no zatial to vsade takto preferuju (CNG), cas ukaze, ako to tu nakoniec dopadne. Pri vozovni chcu stavat novu plnicku na plyn, cize vsetko to zavisi aj od toho.
Vďaka za radu Ja som samozrejme načrtol len možný variant ako by to mohlo byť, a zrejme (podľa môjho názoru) ako by to aj malo byť.
Samotný systém občasných megadodávok je chorý. Žiadne iné mesto sa odbobne nechová.
Úprimne povedané, aj keď moje materské mesto na CityBusy nedopustí, neradím vám ich kupovať. Sú dosť poruchové, sneh ničí elektroniku... Oproti klasickým Karosám sú tiež príliš krehké (laminát) - vodič musí mať rešpekt aj pred snehovým závejom, aby doň "nenabúral".
Ono sú to možno dobré autobusy, ale nie do Bratislavy. Solaris sa mi vidí odolnejší a tiež ponúka kompletnú ponuku autobusov a trolejbusov všetkých dĺžok.
Na druhej strane, ak široko-ďaleko neexistuje výrobca na plynové autobusy (veď aj CityBus je CNG len 12-metrový), je otázne, či vôbec môže DPB na tekejto podmienke pri výberovom konaní trvať.
v dobrom umysle Ti radim , nenamahaj sa, kolko sa tu kedy musi kupit autobusov, aj tak sa budu kupovat az v roku 2005. Usetris si namahu.
A pokial sa jedna o typ: BA bude kupovat plynove busy. Zober si aka je teda ponuka, Vysoke myto B961 B951 na plyn neponuka len Citybus ponukaju vo verzii CNG, zapadoeuropske znacky su pre nas drahe, Urbino nema plyn , Ikarus je na jatkach. Takze je nad slnko jasne co sa tu bude kupovat, bez ohladu na to ci je to NP alebo nie na 95% to bude CItybus CNG. Proste nic ine dostupne nie je na trhu na plyn, na co by sme mali.
Si myslim, ze DPB by sa mal zamerat na zefektivnenie linkoveho vedenia (lepsie prelozenia subeznyx tras a podobne), zvysenia spolahlivosti a netreba zabudat, ze nielen autobusy exisutju.
A tiez netreba 100% NP busy mat- naco? Je asi lepsie mat novych vela. A podiel NP postupne zvysovat. Jedine, ze by sa podarilo zohnat NP vozidlo za cenu VP
Mne na MHD dnesje vadi to najviac, ze je nespolahliva a riedka (casovo). Toto co ja viem, najviac ludom vadi.
Světlo světa spatřilo vládní rozhodnutí o podpoře obnovy vozidel MHD. V letech 2001–3 má tak do dopravy přijít dotace o celkovém objemu 1,1 miliardy Kč každý rok. Z toho do MHD cca 0,7 a zbytek na linkové autobusy. Na nové tramvaje, trolejbusy a autobusy MHD by tak měl stát přispívat cca 30 % jejich ceny, u nízkopodlažních vozidel dokonce 50 % ceny. Stát má přispívat i na rekonstrukce starších vozů. V letech 1998 až 2000 stát přispěl na vozidla MHD celkovou částkou 1,5 miliardy Kč. Pro následující léta tedy jde ze strany státu o dosti podstatný nárůst, i když na zásadní obnovu vozového parku našich DP to stačit nebude (dle deníku Rovnost z 14. 7. 2000).
Ak mysliš, že DP má vyššiu dotáciu, ak kúpi NP vozidlo alebo trolejbus, nie je to tak. Skrátka, dostaneš a prachy a kúp si čo chceš. A tak si každý spočíta, že lacnejšie vyjde NP bus.
K BRATISLAVE:
Dosť veľká diskusia sa tu prehnala. Poniektorí vystihli a zopakovali aj môj názor. Jednoznačne treba pre MHD viac nových autobusov ako 100. A na samé NP vozidlá jedak nemáte prachy a jednak nemáte dôvod. To chcete k Vodostavu, k Štátnym lesom alebo na Žabí majer posielať NP Citará. Bratislava ešte dlho bude potrebovať VP autobusy, pretože nie je vo finančnej situácii, aby si ich mohla dovoliť. Ak bude kupovať len tie, bude to na úkor početnosti dodávok a tým aj NA ÚKOR KVALITY MHD.
Ja vám opakujem, že cestujúci radšej príjme ak na linke bude mať samú Karosu B961 ako keby mala byť zmiešaná výprava Ik283 + kĺbové Citaro!
Budem sa opakovať, ale obnova vozidlového parku napr.
2003 - 50 ks Karosa B950
2004 - 50 ks Karosa B950 + 10 ks NP
2005 - 50 ks Karosa B950 + 20 ks NP
2006 - 30 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2007 - 15 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2008 - 10 ks Karosa B950 + 40 ks NP
2009 - 50 ks NP
Prosím Ťa, na automatické zatváranie dverí Citara sa vykašli, to nevypovedá o vhodnosti/nevhodnosti autobusu do BA. Som si takmer istý, že v prípade kúpy si DPB objedná Citará s klasickým zatváraním dverí vodičom.
Re #16355 Tomas: Dovolím si pochybovať o tom, že 15m a 18m bus je porovnateľný, čo sa týka kapacity. A nezabúdaj aj na pomer kapacity a počtu dverí, čo hraje v neprospech 15m busov.
