Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Ciastocne je problem aj v T6 poslednej dodavky. Asi 3 alebo 4 sedadlo od zadu na lavej strane je dost nasackovane a da sa tam sediet len bokom:P
Andrej (Anndy008)

Andrej (Anndy008)

Reply on: Andy #16470:
mozno preto, lebo si myslia, ze tym jazdia len stari ludia a invalidi...
Martin Fundarek: Ja len neviem pochopit, ze preco robia autobusy pre stale mensich udi, ked priemerna vyska sa zvysuje..
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Kĺbový Citybus je sen, ale hororový. Asi 12 miest je vyhradených pre trpaslíkov, pretože na ôsmich sa nezmestia nohy do "priestoru" medzi sedadlami a na ďalších štyroch bude mať cestujúci kolená v rozkroku toho oproti. Pri svojej výške som síce zvyknutý na to, že sa len tak hocikde nevpracem, ale v tomto prípade majú veľké problémy aj ľudia normálnych postáv. Ak by na tomto modeli mala byť postavená MHD v BA, prestanem ju používať.
Z mas uplnu pravdu. VOITH v kasosach 900 aj CB zodpoveda SORom. Je to ako v luxusnych Mercedesoch, elektronika vie sama lepsie kedy preradit. Konkretne v B941 pusti motor minimalne o 200 otacok vyssie. Nove Iveco ma iny rozsah otacok. Prevodovka ho bezne pusta pod 1000 otacok, takze znie naskapatie. Ak to vodic flaka a ide do kopca na pol plynu, tak sa prevody mozu menit cyklicky 1-2. Ale to iste robi aj TAM 272, ale ten je "hlupejsi". Mechanicke prevodovky na tom istom mieste drzia 3ku - zodpoveda Molecovej, ci Palisadam.

Automaticky zatazovy regulator podla zatazenia napravy (tlak vzduchu) nastavuje silu brzd (tiez pneumaticky). Podobne sa udrziava konstantna vyska vozidla. Maju to uz K700.
O citybus sa stara elektronika ktora nema zotrvacnost takze je obcas "opity".
Jeej-preklepy-hanba mi :o) Renault samozrejme 😃
Reply on: ufo #16447:
U starych I280 s automaticku prevodovku Praga mal vodic k dispozicii 6 tlacidiel-B,R,I,II,A,N. Co si pamatam, pouzivalo sa akurat jedno-A-na jazdu dopredu. A-čko vytiahlo voz aj na Pristavny most!!! Voz hucal ako vojensky trasporter a 50-kou vyletel na most ako na kridlach!!! 😃
Automaticke prevodovky VOITH su trochu ine-nemam ich este prestudovane do vsetkych detailov, ale je to vsetko o elektronike, krutiacom momente a otackach, a v neposledkom rade o nastaveni motora. System Vsetko so vsetkym suvisi-a je to uzasne! :o)
V prevodovkach VOITH, ktore mame montovane v nasich busoch, su tiez rozdiely-Iky a TAMy maju po 5 tlacidiel, SOR ma len 3! Oficialne: VOITH preradi na nizsi prevodovy stupen, ak mu elektronika da impulz, ze otacky motora su uz pod hranicou predtym zvoleneho prevodoveho stupna. Na jazdu do vrchu, aby bol chod motora ekonomicky (zalezi vsak aj od zatazenia), treba pouzit inu volbu (tlacidlo) na manuale. Ale v premavke som to videla zriedka pouzivat. VOITH ma zabudovany aj brzdny retarder-su 2 druhy-automaticky-voz "sam" brzdi prevodovkou a manualny-kde je na palubovke packa na zapnutie retardera. Takuto packu maju aj nase Karosy B741 s motormi Reanult, nie som si vsak ista, ci vsetky. SOR ma "packu" tiez.
S tym podradovanim-je to v istom zmysle aj individualne-kazdy z vozov sa sprava inak-je sice na to "oficialny navod", ale ten spravny moment vodic vyciti-ako mu voz zareaguje, ked pedal dotlaci "na fest", alebo dotlaci a uplne povoli. Najlepsie by bolo hovorit z osobnej skusenosti-raz sa mozno aj toho dozijem! 😃 :o)
yo este jedna vec: nove cilo BN vyslo na nete 🙂
V stredu začali opravovať zastávku MHD na Hodžovom námestí.

