Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ike #160968:
To ale nič nemení na tom, že tieto vaše teoretické debaty sú čisto teoretické a podľa mňa zbytočné. Súčasná kategorizácia v SR je podľa mňa ok.
Reply on: AAA #160967:
Na Slovensku je rozdiel medzi IC a EC v tom, že IC sú vnútroštátne (okrem Tatranu a Kriváňu, neviem ako sa volajú dnes) a EC medzinárodné. Aspoň toľko môj postreh
K tým šoto debatám o kategóriách vlakov len toľko, že veľa teoretizujete, ale prax je iná. Napr. rozdiel medzi vlakmi OBB IC a OBB EC som nepochopil dodnes, hoci som oboma druhmi šiel neraz, ak nerátam to, že OBB EC nestojí niekedy v nejakej diere, kde stojí OBB IC.
Alebo cez Slovisnko tranzitujú v trase (Villach Hbf) - Jesenice - Ljubljana - Zidani Most - Dobova - (Zagreb) vlaky kategórií MV (mednarodni vlak - niečo ako rýchlík), EC a IC a ich kvalita či nekvalita je v podstate rovnaká.
Reply on: 810zssk #160953:
Napr. v Rakúsku stoja IC vo fest dierach ako napr. St. Veit an der Glan, Judenburg a pod..
Reply on: 810zssk #160943:
V Rakúsku vlaky "D" nie sú, ak nerátame medzinárodné vlaky do bývalej Juhoslávie.
Reply on: drink #160941:
V AT existujú rýchliky len ich premenovali na IC OBB a EC OBB.
Reply on: Ike #160958:
Suhlasim, akurat tie medzinarodne a dialkove by som zlucil. Nie je dovod to oddelovat (nevidim zasadny rozdiel medzi BA-KE a BA-Praha).
Reply on: drink #160961:
? ? ? práve pozerám...
Reply on: Ike #160958:
Ideš na to vedecky, ale dopracoval si sa v podstate k tomu istému 🙂
Reply on: Valec #160959:
v prvom rade treba resetnúť ZSSK, alebo rovno celé Slovensko...
Reply on: drink #160942:
Jasné, ale to je presne opačný postup. Ja hovorím, že len samotná zmena názvu nič neprinesie.
Reply on: MatejBA #160947:
a keď sa REX spojí s S-Bahn tak máš SEX...

Chlapci, nemôžme vymýšlať teplú vodu. V prvom rade si treba uvedomiť, že jediná klasifikácia nemá zmysel, pretože treba rozlišovať podľa minimálne dvoch kritérií - komfort a vzdialenosť (resp. obslužnosť).

takže môj koncept

V tomto zmysle môžme uvažovať o 3 základných skupinách vlakov, podľa dopravnej teórie
- (mestské)
- prímestské (regionálne)
- diaľkové
- medzinárodné

★ Mestské vlaky som pridal len tak, neviem, či majú dnes význam a sú tak významné, aby mali vlastnú kategóriu. Príkladom bola L155

★ Prímestské vlaky sú vlaky dennej dochádzky, ktoré spájajú funkčné zázemie s jadrovým mestom. V geografii existuje pojem funkčný mestský región, resp. región dennej dochádzky, ktorý má svoje jadro, kam z neho ľudia cestujú do práce/školy atď.

Typickým prímestským vlakom môže byť napríklad Kúty - Malacky - Bratislava, alebo Trnava - Pezinok - Bratislava

Exaktné kritérium môže byť do 70 km

★ Diaľkové vlaky sú vlaky nie dennej dochádzky, ale trebárs týždňovej. Vychádzajú z predpokladu, že sa nimi cestuje hlavne za prechodným pobytom. Typickým príkladom môže byť TN - TT - BA. De facto ide alternatívu diaľkovej autobusovej dopravy.

★ Medzinárodné vlaky sú vlaky, ktoré sú určené pre spojenie významných európskych metropol a cez územie SR prechádzajú, alebo tu majú terminus.

Príkladom môže byť napr. BA-Brno-Praha-Berlín
(za medzinárodný vlak sa nepovažuje napr BA - Mosonmagyarovár)

De facto alternatíva leteckej dopravy
==============================
Tieto vzdialenostné kategórie je potom možné rozčleniť na štandardné a luxusné.

★ Mestský vlak nepotrebuje byť luxusný, pretože potrebuje obslúžiť len málo zastávok na krátkom úseku a ľudia sa v ňom zdržia veľmi málo. Preto existuje len štandardná verzia.
zhrnutie
- štandardná verzia: MESTSKÝ/CITY (anglický názov za lomkou), skratka C
- luxusná verzia: nie je

★ Prímestský vlak obsluhuje veľa zastávok na malom území. Väčšie mestá na trati však vyžadujú viac kapacity, ako menšie obce, preto treba vlak rozlíšiť na štandardnú verziu, ktorá spája všetky obce a mestá a luxusnú, ktorá spája len dôležité dopravné body z dopravného hľadiska (napr. miesta autobusových terminusov) a významné sídla.
- štandardná verzia PRÍMESTSKÝ/REGIO, skratka R
- luxusná verzia ZRÝCHLENÝ/REGIO EXPRESS, skratka REx

★ Diaľkový vlak je určený na dlhšie cestovanie a cestujúci v ňom len "nepobudnú" ale nejakú dobu aj trávia. Vlaky by som rozdelil z hľadiska komfortu na dve skupiny. Štandardná bez kupé a spájajúca všetky mestá a väčšie sídla (aj menej významné) + významné dopravné uzly. Hlavne kratšie vlaky. A luxusnú s kupé, komfortom a zastavujúc iba vo veľmi významných sídlach a dopravných uzloch.
- štandardná verzia RÝCHLIK/EXPRESS skr. Ex
- komfortná verzia INTERCITY skr. IC

príklad (hypotetický): rýchlik: PP-Svit-Lipt. Hrádok-LM-RK-MT-ZA
IC: BA-TN-ZA-PP-Kysak-KE

★ Medzinárodný vlak je taký, v ktorom sa doslova istý čas "býva", preto by mal byť len luxusný a stáť len v metropolách istých krajín, ktoré majú zároveň prirodzený predpoklad, že sú dopravné križovatky.
-štandardná verzia : nie je
- komfortná verzia : EUROCITY skr. EC

takže suma sumárum, kombináciou komfortu a vzidalenosti navrhujem tieto kategórie
- CITY
- REGIO
- REGIO EXPRESS
- EXPRESS
- INTERCITY
- EUROCITY

?
Reply on: drink #160954:
Interregio = medziregionalny. Pre rychlik sedi 😉
Reply on: drink #160954:
? už chápem na čo si reagoval, OK
Reply on: 810zssk #160953:
Tak ak si to myslel takto, tak potom ano, mas pravdu 🙂
Reply on: 810zssk #160951:
Narozdiel od InterRegio?
Reply on: MatejBA #160952:
Prosim ta, pozri si najskor CP, lebo ides dost od veci 😉 Rychlik a IC sa v pocte stanic lisia brutalne.

REX je regionalny vlak, tam maly pocet zastavok znamena, ze to stoji napr. iba v mestach. Pri IC (dialkovo vlaku) maly pocet zastavok znamena, ze stoji iba vo velkych mestach... nemozes IC nechat zastavovat v Devinskej Novej Vsi, alebo Schonfeld-Lassee 😉
Reply on: 810zssk #160950:
"A osobne si myslim, ze je lepsie nahradit rychlik, ktory stoji v rovnakych mestach ako IC za IC a drzat kvalitu. A ten REX co som navrhol, moze byt ako ten tvoj IR a tvoj REX by sa mohol spojil s IC a vznikol by moj CEX "

Ide o to, ze naco mat rychlik a IC, pokial maju napr 90% zastavok rovnakych, ale na jednom jazdia "storocne" vlaky a na druhom nove vlaky - nebude lepsie to spojit a drzat tam kvalitu IC (tj. moderne vlaky)? Sice by sa par zastavok muselo pridat, ale niekde by to mohol vykryt REX (na to by predsa bol REX).

A REX+IC u teba som chcel spojit preto, lebo "Maly pocet zastavok" ma aj IC - tak naco mat viac typov vlakov? Nie je lepsie jednoduchsie rozdelenie? 🙂
Reply on: drink #160949:
Ano, ale v pripade InterCity je tam to slovo Inter 😉
Reply on: MatejBA #160947:
Prvej vete druheho odstavca celkom nerozumiem 🙂

Preco chces spajat REX a IC? Vsak to su dve kategorie vlakov na uplne opacnom konci spektra.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement