21.5.2001, 14:00
K autobusu KAROSA B 741 #1304:
13:15 došiel na nástupnú zástavku na nivách ako linka č. 21. Tento "autobus" mi už bol nejak povedomý. Po nastúpení som zistil, že šlo o vozidlo na ktoré som už raz upozornil vodiča, že je totálne zhnité a neschopné prevádzky (pokial si to nemýlim s niektorou inou KAROSOU, ale v kĺbe bolo tak isto zhnité). Povedal som mu, že celá ľavá stena pred kĺbom sa hýbe hore a dolu v rozmedzí 10 cm (najmä keď prechádzal jamami na našich super cestách) a nech informuje výpravcu. Teneto autobus som potom dhšie nevidel, neskôr už áno. Dnes som sa sním opäť viezol. Je to totálny vrak, určite mal aspoň jednu nehodu, na kĺbe je to vidno. Zo spodu sú tam nejaké pružinky, ktoré tam niečo držia. Síce má už konečne zvarené niektoré časti ale už tam jeden zvar bol prasknutý. To bolo jasné najmä za jazdy keď s ním doslova kmásalo na strany. Druhý zvar je zvarený aspoň 50 elektródami a tu namiesto zvaru praská tyč, na ktorú sú tie húsenice navarené. A akoby nestačilo iba to, 5 krát nám skapal motor: pred Krížnou, potom na semafóre pred kinom YMCA, dvakrát na zástavke Milana Marečka a potom ešte na Novoveskej, kde som vystúpil. Autobus mal meškanie 6 minút a ani neveim či vôbec k Volkswagenu došiel. Je to totálny VRAK a patrí na ŠROTOVISKO!!! Ak ten druhý zvar praskne, tak celá strecha v ľavej časti pred kĺbom bude držať už iba na tej tyči, ktorá je určená na držanie cestujúcich. A práve okolo tej tyče je poraskaná krytina strechy, takže tam už nejaké zaťaženie pôsobí! A ešte toto: tretie dvere sa neotvárali normálne. Otvorilo sa iba jedno "krídlo", to duhé som manuálne otvoril ja. Zavreli sa, ale či sa to ovorí opäť je otázne. A teraz mám súhlasiť s plynofikáciou keď viem, že plynofikovať sa budú práve KAROSY!!! No čo som ja idiot??? Nehovorím že všetky KAROSY sú až v takomto stave, ale je aspoň jasné, že tieto autobusy už doslúžili, a to definitívne! Niektoré staré Ikarusy 280 sú v lepšom stave ako väčšina B 741-tiek. A toto je fakt! Dúfam že mi dáte za pravdu, ak sa aspoň trochu vo vozidlách MHD vyznáte. A rada 900: v čom je lepšia ako rada 700??? Čakám na vaše dotazy...
...Ani som ho radšej neodfotil, ten chudák vodič, taký trapas ísť s tým šrotom!
K autobusu KAROSA B 741 #1304:
13:15 došiel na nástupnú zástavku na nivách ako linka č. 21. Tento "autobus" mi už bol nejak povedomý. Po nastúpení som zistil, že šlo o vozidlo na ktoré som už raz upozornil vodiča, že je totálne zhnité a neschopné prevádzky (pokial si to nemýlim s niektorou inou KAROSOU, ale v kĺbe bolo tak isto zhnité). Povedal som mu, že celá ľavá stena pred kĺbom sa hýbe hore a dolu v rozmedzí 10 cm (najmä keď prechádzal jamami na našich super cestách) a nech informuje výpravcu. Teneto autobus som potom dhšie nevidel, neskôr už áno. Dnes som sa sním opäť viezol. Je to totálny vrak, určite mal aspoň jednu nehodu, na kĺbe je to vidno. Zo spodu sú tam nejaké pružinky, ktoré tam niečo držia. Síce má už konečne zvarené niektoré časti ale už tam jeden zvar bol prasknutý. To bolo jasné najmä za jazdy keď s ním doslova kmásalo na strany. Druhý zvar je zvarený aspoň 50 elektródami a tu namiesto zvaru praská tyč, na ktorú sú tie húsenice navarené. A akoby nestačilo iba to, 5 krát nám skapal motor: pred Krížnou, potom na semafóre pred kinom YMCA, dvakrát na zástavke Milana Marečka a potom ešte na Novoveskej, kde som vystúpil. Autobus mal meškanie 6 minút a ani neveim či vôbec k Volkswagenu došiel. Je to totálny VRAK a patrí na ŠROTOVISKO!!! Ak ten druhý zvar praskne, tak celá strecha v ľavej časti pred kĺbom bude držať už iba na tej tyči, ktorá je určená na držanie cestujúcich. A práve okolo tej tyče je poraskaná krytina strechy, takže tam už nejaké zaťaženie pôsobí! A ešte toto: tretie dvere sa neotvárali normálne. Otvorilo sa iba jedno "krídlo", to duhé som manuálne otvoril ja. Zavreli sa, ale či sa to ovorí opäť je otázne. A teraz mám súhlasiť s plynofikáciou keď viem, že plynofikovať sa budú práve KAROSY!!! No čo som ja idiot??? Nehovorím že všetky KAROSY sú až v takomto stave, ale je aspoň jasné, že tieto autobusy už doslúžili, a to definitívne! Niektoré staré Ikarusy 280 sú v lepšom stave ako väčšina B 741-tiek. A toto je fakt! Dúfam že mi dáte za pravdu, ak sa aspoň trochu vo vozidlách MHD vyznáte. A rada 900: v čom je lepšia ako rada 700??? Čakám na vaše dotazy...
...Ani som ho radšej neodfotil, ten chudák vodič, taký trapas ísť s tým šrotom!
Turbo