nuž vyzerá to tak, že kto bude chcieť cestovať za nezvýšené cestovné tak začne používať kartu na zľavy... Tatra banka ju zatiaľ nevydáva vraj, čo je na riť pre mňa ? čiže síce bude skrz kartu zľava na cestovné ale to aj tak pôjde hore, čiže ten kto ju bude mať, tak si vlastne zabezpečí, že bude cestovať za aktuálne ceny.
Inak podľa toho, čo DPB navrhuje zvýšiť o 20% tak by sa ceny mali meniť takto :
0,50 lístok = 0,60 (1/2 = 0,30)
0,70 lístok = 0,80 (1/2 = 0,40)
tak ma napadlo, že keď by z cien lístkov vypadlo tých 5c, či by DPB nejak nezmenil nastavenie automatov aby príjmal iba od 10c mince. Neviem inak čo sa im bridí na 1c a 2c minciach. V ZA automat berie aj tie, ale tam to je dané cenami lístkov. Avšak táto vyberavosť dopravcu nášho mi lezie na nervy, jak keď sa začalo s Eurom a predavači v obchodoch frfľali, keď im človek dal menšie ako 10c.
ty magor, sa pozri koľko zarábame my a koľko vo Viedni! Vo Viedni zarábajú v priemere 2,5x toľko čo my! Tu je cena hodinového lístka o 61% nižšia ako tam, ibaže platy tu máme nižšie o 65%. Opačne porovnané, ich cena lístka je 257% z ceny nášho a ich plat je z nášho 289%. Silno pochybujem, že by to zvýšenie ceny malo nejaký pozitívny dopad na kvalitu cestovania. Iba ak tak sa dvihnú platy papalášom a kancelárskym krysám na Olejkárskej a pár vyššie postaveným, ale šoférom, či údržbárom pôjde hovno. A pokiaľ by aj dvihli platy údržbárom, kto sa zaručí, že sa budú riadne starať o autobusy a nie ako doteraz, že improvizujú a serú na to? Keď na 3-4 ročný SOR prinitujú do interiéru nejaký umakart čo vyzerá jak z kuchynskej linky (videl som na vlastné oči v nejakej BN 9.5) alebo nebodaj, keď začnú opravy karosérie vykonávať ako na Ikarusoch 280 rôznymi "prilepenými" kúskami plechu, tak si môžu zvyšovanie cestovného do riti strčiť. Ešte k tomu aby človek cestoval 15min na neprestupný lístok za 60c, tak to môžu rovno zabudnúť. Pred 7-8 rokmi sme sa za 18sk=0,60€ vozili 30min na prestupný lístok a teraz zrazu bez prestupu za tú istú cenu a iba 15min? A za ďalšie si pozri porovnanie ceny lístka a výplaty od eripmav. Aj keď by som to rozpätie platov opravil na 1000 až 2000 Kčs. A za obnovu vozového parku lacnými Libchavskými low-costami teda odmietam priplácať iba preto, že J&T sa potrebuje nažrať a uživiť svoju projekt "low cost plechovky na kolečkách" a že hajzlíci z predstavenstva DPB dostali do vačku "sprepitné" a pretlačili opäť SOR, ktorý v pôvodnom zmarenom tendri na 240ks ani nebol. SOR teda nemá s kvalitou dopravy rovnej tej na západne nič okrem nízkopodlažnosti spoločné. To vozidlo by vo Francúzsku, Rakúsku, Švajčiarsku či Nemecku možno očarilo tak v 90-tych rokoch a my, resp. pár idiotov čo sa ho musí chorobne zastávať tu nad ním onanuje v roku 2010! Veď už aj laici, obyčajní cestujúci rozoznajú čo je SOR low-cost plechovka a kvalita v podaní Mercedesu, či MAN alebo Solarisu.
Tie tvoje expresívne vyjadrenia o sviniach...
Aj tak mu to cvaknutie lístka nie je nič platné, keďže je vylučovaný z prepravy na základe úplne iného ustanovenia.
Dovolím si s tvojim výkladom nesúhlasiť. Dopravca (nie vodič) má povinnosť vylúčiť, nie právo. A stačí, ak ten cestujúci bude na obtiaž jednému cestujúcemu. Döchodcovia, zastávajúci sa bezďákov, smrdiacich v MHD, si ich môže zobrať k sebe domov.
zapchy to je ekvivalent radov na banany alebo maso za komunizmu... zapcha alebo rad to je nieco co v trhovom systeme takmer nemoze vzniknut... ked tak len velmi kratko a vynimocne a vacsinou umelo (napriklad vianoce alebo nejaka porucha...) keby bol v cestach trh, tak ziadne zapchy neexistuju, tak ako uz necakame v rade na banany alebo maso... proste trhovym mechanizmom by sa v case zapch zvysilo do takej miery myto, az by zapchy pominuli... a z vybrateho zvyseneho myta by vznikol kapital, ktory by sa v zaujme jeho udrzatelnosti investoval do rozsirovania ciest... zaroven by sa vsak vyrazne zvysila konkurencieschopnost kolajovej a hromadnej dopravy... zrazu by zacolo byt realne ze sukromny investor ponukne kolajovu drahu ako konkurenciu cesty kde by musel vodic v spicke zaplatit napriklad 10 eur len za myto Pezinok - Bratislava...
Ale vsak to je vsetkym jasne, ze je to vyhody biznis pre banky Cielom je aby ludia viac na platbu pouzivali kartu, namiesto hotovosti (nie aby viac platili)
V UniCredit ti to tiez strhne z uctu ak tu kartu mas k uctu. UniCredit vydava dva druhy kariet, ktore treba rozlisovat: Predplatena (bez uctu, dost nevyhodna) a k uctu (vyhodnejsia).
to je tazky nezmysel... cesty nevyuziva kazdy rovnako... napriklad take dialnice neviem ako moze vyuzit niekto bez auta... a na dialnice a velke mimourovnove krizovatky konkretne ide najviac... je sice pravda ze aj autobusy vyuzivaju cesty, ale podstatne ze KOLKO! totiz nie je otazka len vyuziva - nevyuziva, ale aj ako vela - ako dlho a ako velku cast cesty vyuzije... proste v cestach je komunizmus - kazdy dostane kolko "potrebuje", kolko si zoberie... konecne trhove myto zodpovedajuce ponuke-dopytu a nakladom na cesty by toto jedine vyriesilo... a je jednoducho fakt ze cesty (kam patria i dialnice) sa dotuju daleko vyraznejsie ako MHD a kolajova doprava, coho logickym vysledkom je ze obcania viacej cesty vyuzivaju, vsak to je logicke... ked rohliky bude stat dotovat tak ze budu zadarmo, tak potom chlieb samozrejme nikto alebo takmer nikto nebude kupovat za trhovu cenu...
Neviem kolko krat mam zopakovat, ze za nu neplatim ziaden poplatok, ktory neplatim dnes... skratka podmienky pre jej vydanie su rovnake ako pre obycajne Maestro a navyse funguje ako PayPass (ktory sa snad rozsiri v blizkej dobe) a su tam aj urcite zlavy (nie len od mesta)... preco by som to zadarmo nezobral? Opakujem, rozdiel oproti obyvajnej karte je 0 eur.
kedysi stal listok 1 KCS... teraz sa blizi zakladny listok k 1 euru... preco mam pocit ale ze za dob listka za 1 KCS boli platy asi tak na urovni 2-3tisic KCS a nie do 1000 eur...