Na Novej dobe nikdy nebolo obratisko, ale jednosmerný objazd okolo bloku. Neskôr sa (južná) časť objazdu zrušila (možno pri výstavbe Bajkalskej, pretože tadiaľ viedla na Junácku) a zostal len triangel.
Existovala, pôvodne mala písmenové označenie. Nepamätám sa, či to bola v tom čase jedna linka, viem, že bola linka "C" a "D" začiatkom 70-tych rokov. Vychádzali z konečnej Októbrové námestie (teraz Župné nám.) a išli do svojich obcí. Ešte predtým bola východzia zastávka (konečná) Hviezdoslavovo nám. - Hotel Carlton.
podla toho, ze nikto nikdy neodfotil trat cez tieto useky, tak sa da predpokladat, ze nikdy nebola. ale na druhej strane, zatial nepoznam fotku, na ktorej by bol zachyteny trolejbus na tom povodnom velkom obratisku - vsetky zname su uz po vybudovani maleho obratiska, na ktorych vsak je vidno droty smerujuce dalej na gastanovu, resp. vracajuce sa po lovinskeho. z fotky, na ktorej je zachytena stopa na gastanovej vsak v dialke nevidno, kam odbocuje - zaujimavostou je, ze hlavna cesta viedla z gastanovej vpravo na habanmlyn a brniansku.
Každopádne moja domnienka je,
1. pôvodne sa s Valašskou a Gaštanovou neuvažovalo.
2. pravdepodobne sa uvažovalo, že hlavné obratisko bude pôvodné (to z troch ulíc) Lovinského
3. Toto obratisko malo byť spojené s traťou na Brnianskej, ktorá zrejme viedla cez Suchý mlyn.
4. Táto spojka zrejme mala nahradiť úsek postavený v 1983
Dnešná trasa 204 možno vo vtedajších vyzerala nasledovne. Na Záhoráckej odbočenie na Brniansku (ktorá bola dvojpruhová), odtiaľto na Habánsky mlyn a na obratisko Lovinského. Tu sa otočiť, popri ZŠ Dubová, pokračovať na ulicu Habánsky Mlyn, vyústiť na Brniansku, pokračovať po Suchom mlyne a napojiť sa na trať na Kramáre pri žel. podjazde.
ale vravím, je to len moja sci-fi domnienka.
btw. aj ulica Pri Habánskom mlyne je v úseku, kde bolo obratisko Lovinského veľmi veĺmi široká (pre odstavenie trolejbusov)
este ma napadlo, ze aj na ul. pri suchom mlyne (medzi limbovou a brnianskou) je dodnes stlp so zariadenim, ktore napadne pripomina odpojovac trakcneho vedenia.
to môžem potvrdiť, tiež mám také mapy... dokonca jedna je z roku 1996.
Re #157003 TeBeCe: to neviem. Viem len o obratisku, ktoré bolo tvorené trianglom tých ulíc. Tie niky a stĺpy sú dosť ale dosť odveci.
Vzhľadom na to, že sú na oboch stranách, potom tu niekedy viedla, alebo sa plánovala obojsmerná trať, ktorá však pri dnešnom riešení Brnianskej nemá žiadny zmysel. Neviem, ako bola riešená Brnianska ulica predtým, možno vtedy tá spojka mala zmysel. Tipujem, že šlo o plánovanú alternatívu prepojenia obratiska Valaašská s traťou na Brnianskej. Napokon sa Brnianska prestavala a trať musela ísť cez Kramáre a tak táto spojka stratila zmysel a postavila sa tá západná časť, kde teraz premáva 204.
Zaujímavé, že mám mapu mesta kde je na Lovinského 216 a 217 a tiež aj na Búdkovej a L213 iba po Hodžko. Než sa t-bus menili pred 10 rokmi tak L213 chodila iba na Hodžko a hore na Búdkovu chodili iba L216 a 217. Možné je, že jeden čas tam premávala aj L213 ale pred zmenami to bolo dlho dlho iba úsek Hodžko - Koliba na L213, si to zisti a uveríš.
dopravak123