Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: kecho #162736:
keď už spomínaš logo a uniformy tak ešte by som pridal aj "čistenie" vozidiel v roku 2009 ? a tiež zrušený tender na Rajka-busy.

Takže to by sme mali už :
- zmarený tender na 240 klbákov
- nastavený tender na MBCC
- nastavený tender pre SOR, ktorý mal vyhrať Solaris, lebo ponúkol lepšiu cenu, no nekonalo sa...
- nastavený tender na busy do 11m
- vyhodené peniaze za SOR BN 9.5 čo mali ísť na t-busy pre DD
- uniformy
- nové logo
- pseudočistenie
- 12m Citelisy
- Recar
- rozhadzovanie výkonov v osobnom záujme

Ešte by ma zaujímalo, že či je okolo Tedomov všetko v poriadku?! Tu ma tiež napadá, že či nemohol radšej DPB namiesto kupovania Tedomov, Citelisov a 10.5m SORiek vyhlásiť tender na 150ks 12m vozidiel, ktoré by tu boli namiesto Tedomov, Citelisov, SORiek 10.5, TAMBUSOV a postupne by nahrádzali Ik415 a CNG Karosy?
Reply on: ivanbuto #162734:
S tym samozrejme suhlasim, v DPB treba vyrazne setrit.
Reply on: kecho #162736:
hlavne, že cestujúci v iných m.č. to majú k zastávke aj viac ako 300 metrov a tiež musia chodiť pešo: napr. zastávka Dvory.
Reply on: AAA #162731:
a ako sa DPB dostal k vozu 2020? čo tender na odťahovák? recar? logo? uniformy?
Re #162733 no.ev.di.: bola podmienka "kapacita 184", čiže rovnako "transparentné" ako "do 11 metrov" a zaujímavé, že pôvodnú cenu napokon zmenili z "bez dph" na "s dph" ?
Re #162735 Ruslan: chcelo by to novú mikrobusovú linku, ktorá bude ľudí zvážať na zastávky 😉
http://www.bratislavskenoviny.sk/najnovsie-spravy-z-bratislavy/doprava/ludia-chcu-priechod-magistrat-je-proti.html?page_id=220576

"Na Ulici Hany Meličkovej na Dlhých dieloch síce majú zastávku MHD Tománkova, ale priechod z druhej strany cesty k nej nevedie. Ak ľudia cestujúci do centra nechcú porušiť predpisy, musia ísť na inú zastávku, prípadne prejsť hore kopcom k priechodu a zase sa vrátiť dole kopcom na zastávku, ktorá je pritom hneď oproti ich domom, čo je približne tristo metrov navyše..." ?
Reply on: 810zssk #162709:
Ja si tiež myslím, že ceny by mohli pokojne ísť trochu hore, bolo by však dobré, keby to bolo spojené aspoň s nejakými opatreniami v DPB ("vyčistenie" po Záhradníkovcoch), aby to bolo lepšie politicky priechodné. Plus mesto by malo konečne začať riešiť parkovaciu politiku, čím by získalo aj nejaké príjmy.
Reply on: AAA #162731:
veru, dobre že píšeš ? inak ten tender mi príde tak, že Mercedes to napadol a DPB mu ako "odškodné" potom nastavil tender na MBCC... možno som paranoidný, no do súťaže na nadrozmerné klbáky sa prihlásil iba Mercedes, navyše už keď sa Gardenescu prekecol, že spravia všetko pre to aby jazdili v BA, tak boli karty vyložené na stole, skôr než sa dohrala hra... a úplne sa sralo na to, že tie autobusy majú konskú spotrebu, šoférom sa s nim nejazdí najlepšie, pomalé reagovanie dverí. Nedávno sme šli po Jiráskovej autom popri MBCC na L68 a normálne sa ten autobus nevedel vpratať do pruhu, tak sme sa museli vyhnúť a v smere oproti auto v ľavom pruhu - no nie dobrý pocit. Navyše si dovolím tvrdiť, že aj stav našich ciest a ich rozmery limitujú používanie týchto autobusov. Ak sa dobre pamätám, tak Ikarusy, TAMBUSy a Karosy sme nacpali všade bez problémov, aj vďaka väčšej vzdialenosti spodku vozidla od vozovky. Predstavte si MBCC na L43 napr. kde už boli všetky možné klbáky ?
Reply on: Ámos #162718:
Ani náhodou!
Reply on: no.ev.di. #162726:
A ešte si zabudol podivný nákup Citelisov
+ tender, ktorý mal vyhrať Mercedes, no pre neschopnosť DPB ho vyhralo Iveco a tak ho zrušili.
neviete čo dnes jazdi na L:44 ? ďakujem
Reply on: JeJe #162706:
v MBCC sú aspoň dva veľké fleky na státie, jeden vpredu, druhý aj vzadu, zatiaľ čo vlečka SORu ponúka minimum miesta na státie a aj to na krivej podlahe kde sa musia pri vystupovaní cestujúci jeden druhému vyhýbať. Dnes som chcel prejsť okolo pani čo stála medzi tými dvoma sedadlami pri štvrtých dverách, no samozrejme manévre jak pri vojenskom presune pomaly. Tie schodíky ktoré tam zasahujú do priestoru pre cestujúcich jednak uberajú z priestoru na státie a ešte aj zťažujú presun vozidlom pri vystupovaní. To s tým kĺbom iba povrdzujem, v MBCC sa v ňom postaví viac ľudí a je v ňom sa aj kde chytiť, zatiaľ čo v SORke kĺbovej sa v kĺbe nie je kde chytiť normálne.
Reply on: Ivan3 #162713:
hej a troleje necháme na DD iba tak natiahnuté bez trolejbusov? Toto som už videl v jednom meste, pre ktoré sa zrovna myslím homologizuje 30Tr ? poviem ti ešte jedno... a možno aj dve... keď nevie mesto nič, ale absolútne nič spraviť pre vybudovanie obyčajnej druhej trolejbusovej stopy Vojenská nemocnica - Patrónka, tak koľko rokov by asi opustená trať na DD čakala bez trolejbusov, kým ju spoja so zvyškom siete? ?
Reply on: Ámos #162716:
lenže rozhodnutie či nechám/nenechám svoju prácu závisí aj od toho, aký je stav na trhu práce... keď dnes vidia ľudia požiadavky aké majú zamestnávatelia na nových ľudí, tak radšej budú trpieť za peniaze ako bez peňazí byť doma bez práce, taký je stav posledné roky...
Reply on: MatejBA #162698:
aj keď riešime iba normálne veci čo dostaneme?
- peniaze určené na trolejbusy pre Dlhé diely šli na 18x SOR BN 9.5, čo je zásadná chyba o ktorej fan-club súdruha Gardenescu nevie a ak to dakto vie, tak je to iba málo ľudí... svoju neschopnosť niečo spraviť prekryl zavádzaním ničnerišiacich politických liniek, namiesto systematickej práce na príprave projektovej dokumentácie pre t-bus trať Molecova - Patrónka alebo Molecova - nábrežie - centrum, de facto nič pre zlepšenie MHD na DD nespravil!
- modernizácia pseudoNP vozidlami SOR, kde ešte aj LE rada 10.5 BN je fiasko, lebo aj v miestach kde by mohli byť pevné sedadlá v rovine podlahy sú na podeste a to isté platí aj o NB18, kde oproti 4. dverám mal byť priestor na státie, ktorý by však zabral miesto pre jediné štyri fixné sedadlá mimo podesty a ďalšou perlou sú 4 sedadlá pozdĺžne v smere jazdy, jedny umiestnené medzi 2 a 3 dveram, ďalšie pri 4.
- kúpa predražených MBCC, ktoráých spotreba nafty je enormná a s ktorými sa dokonca šoférom jazdí ťažko, otváranie dverí je furt problematické bol ďalší ťah hodný amatéra

