Tie tvoje expresívne vyjadrenia o sviniach...
Aj tak mu to cvaknutie lístka nie je nič platné, keďže je vylučovaný z prepravy na základe úplne iného ustanovenia.
Dovolím si s tvojim výkladom nesúhlasiť. Dopravca (nie vodič) má povinnosť vylúčiť, nie právo. A stačí, ak ten cestujúci bude na obtiaž jednému cestujúcemu. Döchodcovia, zastávajúci sa bezďákov, smrdiacich v MHD, si ich môže zobrať k sebe domov.
zapchy to je ekvivalent radov na banany alebo maso za komunizmu... zapcha alebo rad to je nieco co v trhovom systeme takmer nemoze vzniknut... ked tak len velmi kratko a vynimocne a vacsinou umelo (napriklad vianoce alebo nejaka porucha...) keby bol v cestach trh, tak ziadne zapchy neexistuju, tak ako uz necakame v rade na banany alebo maso... proste trhovym mechanizmom by sa v case zapch zvysilo do takej miery myto, az by zapchy pominuli... a z vybrateho zvyseneho myta by vznikol kapital, ktory by sa v zaujme jeho udrzatelnosti investoval do rozsirovania ciest... zaroven by sa vsak vyrazne zvysila konkurencieschopnost kolajovej a hromadnej dopravy... zrazu by zacolo byt realne ze sukromny investor ponukne kolajovu drahu ako konkurenciu cesty kde by musel vodic v spicke zaplatit napriklad 10 eur len za myto Pezinok - Bratislava...
Ale vsak to je vsetkym jasne, ze je to vyhody biznis pre banky Cielom je aby ludia viac na platbu pouzivali kartu, namiesto hotovosti (nie aby viac platili)
V UniCredit ti to tiez strhne z uctu ak tu kartu mas k uctu. UniCredit vydava dva druhy kariet, ktore treba rozlisovat: Predplatena (bez uctu, dost nevyhodna) a k uctu (vyhodnejsia).
to je tazky nezmysel... cesty nevyuziva kazdy rovnako... napriklad take dialnice neviem ako moze vyuzit niekto bez auta... a na dialnice a velke mimourovnove krizovatky konkretne ide najviac... je sice pravda ze aj autobusy vyuzivaju cesty, ale podstatne ze KOLKO! totiz nie je otazka len vyuziva - nevyuziva, ale aj ako vela - ako dlho a ako velku cast cesty vyuzije... proste v cestach je komunizmus - kazdy dostane kolko "potrebuje", kolko si zoberie... konecne trhove myto zodpovedajuce ponuke-dopytu a nakladom na cesty by toto jedine vyriesilo... a je jednoducho fakt ze cesty (kam patria i dialnice) sa dotuju daleko vyraznejsie ako MHD a kolajova doprava, coho logickym vysledkom je ze obcania viacej cesty vyuzivaju, vsak to je logicke... ked rohliky bude stat dotovat tak ze budu zadarmo, tak potom chlieb samozrejme nikto alebo takmer nikto nebude kupovat za trhovu cenu...
Neviem kolko krat mam zopakovat, ze za nu neplatim ziaden poplatok, ktory neplatim dnes... skratka podmienky pre jej vydanie su rovnake ako pre obycajne Maestro a navyse funguje ako PayPass (ktory sa snad rozsiri v blizkej dobe) a su tam aj urcite zlavy (nie len od mesta)... preco by som to zadarmo nezobral? Opakujem, rozdiel oproti obyvajnej karte je 0 eur.
kedysi stal listok 1 KCS... teraz sa blizi zakladny listok k 1 euru... preco mam pocit ale ze za dob listka za 1 KCS boli platy asi tak na urovni 2-3tisic KCS a nie do 1000 eur...
810zssk