a ešte lepšie, keď zaparkujú medzi zastávkami... hlavne, že na začiatku ulice pred chodeckým semaforom pred zastávkou je značka zákaz zastavenia - a policajtom je to srdečne u r*ti... ?
bus pruhy ma zmysel budovat po tom, co zaxne policia tvrdo sankciovat arogantnych iad chytrakov. Zdrzuju ma aj ako vodica igk aj ako cestujucwho mhd.
Preoze raz som zaparkoval iad na rezerve susedky o 23.00 na 15 min a dostal som pokutu za "zavazne porusenie plynulosti cestnej premavky", ale to, ze na sancovej je kazde rano zapratany bs pruh, to nikoho netrapi
Neviem, tebe sa zdá byť úsek Košickej ul. medzi Mlynskými nivami a Miletičovou ul. "monštrózny". Ivan predsa hovoril o jej rekonfigurácii v úseku medzi Mlynskými nivami a Mostom Apollo, kde nie je žiadne parkovanie a počet jazdných pruhov je 6 až 9."
Momentalne je tam prejazdny len jeden. Moze sa zrusit parkovanie, ale zbytocne by si odstranil parkovacie miesta v uz beztak problematickej oblasti co by nebol problem keby tam byvali zapchy. Ale vacsinou je tam doprava OK, tak nevidim dovod tam budovat BUS pruh kvoli trom hodinam tyzdenne.
Električkovú trať na Košickej určite nie v strede, jednak kvôli organizácii v križovatke Miletičova-Košická a jednak kvôli stromom, ktoré v stredovom páse rastú (najmä v pravej časti), ale excentricky, miesto východnej dvojpruhovej komunikácie Košickej. Zo západnej časti urobiť dvojpruhovú komunikáciu (jeden pruh by sa mal získať zúžením zeleného pásu), plus širší pruh umožňujúci šikmé parkovanie (pred križovatkou ako normálny pruh). Ak by bola trať zatrávnená, Košická by prestavbou získala charakter zeleného "bulváru".
ten stred by som nechal ako je, tadiaľ by mala ísť električka od Landererovej a Eurovey. Ten projekt ešte nie je úplne zabitý stál by za to aby bol zrealizovaný.
Ahoj, ja síce nie som ivanbuto, ale čo viem skúsim:
áno, most A je prichystaný na tbusy a navyše oni sú na ňom aj v územnom pláne, teda toto je OK. Aby sa začalo stavať musí sa však najprv začať projektovať: (stavebný zámer, EIA (posudzovanie vplyvov na ŽP), dokumentácia pre územné rozhodnutie, dokumentácia pre stavebné povolenie, eralizačný projekt (resp. dokumentácia pre výber zhotoviteľa).. toto tiež stojí nemalé peniaze a musí si tebto "inžiniering" (okrem samotných dokumentácií sa vyžaduje séria porád a pripomienkovaní..) niekto u niekoho objednať. Napadajú mi v súčasnosti 2 reálne alternatívy :buď samotné DPB u niekoho na základe súťaže, alebo magistrát u GIB. Ale v príncípe si problém pomenoval dobre, že nie sú peniaze... Lebo reálne sú každoročne prirpavené plány a projekty na stavby dokopy asi v desaťnásobne vyššom objeme, ako sa nakoniec odsúhlasí v rozpočte... a ktoré z tých návrhov vybrať o tom sa rozhoduje v rôznych kolektívoch na rôznych úrovniach...
Buspruh na Košickej namiesto parkovania to by šlo, lenže tých áut tam nie je málo a z doterajšieho vedenia mesta by ich nikto odtiaľ nevyhnal "len tak" = bez náhrady, aspoň minimálnej. Teda buď premiestniť parkovanie do stedu na zelený pás, alebo rozšíriť cestu na úkor zeleného pásu (1 pruh), alebo nové vedenie mesta naberie odvahu zrušiť to parkovanie bez náhrady, ale aj tak sa bude potýkať s problémami z rôznych strán (tak ako sa chceli súdiť majitelia vyhradeného parkovania keď na ich úkor robili buspruh na Nám. 1. Mája pred hviezdou)..
Aj keď sa mi zdá že tu na Košickej nie je žiadne státie vyhradené, možno nejaké 2 pred obchodmi čo tam sú..)
ad 1/bude tam výjazd z garáže, takže asi ťažko
ad 3/prístrešky má na starosti mesto s jcd a nie dpb
ad 4/a čo takto zmena linkovania, pripravovaná od roku 2005?
ad 5/odklon na Vazku = 7/17, 11 takže budú dávať 2x prednosť na neriadenej križovatke, pritom raz idú z vedľajšej = zrýchlenie? ?
Re #158130 no.ev.di.: toť údajne zdôvodnenie mesta na požiadavku dpb hlavne, že na záhradníkovu bolo vyhodených viac než dosť, na Račianskej "sa našli" tiež... aha, to bolo vlastne budovanie v prospech IGK, takže keby sme to prezentovali na spôsob - vybudujeme zastávku=pomôžeme IAD, možno by "sa našli"
Re #158141 ivanbuto: ahoj, ak vieš, pls dve otázky
1-čo bráni predĺženiu Tbus trate do Ovsišťa, keď už v 2005 pri odovzdávaní mosta realitný agent vyhlasoval, že "most je pripravený na natiahnutie Tbus vedenia"? nie sú peniaze? vie sa, aké by asi boli náklady?
2-prečo "sa nedá" medzi Trhoviskom a GJH zakázať v pravom pruhu parkovanie IGK a urobiť z neho buspruh?
Pokojne si viem predstaviť napr. trolejbusy do Ovsišťa, napr. predĺženie L209, podmienené ale rekonfiguráciou monštróznej Košickej v prospech MHD a s priestorom pre cyklistov.
Nemyslím si, že má pravdu ohľadne trolejbusov tým spôsobom, ako to napísal.
Čo sa týka trakčného vedenia, estetické vnímanie je subjektívne, ja si zas myslím, že na mnohých miestach pôsobí toto vedenie skôr pozitívne (Koliba, Mudroňova, Trnávka).
kecho