Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #157008:
máš k dispozícii takú fotku, kde je vidno tie drôty? lebo ja som takú na imhd nenašiel
Reply on: TeBeCe #157008:
my tam máme byt a moj otec tam vyrastal, takže mi to obratisko potvrdil. Dôvody jeho premiestnenia nevie, rovnako ako o trati pri ZŠ Dubová
Reply on: Ike #157004:
zastavka este teoreticky mohla patrit L42, ktora bola v roku 1976 presmerovana na konecnu Lovinskeho (z Kramarov cez Limbovu dole).
Reply on: Ttom #156931:
Reply on: Ike #157006:
podla toho, ze nikto nikdy neodfotil trat cez tieto useky, tak sa da predpokladat, ze nikdy nebola. ale na druhej strane, zatial nepoznam fotku, na ktorej by bol zachyteny trolejbus na tom povodnom velkom obratisku - vsetky zname su uz po vybudovani maleho obratiska, na ktorych vsak je vidno droty smerujuce dalej na gastanovu, resp. vracajuce sa po lovinskeho. z fotky, na ktorej je zachytena stopa na gastanovej vsak v dialke nevidno, kam odbocuje - zaujimavostou je, ze hlavna cesta viedla z gastanovej vpravo na habanmlyn a brniansku.
Reply on: Ike #157006:
btw. všimnite si ako je ulica pri Habánskom mlyne široká
http://tinyurl.com/2wf4hkj

moja hypotéza na mape
http://tinyurl.com/37q4s9w
Reply on: TeBeCe #157005:
No mohol by sa ozvať niekto znalejší ?

Vychádzajme z tejto schémy:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=30212d372f2833ef3930212dea&mapfile=stare&id=1

Každopádne moja domnienka je,
1. pôvodne sa s Valašskou a Gaštanovou neuvažovalo.
2. pravdepodobne sa uvažovalo, že hlavné obratisko bude pôvodné (to z troch ulíc) Lovinského
3. Toto obratisko malo byť spojené s traťou na Brnianskej, ktorá zrejme viedla cez Suchý mlyn.
4. Táto spojka zrejme mala nahradiť úsek postavený v 1983

Dnešná trasa 204 možno vo vtedajších vyzerala nasledovne. Na Záhoráckej odbočenie na Brniansku (ktorá bola dvojpruhová), odtiaľto na Habánsky mlyn a na obratisko Lovinského. Tu sa otočiť, popri ZŠ Dubová, pokračovať na ulicu Habánsky Mlyn, vyústiť na Brniansku, pokračovať po Suchom mlyne a napojiť sa na trať na Kramáre pri žel. podjazde.

ale vravím, je to len moja sci-fi domnienka.

btw. aj ulica Pri Habánskom mlyne je v úseku, kde bolo obratisko Lovinského veľmi veĺmi široká (pre odstavenie trolejbusov)
Reply on: Ike #157004:
este ma napadlo, ze aj na ul. pri suchom mlyne (medzi limbovou a brnianskou) je dodnes stlp so zariadenim, ktore napadne pripomina odpojovac trakcneho vedenia.
Reply on: no.ev.di. #157002:
to môžem potvrdiť, tiež mám také mapy... dokonca jedna je z roku 1996.

Re #157003 TeBeCe: to neviem. Viem len o obratisku, ktoré bolo tvorené trianglom tých ulíc. Tie niky a stĺpy sú dosť ale dosť odveci.

Vzhľadom na to, že sú na oboch stranách, potom tu niekedy viedla, alebo sa plánovala obojsmerná trať, ktorá však pri dnešnom riešení Brnianskej nemá žiadny zmysel. Neviem, ako bola riešená Brnianska ulica predtým, možno vtedy tá spojka mala zmysel. Tipujem, že šlo o plánovanú alternatívu prepojenia obratiska Valaašská s traťou na Brnianskej. Napokon sa Brnianska prestavala a trať musela ísť cez Kramáre a tak táto spojka stratila zmysel a postavila sa tá západná časť, kde teraz premáva 204.
Reply on: Ike #157000:
ale preco su stlpy + niky pred vysutenim do brnianskej potom?
Reply on: AAA #156999:
Zaujímavé, že mám mapu mesta kde je na Lovinského 216 a 217 a tiež aj na Búdkovej a L213 iba po Hodžko. Než sa t-bus menili pred 10 rokmi tak L213 chodila iba na Hodžko a hore na Búdkovu chodili iba L216 a 217. Možné je, že jeden čas tam premávala aj L213 ale pred zmenami to bolo dlho dlho iba úsek Hodžko - Koliba na L213, si to zisti a uveríš.
Reply on: AAA #156999:
To "neskôr" tam nemalo byť.
Reply on: no.ev.di. #156994:
Ale točilo. neskôr 213 chodila na Búdkovú, 216 na Lovinského a 217 na Valašskú.
Dokedy približne (rok) sídlil DPB na ulici Štefánikova 1? Konkrétne kde to tam bolo? Celá administratíva aj dispečing?
Reply on: TeBeCe #156995:
Mám dojem, že kedysi dávno možno ešte pred výstavbou Brnianskej tam bolo obratisko.
Reply on: TeBeCe #156995:
Kedysi tam bolo obratisko tvorené ulicami východná vetva Lovinského, Pri Habánskom mlyne a západná vetva. Zostali tam ešte trolejbusové stĺpy. Niky sú pri ZŠ Dubová. Parkujú v nich autá. Na všetkých miestach sú trolejbusové stĺpy.
Reply on: Ike #156992:
No ked teraz pozeram fotky, tak skutocne nejaka stopa isla aj od ul. pri habanmlyne po lovinskeho. ale na fotke je ta stopa ukoncena pri sucasnom obratisku (bez spojovacej vyhybky).

a ked uz sme pri tom - bola alebo sa planovala trasa aj po ul. pri habanmlyne medzi gastanovou a brnianskou? pri vyusteni pred brnianskou to vyzera na zastavkove niky obojsmerne + su tam stlpy este s viditelnym cislovanim ako trolejove stlpy + vystrazne tabulky su este viditelne na niektorych.
Reply on: Ike #156992:
kedysi sa tam točila L216 a nič sa netočilo na Búdkovej.
Reply on: Ike #156992:
No kedysi neviedli troleje dalej ako po Lovinskeho. Tam bola oficialna konecna.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement