jendoducho to prevadzkovych nakladov rozlozi i cast na vacsie opravy... Keby sa kupovalo niekolko MBciek, tak outsorcovany bezp.servis vyznam ma, pri nakupe 50 ks v prvom roku a vyhladovo 200 ks je to imho zo strany DPB nevyhodne a zo strany slovenskeho zastupenia mercedesu velmi vyhodne. ;-))

ad 3) to je fakt, preto treba byt velmi napozore ako to dopadne - i tak sa obavam ze zasa zauraduje korupcny argument 😞. Dufam ze sa mylim.

ad 7) Neviem...ja si myslim ze cesty a pristup ludi (zamestnancov i cestujucich) v BA vobec nie je dobry a nemam informacie ze by sa Citaro nejako tvrdo skusalo v porovnatelnych podmienkach. Ja si osobne myslim ze nakup 1-5 ks akehokolvek vozidla rok dopredu je nutnou podmienkou skutocne dobreho nakupu. Na zaklade rocnych udajov sa uz da vyhodnotit spotreba, spolahlivost... Na zaklade mesacneho testovania nie, a udaje z ineho mesta tiez nie su to prave orechove

ad 😎 pravdu vravis, ak vies o ponukach na zlavy a bonusy od konkretnych vyrobcov pre Bratislavu tak sem napis. Ja (a asi ani ostatni) o nich nevieme a tak ich nemozeme zahrnut do porovnavania. A ak si myslel bezplatny servis od MB, tak ten je z velkej casti zahrnuty v nakupnej cene.

Citybus skutocne nie je to najlepsie co na trhu je (ved koncepcia je to stara uz 10 rokov), ale transformujuci sa podnik v transformujucej sa krajine sa nemoze hrat na vykladnu skrinu! Citara by urcite urobili lepsiu sluzbu, len sa vo mne vynara otazka ze ci pri sucasnej fin.situacii mesta/VUC/republiky je vhodne investovat tak vela penazi do a-busov. Pisal si o dobrej cene na MB - napis konkretnejsie, snad sam uznas ze k takejto info tazko mozme zaujat nejake stanovisko.

Re #16380 J:
ad 😎 dlhe lakte - mne to evokuje skor urcite pretlacenie po menej oficialnych linkach - nemusi to byt hned korupcia, staci i lahsia forma klientelizmu. Ale toto sa deje pri kazdom vacsom obchode u nas i v zahranici. 😞

Vazeni, kto sa docital az sem ma u mna velke uznanie a vyhladovo by som s nim snad zasiel i na dajaku kofolu / pivo nex sa da pokecat o podobnych i inych veciach zoci voci.
Reply on: Tomas #16362:
vies, ja poznam dost vela vozov takych, ktore obcas vymaknem jazdit tak ze uplne nadhera a obcas sa to ledva vyteperi na most a pod. A ono to nie je tym, zeby bol voz blby, ale tym ako s tym ten ktory vodic jazdi...

Re #16379 Spectre: hmm najlepsie zohnat stare RTOcky, ROcky, a podobne muzealne exponaty, tie co sa ciest tyka a aj neudrzby vydrzia toho este viacej 😛

Re #16380 J: Ano, mas pravdu, je lepsie mat kratsi voz v hustejsom intervale... Ale ono aj ked to kompetentni ktori o tom rozhoduju pochopia, dalsia vec este je ze ci to aj zaplatia (pretoze musis zaplatit viacej vodicov a aj naklady na PM sa ti zdvihnu)
A skus si spomenut kam boli nasadzovane 15m busy ktore boli v BA... ak si dobre pamatam, tak prevazne na klbove, znacne vytazene linky a nie na linky kam by sa taky voz naozaj zisiel...

Re #16394 Tomas: no moj dojem z citara bol taky, ze to je bus niekam, kde v spicke v nom cestuje ludi tolko, ze akurat obsadia sedadla na sedenie a mozno ich neake male (jednociferne) cislo stoji... V Bratislave mas problem ze na vacsine spojov mozno akurat tak cestujuci stoji na jednej nohe a aj to nie svojej a z autobusu couhaju ruky a nohy cestujucich ktory sa tam nezmestili cely...
A v zadku som sa inac citil trocha stiesneno, inac v pohode... (akurat tie zavory co boli vpredu sa divym ze nik neurval 🙂 )
Ako som pisal kusok vyssie, zhustenie intervalu pri mensom buse by bolo dobre, ale... (to by mohli rovnako zhustit interval aj pri sucasnych busoch a preco sa deje skor opak a interval sa zrieduje ?)

Re #16397 Tomas: vsetko sa rozsype, skor ci neskor, a pokial je to pretazovane ako v BA, (ne)udrzba ako v BA a jazdi to po terenoch ako v BA, tak by sa ti tu do 3 rokov rozpadol asi aj tank...
#16387 A já říkam, že jo. 2,25 mld. SKK. Tak na to Bratislava do roku 2007 má. Koncepcia dokonca aj s podobným číslom ráta (2mld. SKK) Samozrejme ak rátam s tým, že od 1.1 2005 bude fiškálna decentralizácia. No plus štátna dotácia, tak ako dostali Ke na solarisi. A pri 200 busoch sa musí hovoriť aj o zlavách.

Spectre: Komu by sa Citaro nelúbilo, ale som hlavne za účelnosť. Ja som tento súboj bral ako Karosa verzus MB. V Solarise som sa ešte neviezol 😞 bohužial. No mýliš sa vtom, že logo busu pre cestujúceho nič neznamená. no ak tam bude jazvečík či delfín, je to tak. No keď tam bude trojcípa hviezda. Robí to svoje, je to psychológia.
Reply on: m@rtin #16395:
Skoda lebo Mercedes patri k svetovej spicke a Mercedes si nemoze dovolit,aby sa po 3 alebo viacerych rokoch rozsypal...Je to kvalita teda aspon by mala:-D
Dobre majte sa krasne...Dufam,ze som nikoho neurazil je to vec nazoru....:-)Radsej dam najavo co je zle a co je dobre,aby sa o tom vedelo...:-D
Tomas:
Nejde o linky, ale o zázemí, kde se vozy udržují. A zázemí DPB já neříkám garáž, ale bordel.

Nesmíš zapomenout na to, že když se ti rozpadne Citaro nebo Karosa B900, tak za Citaro zaplatíš dvakrát víc. Takže není tak úplně jedno, jaké vozy se koupí. A divil by jsi se co dokáže Citybus na pražské dlažbě.

Dobrou noc.
No tak ja neviem ako to mam vysvetlit,ale napisem moj nazor.
Takze Citybus:Urcite nie je vhodny pre BRATISLAVU.A aj technicke parametre nie su v najlepsom poriadku.
CITARO:Vy asi nie ste zvyknuty na nieco taketo:-)
Samozrejme,ze nie je vhodny na BRATISLAVU,ale uvedomit si treba jedno,ze ten autobus slape a je tam pohodlie:-)Dal by sa vyuzit na niektorych linkach uplne bez problemov...:-)
Lepsie je to takto povedane....Ziadny autobus nie je dobry pre Bratislavske cesty,ale nieco mat musime:-)Je uplne jedno ci je to Ikarus 435 alebo Citaro kazdy svojim sposobom trpi...Aj Ikarusy 435 su rozhegane a tomuto sa nevyhne ziadny voz:-)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.