Chlapci, nemôžme vymýšlať teplú vodu. V prvom rade si treba uvedomiť, že jediná klasifikácia nemá zmysel, pretože treba rozlišovať podľa minimálne dvoch kritérií - komfort a vzdialenosť (resp. obslužnosť).
takže môj koncept
V tomto zmysle môžme uvažovať o 3 základných skupinách vlakov, podľa dopravnej teórie
- (mestské)
- prímestské (regionálne)
- diaľkové
- medzinárodné
★ Mestské vlaky som pridal len tak, neviem, či majú dnes význam a sú tak významné, aby mali vlastnú kategóriu. Príkladom bola L155
★ Prímestské vlaky sú vlaky dennej dochádzky, ktoré spájajú funkčné zázemie s jadrovým mestom. V geografii existuje pojem funkčný mestský región, resp. región dennej dochádzky, ktorý má svoje jadro, kam z neho ľudia cestujú do práce/školy atď.
Typickým prímestským vlakom môže byť napríklad Kúty - Malacky - Bratislava, alebo Trnava - Pezinok - Bratislava
Exaktné kritérium môže byť do 70 km
★ Diaľkové vlaky sú vlaky nie dennej dochádzky, ale trebárs týždňovej. Vychádzajú z predpokladu, že sa nimi cestuje hlavne za prechodným pobytom. Typickým príkladom môže byť TN - TT - BA. De facto ide alternatívu diaľkovej autobusovej dopravy.
★ Medzinárodné vlaky sú vlaky, ktoré sú určené pre spojenie významných európskych metropol a cez územie SR prechádzajú, alebo tu majú terminus.
Príkladom môže byť napr. BA-Brno-Praha-Berlín
(za medzinárodný vlak sa nepovažuje napr BA - Mosonmagyarovár)
De facto alternatíva leteckej dopravy
==============================
Tieto vzdialenostné kategórie je potom možné rozčleniť na štandardné a luxusné.
★ Mestský vlak nepotrebuje byť luxusný, pretože potrebuje obslúžiť len málo zastávok na krátkom úseku a ľudia sa v ňom zdržia veľmi málo. Preto existuje len štandardná verzia.
zhrnutie
- štandardná verzia: MESTSKÝ/CITY (anglický názov za lomkou), skratka C
- luxusná verzia: nie je
★ Prímestský vlak obsluhuje veľa zastávok na malom území. Väčšie mestá na trati však vyžadujú viac kapacity, ako menšie obce, preto treba vlak rozlíšiť na štandardnú verziu, ktorá spája všetky obce a mestá a luxusnú, ktorá spája len dôležité dopravné body z dopravného hľadiska (napr. miesta autobusových terminusov) a významné sídla.
- štandardná verzia PRÍMESTSKÝ/REGIO, skratka R
- luxusná verzia ZRÝCHLENÝ/REGIO EXPRESS, skratka REx
★ Diaľkový vlak je určený na dlhšie cestovanie a cestujúci v ňom len "nepobudnú" ale nejakú dobu aj trávia. Vlaky by som rozdelil z hľadiska komfortu na dve skupiny. Štandardná bez kupé a spájajúca všetky mestá a väčšie sídla (aj menej významné) + významné dopravné uzly. Hlavne kratšie vlaky. A luxusnú s kupé, komfortom a zastavujúc iba vo veľmi významných sídlach a dopravných uzloch.
- štandardná verzia RÝCHLIK/EXPRESS skr. Ex
- komfortná verzia INTERCITY skr. IC
★ Medzinárodný vlak je taký, v ktorom sa doslova istý čas "býva", preto by mal byť len luxusný a stáť len v metropolách istých krajín, ktoré majú zároveň prirodzený predpoklad, že sú dopravné križovatky.
-štandardná verzia : nie je
- komfortná verzia : EUROCITY skr. EC
takže suma sumárum, kombináciou komfortu a vzidalenosti navrhujem tieto kategórie
- CITY
- REGIO
- REGIO EXPRESS
- EXPRESS
- INTERCITY
- EUROCITY
Prosim ta, pozri si najskor CP, lebo ides dost od veci Rychlik a IC sa v pocte stanic lisia brutalne.
REX je regionalny vlak, tam maly pocet zastavok znamena, ze to stoji napr. iba v mestach. Pri IC (dialkovo vlaku) maly pocet zastavok znamena, ze stoji iba vo velkych mestach... nemozes IC nechat zastavovat v Devinskej Novej Vsi, alebo Schonfeld-Lassee
"A osobne si myslim, ze je lepsie nahradit rychlik, ktory stoji v rovnakych mestach ako IC za IC a drzat kvalitu. A ten REX co som navrhol, moze byt ako ten tvoj IR a tvoj REX by sa mohol spojil s IC a vznikol by moj CEX "
Ide o to, ze naco mat rychlik a IC, pokial maju napr 90% zastavok rovnakych, ale na jednom jazdia "storocne" vlaky a na druhom nove vlaky - nebude lepsie to spojit a drzat tam kvalitu IC (tj. moderne vlaky)? Sice by sa par zastavok muselo pridat, ale niekde by to mohol vykryt REX (na to by predsa bol REX).
A REX+IC u teba som chcel spojit preto, lebo "Maly pocet zastavok" ma aj IC - tak naco mat viac typov vlakov? Nie je lepsie jednoduchsie rozdelenie?
Ani "City" v názve IC neznamená, že ide o električku
K Pendolinu: Pre niektorých cestujúcich môže byť imidž dôležitejší ako pohodlie
Uvedomil som si, že zmena označenia R z Rýchlika na Regio by mohla niekoho trochu zneistiť. Možno naozaj radšej REG (?), alebo RB - RegioBratislava, keď už to bude platiť župa
tym pendolinom som myslel rychlovlaky, ale je pravda, ze som skor mohol pouzit TGV ?
A osobne si myslim, ze je lepsie nahradit rychlik, ktory stoji v rovnakych mestach ako IC za IC a drzat kvalitu. A ten REX co som navrhol, moze byt ako ten tvoj IR a tvoj REX by sa mohol spojil s IC a vznikol by moj CEX
Prosim ta, prezrad mi ako si prisiel na to, ze je zbytocne rozlisovat Ex a R, ked Ex stoji iba vo velkych mestach (ako napr. IC) a rychlik v podstate vo vsetkych mestach? Taktiez pouzivat "Regio" v nazve rychlika mi pride blbost, kedze je to dialkovy vlak
Ak to uz cele menit, tak by som to spravil takto:
R - Regionalny vlak / ER - Medzinarodny regionalny vlak (EuroRegional)
REX - Regionalny vlak s malym poctom zastavok
IR - InterRegional - dnesny rychlik
IC - Vlak vyssej kvality zastavujuci len vo velkych mestach
EN - Nocny vlak vyssej kvality
A na zaver, toto snad nemyslis vazne? "nieco ako pendolino s velmi vysokou kvalitou cestovania"
Regio/REG/RGO (osobak) - rozlisovat medzi OS a ZR mi pride ako blbost - miestny to budu vediet a turisti do takych lokalit moc nechodia
Regio Expres/RegioEX/REX (rychlik) - rozdelovat medzi R a Ex je tiez zbytocne
City Expres/CityEX/CEX resp. Inter City Expres/ICE (InterCity)
Euro City/EUC/EC (EuroCity) - klasicke EC ako teraz
Euro City Expres/EUCex/ECE (SuperCity) - nieco ako pendolino s velmi vysokou kvalitou cestovania a na dlhsie vzdialenosti (napr. Pariz - BA)
(musel som nieco pridat ... :D)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
Chlapci, nemôžme vymýšlať teplú vodu. V prvom rade si treba uvedomiť, že jediná klasifikácia nemá zmysel, pretože treba rozlišovať podľa minimálne dvoch kritérií - komfort a vzdialenosť (resp. obslužnosť).
