Reply on: matt11 #162271:
lenže to čo je podľa teba sa nezhoduje s trendami a štandardami ako sa robí MHD a to rozhodne, nie je systémom ťahania liniek z periférií s mizerným intervalom do centra mesta!L65 ak si nepochopil prečo stojí na Rádiovej, tak je to preto aby ľudia, ktorí s ňou cestujú a chceli by prestúpiť na L204 alebo 205 mohli tak urobiť na tejto zastávke. Jasné, že nikto nevysloví pochvalu tomu, no keby sa L65 odklonila cez Galvaniho, určite by si do dvoch týždňov mal článok od niekoho nespokojného v BA novinách. Ono nie len v prípade L65 v BA ale aj iných mestách to je tak, že takéto lokálne linky alebo linky premávajúce medzi okrajovými m.č. by mali z pravidla mať pokiaľ možno aj nejaké tie prestupné body na trase na linky s lepším intervalom, ktoré premávajú do mesta a neraz preto robia na trasách daných liniek aj zachádzky dlhé ako má L65 k učilištiam Na pantoch.
Valec
V zákone o cestnej premávke je ustanovenie, podľa ktorého aj električky musia dať prednosť chodcovi, ktorý prechádza cez cestu po priechode pre chodcov. Môžu tak nastať nebezpečné situácie, kedy niekoľkotonový kolos musí brzdiť, ak je na priechode človek.
Fyzikálne zákony sa ale oklamať nedajú. Chodci, aj keď majú podľa zákona pred električkou prednosť, sú ohrození. Nie vždy totiž električka dokáže dať chodcovi prednosť. A ak by náhodou vodič električky zrazil chodca, vinný je vodič.
Od 1. septembra sa ale situácia zmení a chodci, nech by boli aj na priechode, budú musieť električkám ustúpiť a umožniť im plynulý prejazd.
http://natankuj.sme.sk/c/5788381/precitajte-si-ako-sa-zmenia-dopravne-pravidla-pre-vodicov-a-chodcov.html#9
V článku sú aj iné zaujímave veci.