To čo zažil podnik za éry BZ je hodné akurát tak poklepania si na čelo, lebo namiesto toho aby tendre boli nastavené a vyhodnotené odborne, robili tendre "harvestori politického kapitálu" zatiaľ čo sa odborníci iba mohli ticho prizerať
že chodia SORky aj na dialkové linky som už videl ale dať SOR C9.5 na dialkovú linku BN - BA ❗ ? , to už musi byť SAD PD na tom naozaj zle...
Reply on: Mikimaus #162723:
Tak pozri, keby sa dlhe roky nekaslalo na obnovu abusov, tak mozno mame aj nejake NP eliny. Len abusy boli uz dost prestarnute . Prv bolo treba prestarnuty abus park poriesit, nez to ze mame moralne zastarane K2Sky.
Ale v tomto roku by sa uz mohol nejaky ten tender na eliny/tbusy vypisat. Predsa len elektricku nevyrobia za par dni ako SOR ?
Reply on: Petto #162704:
Napriklad to , ze su uz koncepcne prekonane, VP a moralne zastarane..prve reko K2S maju okolo 15? rokov. Uz sme tu mali mat davno NP eliny a tieto reko mali sluzit ako zaloha a zvysok na srot , alebo do KLDR ,ci niekde do exZSSR. Je hanba ze DPB ani v 21.st, ako jeden z ex CSR nema ani jednu NP elinu. Vlastne sak preco nerobit aj dalsich 15 rokov reko K2S na K2SS?? sak co ? Treba sa pohnut z miesta a nie preslapovat na mieste a vyhovarat sa..lebo peniaze, lebo radnica, lebo vlada ? ?
Reply on: 810zssk #162721:
..a heslo je imhd 😉
Spravil som tabulku, kde je vypocitane:
- Kolko by jednotlive listky mali stat ak by sa do uvahy brala len vyska inflacie v SR od 1.5.2004
- Rozdiel medzi dnesnou cenou a cenou z 2004 navysenou o inflaciu
- Kolko by jednotlive listky stali po zdrazeni o 20 percent
- Rozdiel ceny po zdrazeni o 20 percent a cenou z 2004 navysenou o inflaciu

http://www.uloz.to/8335657/mhd-listky-inflacia-xls
(obsahuje vsetky JCL, TCL a PCL pre 1., alebo 1.+2. pasmo /ostatne pre zjednodusenie nie su zahrnute/ a tiez ceny nocnej dopravy; neobsahuje zlavnene listky, percenta vsak platia aj pre ne, kedze vzdy boli 50 percent z obycajneho)

Tabulka ukazuje, ze navysenia cien cestovneho o 20 percent bude cena vacsiny cestovnych listkov stale nizsia ako keby doslo k navyseniu cien z 2004 o vysku inflacie (vyssia bude iba v pripade TCL a listkov na nocnu dopravu - ak sa nocny priplatok zrusi tak len v pripade TCL).
Reply on: JeJe #162706:
na 2.bod reagujem.
A to je priestor v interieri medzi kolesami 3.napravy vyznaceny na podlahe nazlto, cize by sa tam nemalo vobec stat ?

SOR NB18 by mal ozaceny ako LE prave preto ze ako spominas , taker ziadne sedadlo nie je bez schodiku - co je prvok skor LEčiek ako NPčiek

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.