Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: S499.1023 #159290:
myto sa len zacina konecne zavadzat... a vonkoncom nie je trhove, ale zavedenim myta sa zacinaju tie naklady dosahovat, ciastocne... zial z neznamych dovodov prave na tie najpotrebnejsie cesty - v mestach, myto nie je... kuriozne... ale lepsie zacat zle ako vobec...
Reply on: S499.1023 #159288:
niekomu to mozno robi problem pochopit, ale opakujem, je dolezite KOLKO KTO CESTU VYUZIVA, nie ci, to nie je 1/0 ano/nie boolean velicina!!!! to je velicina ktora ma kvantitu, ze kolko kto vyuziva cestu! a samozrejme ze cestu pouzivam, dokonca mam aj auto, ale nie som slepy!
keby som cestu zadarmo nepouzival, tak OKRADAM SAM SEBA!!! to je princip komunizmu, toho ze ked je nieco ""zadarmo"" (= dotovane statom v plnej alebo aj ciastocnej miere), tak je chyba to nevyuzivat! cim viac cestu vyuzijem, tym viac ukrojim z dani pre seba... a tym su napriklad moje sluzby (ak by som bol dopravca) lacnejsie a konkurencieschopnejsie... samozrejme ze takmer vsetko sa vozi kamionmi po cestach a nie vlakmi po zeleznici a len "posledna mila" po ceste, ked cesty su dotovane daleko viac ako zeleznica...
dotovanie ciest vedie k ich nadmiernej pouzivaniu! to je zaklad, takze argument ze ich "kazdy pouziva" nie je OBHAJOBA a DOVOD DOTOVANIE CIEST ale DOSLEDOK DOTOVANIA CIEST!!! to je dost smutne nerozlisovat pricinu a dosledok... to je ako analogia s pecivom, predstav si ze z nejakeho neznemaho dovodu sa stat rozhodne dotovat rohliky a chlieb nie... rohlik bude stat 1 cent a chlieb ako doteraz... no hadaj ako to dopadne... takmer kazdy bude jest len rohliky, a ty teraz pouzijes argument, ze aha, predsa kazdy je takmer len rohliky, tak predsa je spravne ich dotovat:))))
Reply on: no.ev.di. #159295:

1) Ad kĺb: Asi to bude v skutočnosti tak (ako už naznačil ufo), že vôbec žiadny problém s kĺbom nemajú, že majú problém s niečím iným a šotouši z toho spravili kĺb.
2) Ad ceny: A keďže u nás sú drahšie zdroje, ako môže byť lacnejší lístok? Rozdiel budeš dopravcovi platiť ty alebo ako? Ty sa tu stále profiluješ ako veľký protificovec ale tvoje myšlienky sú stále socialistické.
Reply on: AAA #159296:
Ja myslím, že §10 ods. 1a) implicitne stanovuje povinnosť v okamihu, keď iný cestujúci viditeľne prejaví, že mu to narušuje pokojnú, pohodlnú a bezpečnú prepravu.
Reply on: no.ev.di. #159299:
to nie, ale zato nemusis na moje reakcie k listkom a ich cene tu rozoberat historiu DPB a mat penu okolo huby ?
Reply on: MatejBA #159298:
to zas nechcem, ale chcem tak veľa keď poviem, že namiesto 40xMBCC a 100xSOR radšej 140x Solaris? To chcem mať v Bratislave kvalitu á la Viedeň?
Reply on: no.ev.di. #159286:
co hned prskas, psychos? Iba som napisal, ze TY by si chcel za 70 centov kvalitu Viedenskej MHD a ze kym nebude listok stat 1,80 ako vo viedni, tak je fajn. Takze sa kludni a nepis, ked mas kramy! ?
Reply on: dopravak123 #159250:
Kiež by bol len jeden dokopy bolo 15-20 cestujúcich no senilných bolo cca 6, všetko pobožne babičky. ?
Reply on: S499.1023 #159283:
Ja v zákone o cestnej doprave vidím slovo môže, a nie musí.
Reply on: S499.1023 #159293:
o cenách energií veru nemám prehľad. Ale u nás sú zas tieto položky myslím, že aj drahšie, čo nechápem aký je dôvod toho.

Aké slová mám vážiť? Myslíš obvinenia z klientelizmu a korupcie v DPB v prospech J&T, či čo konkrétne máš na mysli?

A ešte som sa ťa chcel opýtať na margo toho čo si povedal o tom, že aj MAN, Mercedes či Solaris používa tie isté kĺby ako SOR. No ako je potom možné, že MAN, Mercedes a Solaris s nimi problém nemá?
Reply on: 810zssk #159291:
Plat s tým má to, že môže ch.ru.ňo. mať nejaký radobydôvod aby mohol zase hystericky škrečať (a opäť do toho umne zapracovať SOR ? ).
Reply on: no.ev.di. #159286:
A stojí u nás nafta, elektrina, autobus, diely naň tiež o 65% menej ako vo Viedni?