Re #16362 Tomas: Vlečenie sa CityBusu do kopca si v BA neviem vysvetliť. Môžem potvrdiť m@rtinove slová, že na pražskej L200 do Bohníc to do kopca trieli na plno. Buď s tým vodič nevedel alebo nechcel rýchlo jazdiť... Fakt neviem.
Re #16364 Tomas: Ak je 15m pre bratislavské ulice šikovnejší, pre má za ňma ho kupujte. Lenže je nutné primerane skrátiť intervaly medzi spojmi. Obávam sa však, že to sa nestane.
Re #16380 J: Kašli na to, či sa kĺb do obsaditeľnosti vozidla ráta alebo nie, lebo ľudia v ňom aj tak budú stáť a teda klbák bude mať vždy - vždy - vždy podstatne vyššiu kapacitu ako 15m bus.
Re #163882 m@rtin: No dovoľ? Kde my máme v Prešove 13 ročné Karosy bez GO? Samozrejme, že generálkované boli. Ale fakt je, že tie bratislavské ani pred GO ani vzdialene nepripomínali.
Re #16410 Tomas: Neboj sa, od budúceho roka (po vstupe do EU) žiadna povinnosť kupovať len NP busy neexistuje.
Re #16411 Anndy: Agory v Paríži tiež vydržia dlho, lebo nejazdia denne. Na Slovensku musí nový bus jazdiť každý deň od rána do večera a to City Bus nenesie dobre.
Jenom jeden dotaz :
Jaký jsou v SK dotace na nákup nových vozidel ? kolik procent na Vp, kolik se připočítává na NP, kolik je na elektrickou trakci ? Možná kdyby s eto spočítalo, tak rozdíl nezi Karosou 95x a solarisem by nemusel bejt až tak markantní. O MB bych asi neuvažoval. Mně osobně se zatím jeví asi nejlíp Solaris a to v obou trakcích .
Jinak jak jsem slíbil asi před 3 stránkama tak tady jsou fotky z předváděčky Trolin 12 a 15 v Ostravě. http://pvvs.aktualne.cz/ sekce ostrava. Jenom upozornění fotky jsou rovnou z digifoto a maj okolo 200 kB .
hehe inak - ked tak popisujes tvoje auto - tak kurenie sa tiez neda v niektoryx busox vypnut, alebo zase zapnut - takze ty vlatne preto xodis MHD, lebo jej sucasny stav sa rovna tomu auto z roku 74 :DDDDD
hmm, no ved ja nemam afto este (ale uz sa na tom pracuje) a tak som odkazany len na mhd. No ale mne inak nevadi samotna jazda vo vozidle MHD - to sa vacsinou da 85%. Nemusim sediet. Mne najviac na mhd vadi to, ze musim prestupovat a medzi prestupmi vzdy cakat priemerne 10min a viac. A tiez, ze ked niekam xcem ist som viazany casovo na mhd (napr. 2300 posledny odxod - sak to je smiesne -nie sme na dedine, kde sa xodi so sliepkami spat). Alebo mimo spicky 15-20min interval - nespolahlivost. Toto vsetko mi na nasej MHD vadi. Spinu, zimu, saunu a tak - to by som prezil este ako tak. Lepsie spinavy a studeny bus, ako ziaden (bohuzial).
Jasné, že si robím srandu Ja na cestu mesta auto zásadne nepoužívam, lepšia je MHD (nemusím po celom dni sedenia v robote ešte aj sedieť v aute, ale pohodlne stáť v autobuse
jezis - ja som vedel, ze sa niekto takto ozve . A viem, ze to myslis s nadsazkou. Ale aj tak vsetkym nevyhovies. Ale to co mas ty - tak to ma malo ludi - povedzme si to uprimne. A tu nejde o to, aby ludia nekupovali auta, ale aby castesie na cestu do mesta pouzili MHD namiesto svojho auta. Ale to ty urcite vies
"aby ludia zacali xodit MHD a nie autami, tak v tom MHD musi mat pocit podobny, ako vo vlastnom aute." - cize ako napr. lada 1500 (moj pripad) rok vyroby 1974, kurenie, ktore sa neda vypnut a pod. ;-)))))) ale citim sa v nom fajn - okrem ineho sa s nim super jazdi po poli, ma pomerne vysoko podvozok
no ved slovo hadka som nemyslel v negativnom zmysle .
Ja mysilm, ze to nebude take zhave s tymi normami EU. Ved sa to tu uz rozoberalo - niekto si myslim dal tu pracu a nasiel, ze ziadna norma neudava, ze len NP busy sa musia kupovat. A poxybujem, ze by sa nejaka norma v EU zaoberala, ci ma byt nejaka fotobunka niekde - heh (aj ked by sa to dalo od prebujnelej socialno-lavicovej infrastruktury a byrokracii EU cakat ).
Videl si nejaku fotobunku v citybuse? A nemyslim, ze by si v CR mysleli, ze do EU nevstupia.
Hmm. Ja som si doteraz myslel, ze Mercedes znamena kvalitu. A myslel som si aj ze kvalitne veci vydrzia dlhsie (samozrejme ak sa o ne staram ako sa patri)
Dielenskych pracovnikov by som nevyhadzoval.. Nikoho z dpb - hromadne prepustanie ma svoje uskalia. Spravil by som to tak, ze by som kazdemu dal znova skusobnu dobu 3 mesiace (spravit by sa to dalo... po hlbsom audite v dpb urcite) a ludia by mali na vyber. bud sa polepsis alebo poletis...
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.