http://bratislava.sme.sk/clanok.asp?rub=ba_ba&cl=986685
Reply on: J #16461:
zaujimave by boli aj cisla o LPG, prip. CNG+LPG.. nemas nahodou?
Reply on: m@rtin #16457:
tych ukazovatelov je viac...
samozrejme HDP, rast HDP, potom zadlzenie, narastanie dlhu resp. jeho splacanie (schodok/prebytok rozpoctu) atd atd... CR ma vyssi HDP ako SR, ale nizsi rast HDP, rovnako vyssi rozpoctovy deficit.
Samozrejme nechcem porovnavat kto je na tom lepsie alebo horsie, nie som makroekonomicky analytik.
Vladimír: teraz podpichnem ja teba. No kde používajú CNG: No tak z miest je najbližšie Viedeň. Ďalej údaje o počtoch CNG vozidiel. Argentína- 764118, Taliansko- 370000, Brazília- 311132, Pakistan- 200000, USA-111769. Ďalej krajiny len v EU. Nemecko 12000, Francúzsko-4550, Švédsko- 1550. No a to si zober počet obv v Švédsku a SR.

m@rtin: No o tej téme ti napíšem mail, ale dobre vieš že o rozpočtových pravidlách a ekonomike viem viac ako ty, tak ako ty vieš viac o MHD. No veď čakaj maila. O.K. O dotáciách z štátneho rozpočtu na nákup vozidiel písal Pvvs.

Vladimír: Naše I435 to tlačidlo majú a to na 1. a 2. prevodový stupeň. Ale to majú zrejme aj vaše nie?

Prosím vás môžete mi niečo vysvetliť. Dnes som si v I435 prečítal niečo takéto: POZOR Tento autobus je vybavený automatickým regulátorom záťaže. Čo to je?

Kde zajtra Citybusy jazdia? Linku + poradie a odchody poobede. Ďáááááááááááááááákujem veľmi pekne.
Reply on: Andy #16459:
tak ok...:-D
Dnes som isiel tym kratkym citybusom, a je to oproti tomu klbovemu delo..

Re #16445 Tomas: Chces povedat, ze na tu Kukucinovu by sa islo lahsie s 15m busom? To si zrejme na omyle.. A chces povedat, ze so starou Karosou by sa slo lepsie? To su nezmysly.. Na vine boli tie auta, nie autobus. Tento problem sa stava napriklad na krizovatke Rajska - Dunajska, a tam nie je ziaden citybus.. Ked sa ti nejaky magor postavi do krizovatky, tak ani s 12m busom to nie je bohvieco..
Reply on: Tomas #16456:
No a? Aj na autobusoch s automatickou prevodovkou môžeš mať tlačidlo pre priame zaradenie žiadaného stupňa. Predídeš tak napr. takej veci, čo robia naše CityBusy, že do kopca na dvojke veľmi nevládzu, tak prehodia na jednotku, nasledujú obrovské otáčky a vzápätí prehodenie do dvojky, po pár metroch späť do jednotky atď...

Re #16452 J: Mne sa nezdá hlúposť kupovať Karosy B950, keď máš obmedzený počet financií a po meste Ti ešte strašia Ikarusy 28x, ktoré tam už dávno nemajú čo hľadať. Slovenský autobusový park je žiaľ ešte v stave, keď musí byť jeho väčšia časť rýchlo obnovená.
J:
Zase seš úplně mimo. České republice hrozí bankrot? Víš jak je zadlužené Polsko? A Slovensko nemá obrovské dluhy? Hlavní ukazatel prosperity země je HDP. Nejvyšší HDP z přistupujících zemí má Slovinsko pak ČR a Polsko. Já vím, že se snažíš vždy tu na imhd vypíchnou nejaká negativa o ČR, ale pozitiva už tě nezajímají. Věř, že kdyby Slovenská vláda tolik nesrala na dotace do MHD, bude celá MHD na Slovensku vypadat taky jinak. ALe hlavně, kde bereš pořád tu jistotu, že se dotace sníží do MHD? Víš, že 100% vlastníky DP jsou města? A ty si určují kolik půjde do rozvoje MHD. Jen tak pro příklad. Státní dotace na obnovu vozového parku v ČR se budou pohybovat někde kolem 1 miliardy )všechny města). V Praze putuje do MHD 9 miliard. Už vidíš, že státní dotace je dost směšně nízká?
Reply on: Vladimír #16451:
Toto je na nic..Je to plna automatika:-I
Reply on: m@rtin #16453:
Citaro zere o 15litrov viac ako Ikarus 435.:-P
Reply on: ufo #16447:
Bohuzial na tomto voze to nie je tak..Ty ho preslapnes a on si hned drbne vyssi prevodovy stupen a spomaluje.Takze len tolko:-)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.