A varujem ťa, váž slová. Váž slová.
Reply on: eripmav #159282:
Naozaj? Alebo si z trhového systému vyberáš len to, čo sa ti do tvojich ekoteroristických vízií hodí?
Reply on: no.ev.di. #159286:
A co s tym akoze ma plat? Nafta je v Bratislave lacnejsia, lebo ludia zarabaju menej?
Reply on: eripmav #159277:
A naozaj sa cesty dotujú viac, aj keď odpočítam príjmy od užívateľov ciest (cestná daň, spotrebná daň, mýto)? Alebo si len typický manipulatívny ekoterorista?
Reply on: no.ev.di. #159287:
Ak mas do 26 tak v OTP tu kartu dostanes zadarmo a bez minimalneho zostatku 😉
Reply on: eripmav #159272:
A ozaj si nikdy nekúpiš nič, čo využilo tú cestu? tento svoj príspevok si napísal na počítači, ktoerý nepriviezli po ceste?
Reply on: 44 #159265:
nuž vyzerá to tak, že kto bude chcieť cestovať za nezvýšené cestovné tak začne používať kartu na zľavy... Tatra banka ju zatiaľ nevydáva vraj, čo je na riť pre mňa ? čiže síce bude skrz kartu zľava na cestovné ale to aj tak pôjde hore, čiže ten kto ju bude mať, tak si vlastne zabezpečí, že bude cestovať za aktuálne ceny.

Inak podľa toho, čo DPB navrhuje zvýšiť o 20% tak by sa ceny mali meniť takto :
0,50 lístok = 0,60 (1/2 = 0,30)
0,70 lístok = 0,80 (1/2 = 0,40)
tak ma napadlo, že keď by z cien lístkov vypadlo tých 5c, či by DPB nejak nezmenil nastavenie automatov aby príjmal iba od 10c mince. Neviem inak čo sa im bridí na 1c a 2c minciach. V ZA automat berie aj tie, ale tam to je dané cenami lístkov. Avšak táto vyberavosť dopravcu nášho mi lezie na nervy, jak keď sa začalo s Eurom a predavači v obchodoch frfľali, keď im človek dal menšie ako 10c.
Reply on: MatejBA #159267:
ty magor, sa pozri koľko zarábame my a koľko vo Viedni! Vo Viedni zarábajú v priemere 2,5x toľko čo my! Tu je cena hodinového lístka o 61% nižšia ako tam, ibaže platy tu máme nižšie o 65%. Opačne porovnané, ich cena lístka je 257% z ceny nášho a ich plat je z nášho 289%. Silno pochybujem, že by to zvýšenie ceny malo nejaký pozitívny dopad na kvalitu cestovania. Iba ak tak sa dvihnú platy papalášom a kancelárskym krysám na Olejkárskej a pár vyššie postaveným, ale šoférom, či údržbárom pôjde hovno. A pokiaľ by aj dvihli platy údržbárom, kto sa zaručí, že sa budú riadne starať o autobusy a nie ako doteraz, že improvizujú a serú na to? Keď na 3-4 ročný SOR prinitujú do interiéru nejaký umakart čo vyzerá jak z kuchynskej linky (videl som na vlastné oči v nejakej BN 9.5) alebo nebodaj, keď začnú opravy karosérie vykonávať ako na Ikarusoch 280 rôznymi "prilepenými" kúskami plechu, tak si môžu zvyšovanie cestovného do riti strčiť. Ešte k tomu aby človek cestoval 15min na neprestupný lístok za 60c, tak to môžu rovno zabudnúť. Pred 7-8 rokmi sme sa za 18sk=0,60€ vozili 30min na prestupný lístok a teraz zrazu bez prestupu za tú istú cenu a iba 15min? A za ďalšie si pozri porovnanie ceny lístka a výplaty od eripmav. Aj keď by som to rozpätie platov opravil na 1000 až 2000 Kčs. A za obnovu vozového parku lacnými Libchavskými low-costami teda odmietam priplácať iba preto, že J&T sa potrebuje nažrať a uživiť svoju projekt "low cost plechovky na kolečkách" a že hajzlíci z predstavenstva DPB dostali do vačku "sprepitné" a pretlačili opäť SOR, ktorý v pôvodnom zmarenom tendri na 240ks ani nebol. SOR teda nemá s kvalitou dopravy rovnej tej na západne nič okrem nízkopodlažnosti spoločné. To vozidlo by vo Francúzsku, Rakúsku, Švajčiarsku či Nemecku možno očarilo tak v 90-tych rokoch a my, resp. pár idiotov čo sa ho musí chorobne zastávať tu nad ním onanuje v roku 2010! Veď už aj laici, obyčajní cestujúci rozoznajú čo je SOR low-cost plechovka a kvalita v podaní Mercedesu, či MAN alebo Solarisu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.