takže môj koncept
V tomto zmysle môžme uvažovať o 3 základných skupinách vlakov, podľa dopravnej teórie
- (mestské)
- prímestské (regionálne)
- diaľkové
- medzinárodné
★ Mestské vlaky som pridal len tak, neviem, či majú dnes význam a sú tak významné, aby mali vlastnú kategóriu. Príkladom bola L155
★ Prímestské vlaky sú vlaky dennej dochádzky, ktoré spájajú funkčné zázemie s jadrovým mestom. V geografii existuje pojem funkčný mestský región, resp. región dennej dochádzky, ktorý má svoje jadro, kam z neho ľudia cestujú do práce/školy atď.
Typickým prímestským vlakom môže byť napríklad Kúty - Malacky - Bratislava, alebo Trnava - Pezinok - Bratislava
Exaktné kritérium môže byť do 70 km
★ Diaľkové vlaky sú vlaky nie dennej dochádzky, ale trebárs týždňovej. Vychádzajú z predpokladu, že sa nimi cestuje hlavne za prechodným pobytom. Typickým príkladom môže byť TN - TT - BA. De facto ide alternatívu diaľkovej autobusovej dopravy.
★ Medzinárodné vlaky sú vlaky, ktoré sú určené pre spojenie významných európskych metropol a cez územie SR prechádzajú, alebo tu majú terminus.
Príkladom môže byť napr. BA-Brno-Praha-Berlín
(za medzinárodný vlak sa nepovažuje napr BA - Mosonmagyarovár)
De facto alternatíva leteckej dopravy
==============================
Tieto vzdialenostné kategórie je potom možné rozčleniť na štandardné a luxusné.
★ Mestský vlak nepotrebuje byť luxusný, pretože potrebuje obslúžiť len málo zastávok na krátkom úseku a ľudia sa v ňom zdržia veľmi málo. Preto existuje len štandardná verzia.
zhrnutie
- štandardná verzia: MESTSKÝ/CITY (anglický názov za lomkou), skratka C
- luxusná verzia: nie je
★ Prímestský vlak obsluhuje veľa zastávok na malom území. Väčšie mestá na trati však vyžadujú viac kapacity, ako menšie obce, preto treba vlak rozlíšiť na štandardnú verziu, ktorá spája všetky obce a mestá a luxusnú, ktorá spája len dôležité dopravné body z dopravného hľadiska (napr. miesta autobusových terminusov) a významné sídla.
- štandardná verzia PRÍMESTSKÝ/REGIO, skratka R
- luxusná verzia ZRÝCHLENÝ/REGIO EXPRESS, skratka REx
★ Diaľkový vlak je určený na dlhšie cestovanie a cestujúci v ňom len "nepobudnú" ale nejakú dobu aj trávia. Vlaky by som rozdelil z hľadiska komfortu na dve skupiny. Štandardná bez kupé a spájajúca všetky mestá a väčšie sídla (aj menej významné) + významné dopravné uzly. Hlavne kratšie vlaky. A luxusnú s kupé, komfortom a zastavujúc iba vo veľmi významných sídlach a dopravných uzloch.
- štandardná verzia RÝCHLIK/EXPRESS skr. Ex
- komfortná verzia INTERCITY skr. IC
príklad (hypotetický): rýchlik: PP-Svit-Lipt. Hrádok-LM-RK-MT-ZA
IC: BA-TN-ZA-PP-Kysak-KE
★ Medzinárodný vlak je taký, v ktorom sa doslova istý čas "býva", preto by mal byť len luxusný a stáť len v metropolách istých krajín, ktoré majú zároveň prirodzený predpoklad, že sú dopravné križovatky.
-štandardná verzia : nie je
- komfortná verzia : EUROCITY skr. EC
takže suma sumárum, kombináciou komfortu a vzidalenosti navrhujem tieto kategórie
- CITY
- REGIO
- REGIO EXPRESS
- EXPRESS
- INTERCITY
- EUROCITY
?