nebolo by lepšie spraviť anketu :"Dá sa devastácia železníc nazvať revitalizáciou?" alebo "Nemáte po krk amatérov, ktorí svoje diletantské kroky na železnici nazývajú revitalizáciou?"
ale na Gemeri čo sa deje, to nemá obdoby, trate do Medzeve, Dobšinej, Muráňa, Slavošoviec, Kalondy, resp. Veľkého Krtíša, Katarínskej huty a pridala sa ďalšia trať do Maďarska : Fiľakovo - Somoskoujfalu. Bez obsluhy je aj Zvolen - Šahy. V podstate na juhu stredného Slovenska je obsluhovaná osobnými vlakmi už iba hlavná trať 160 (aj to miestami je silná bieda), 162 a 174. K tomu ešte aj fyzicky zanikla trať 175, ktorá ale bola strašne pokrútená, takže tam sa nedivím, že to padlo. Snáď 162 Lučenec - Utekáč prežije. Čo sa týka osobnej vlakovej dopravy do Maďarska, tak do Maďarska chodia osobné vlaky len cez Štúrovo a Čaňu (aj to v druhom prípade myslím, že ide iba o 1-2 páry rýchlikov), neobsluhované sú priechody cez Rusovce, Komárno, Fiľakovo a Slovenské Nové Mesto, mi to príde už mierne nenormálne toto, že koľko priechodov a takmer všetky bez osobnej dopravy. K tomu, že zanikli trate Šahy - Balassagyarmat (úplne) a Turňa n. Bodvou - Tornanádaska (koľaje zostali, no miestami chýbajú a trať by bolo treba komplet zrekonštruovať).
za chvíľu nám ostanú iba hlavné ťahy a lokálky zpustnú ? Trenčín - Chynorany môže nechať bez osobnej dopravy iba blb ? ostáva iba dúfať, že sa tratí, ktoré majú potenciál prepravovať chopia takí, ako sa chopili trate Komárno - Bratislava, inak to nevidím, lebo železnica v rukách štátu je v riadnej prdeli, lebo sa výkony prenášajú na autobusových dopravcov a pravdupovediac, vlakom je cesta neporovnateľne pohodlnejšia. Zaujímalo by ma, že ale vyrieši budúci dopravca na trati 131 autobusových dopravcov, lebo keď si autobusový dopravca posunie spoje 5-10min pred odchodom vlaku za účelom "kradnutia" cestujúcich vlakovým spojom a bude kašľať na to aby obslúžil ostatné časy kedy nechodí vlak, tak to bude beznádejne pre železnice stratené. A tiež ako bude riešiť vlakový dopravca s autobusovým dopravcom lokálne spoje pre odvoz ľudí z/do stanice na trati ak sa vlaková stanica/zastávka nachádza mimo alebo na kraji obce? Veľmi ťažko mi je uveriť, že autobusový dopravca by na niečom takomto pristúpil na spoluprácu ?
Hmm, a načo je dobrý medzi Plešivcom a Muráňom sólo šukafón 3x denne? Tam mala vlaková doprava význam kedysi dávno, keď jazdilo 7-8 párov, viaceré aj s prívešákmi. Lenže kopa fabrík skrachovala a do snáď jedinej zostávajúcej - magnezitky na Teplej vode - sa ľudia lepšie dostanú autobusom. Takže zastavenie dopravy je logické, hoci ma ako fanúšika železníc neteší.
Bohužiaľ, rovnaký koniec čaká po idiotsky poňatej redukcii ďalšie trate, napríklad Trenčín-Chynorany. Ak podľa redukovaného grafikonu prvý spoj príde do Trenčína o 6.26 a posledný odíde z Trenčína 14.44, tak ho budú môcť využiť len študenti (čiže po senioroch 70+ najmenej zaujímavá skupina); pracujúci určite nie, pretože pracovná doba s prestávkou je 8,5 h, takže to nestihnú. Dôsledok: o päť rokov bude zastavená prevádzka osobnej dopravy úplne pre nízke využitie spojov. A to tam pred 10 rokmi jazdili aj súpravy 850+3xBix + 850...
Zákon je ešte len vo vnútrorezortnom pripomienkovom konaní, uvidíme, čo z toho nakoniec vznikne. Ale keďže ide "len" o chodcov, tak by to ani poslanci nemusli skur..ť (pretože pešo chodia iba na záchod).
Tak to je pozitivna sprava, ze sa po pol roku mestski policajti uvedomili. Este predminuly tyzden tam stalo asi 8 novych BMW X5-tiek a skoro permanentne tam bol zaparkovany mikrobus.
Otázka trocha odveci: držiteľ lístku na zápas MS v ľadovom hokeji má nárok na cestu MHD zdarma? ak hej, je to nejako časovo ohraničené? Platí to na MHD, alebo aj na železnice, či SAD?
Zoficialnit by sa to samozrejme nemalo, kedze listok je NEPRENOSNY a musi byt moznost ako skontrolovat ci ho uziva naozaj majitel, ak by to bolo nutne.. ale cakat, ze to budu kontrolovat je trochu prehnane, ved nekontroluju ani kody SMS listkov a podobne - strasne dlho by to trvalo.
Na nové Terno som zvedavý nielen ja nakoľko to bude prvá prevádzka od osamostatnenia Bratislavskej Jednoty od zvyšku. Dokonca sú už na predaj obchodné priestory, ale nejako sa tam obchodníci nehrnú zatiaľ.
Re #162379 MatejBA: S ním to nevyzerá príliš ružovo zatiaľ. Jediné čo sa spravilo je to, že sa vyrúbali niektoré stromy a už v decembri 2010 sa mala vykonať demolácia budov, ale nejako sa neponáhľajú. Asi to bude tým, že Karlova Ves ešte stále nechválila tie veci, ktoré mala.
viem, ale taký blb niesom, že by som navrhoval GVD pre nákladnú dopravu ? inak ma vytočilo,že zastavili osobnú dopravu na ďalšej lokálke 165 Plešivec - Muráň ? takže už tu máme odstavené trate 161,163,164,165,166,167 a 168 - "nádhera", títo kreténi jednak zastavením osobnej dopravy spôsobili, že tieto trate spustli a ŽSR keďže sa o tieto trate takmer nestará, tak postupne iba budeme počúvať kde je doprava pozastavená z dôvodu zlého technického stavu trate. Už na trať 136 Komárno - Kolárovo ani Mn vlaky nemôžu výjsť pre zlý stav ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Martin Fundárek
Bohužiaľ, rovnaký koniec čaká po idiotsky poňatej redukcii ďalšie trate, napríklad Trenčín-Chynorany. Ak podľa redukovaného grafikonu prvý spoj príde do Trenčína o 6.26 a posledný odíde z Trenčína 14.44, tak ho budú môcť využiť len študenti (čiže po senioroch 70+ najmenej zaujímavá skupina); pracujúci určite nie, pretože pracovná doba s prestávkou je 8,5 h, takže to nestihnú. Dôsledok: o päť rokov bude zastavená prevádzka osobnej dopravy úplne pre nízke využitie spojov. A to tam pred 10 rokmi jazdili aj súpravy 850+3xBix + 850...