Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: dopravak123 #157021:

Re #157018 Ámos:

chlapi, mám na mysli tento úsek. Tu zrejme prestávali trolebusy v časoch, keď bolo obratisko Lovinského natiahnuté až na túto ulicu. Všimnite si, že tento úsek ulice pri Habánskom mlyne je záhadne oveľa širší, ako časť pri tenisových kurtoch, či pri ZŠ Dubová.

http://tinyurl.com/38lwxsh
Reply on: Ike #157007:
Ale je zaprataná parkujúcimi autami bohatých tenistov, takže sa tam pomaly nedá jazdiť. ?
Reply on: Ámos #157018:
áááá.... to by nebol Ámos vždy-v-opozícii. Jasné. som tam každý pracovný deň. Celá ulica samozrejme nie je široká a miestami sa tam ledva obídu dve autá. Hovorím však o úseku, ktoré bolo súčasťou veľkého obratiska Lovinského (teda asi ten 50m úsek, nie ten popri kurtoch, kde parkujú autá v jednom jazdnom pruhu)
Reply on: Peon #156998:
Na Štefánikovej sídlilo vedenie DPB asi do roku 1992 (od cca 1987). Predtým a aj súčasne aj na vedľajšej ulici Tolstého. Budova na Štefánikovej bola v priestoroch bývalej ČTK (Československá tlačová kancelária), hneď vedľa kaviarne Štefánka. Dispečing tam nikdy nebol, ten bol najprv na ul. Červenej armády (teraz Grosslingova) a cca v roku 1981 sa presťahoval do objektu na Olejkárskej 1, kde je doteraz.
Reply on: Ike #157007:
uz si tade isiel? ja som jazdieval po tejto ulici pravidelne do prace a siroka urcite nie je.
Reply on: Jadran #156956:
77 minut
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Ttom #156933:
Na Novej dobe nikdy nebolo obratisko, ale jednosmerný objazd okolo bloku. Neskôr sa (južná) časť objazdu zrušila (možno pri výstavbe Bajkalskej, pretože tadiaľ viedla na Junácku) a zostal len triangel.
Reply on: no.ev.di. #157002:
Ja si nemám čo zisťovať, ja som tou 213 pravidelne chodieval a tá trasa bola až do niektorej "optimalizácie" 90. rokov.
Reply on: Jadran #156956:
Existovala, pôvodne mala písmenové označenie. Nepamätám sa, či to bola v tom čase jedna linka, viem, že bola linka "C" a "D" začiatkom 70-tych rokov. Vychádzali z konečnej Októbrové námestie (teraz Župné nám.) a išli do svojich obcí. Ešte predtým bola východzia zastávka (konečná) Hviezdoslavovo nám. - Hotel Carlton.
Reply on: TeBeCe #157008:
máš k dispozícii takú fotku, kde je vidno tie drôty? lebo ja som takú na imhd nenašiel
Reply on: TeBeCe #157008:
my tam máme byt a moj otec tam vyrastal, takže mi to obratisko potvrdil. Dôvody jeho premiestnenia nevie, rovnako ako o trati pri ZŠ Dubová
Reply on: Ike #157004:
zastavka este teoreticky mohla patrit L42, ktora bola v roku 1976 presmerovana na konecnu Lovinskeho (z Kramarov cez Limbovu dole).
Reply on: Ttom #156931:
Reply on: Ike #157006:
podla toho, ze nikto nikdy neodfotil trat cez tieto useky, tak sa da predpokladat, ze nikdy nebola. ale na druhej strane, zatial nepoznam fotku, na ktorej by bol zachyteny trolejbus na tom povodnom velkom obratisku - vsetky zname su uz po vybudovani maleho obratiska, na ktorych vsak je vidno droty smerujuce dalej na gastanovu, resp. vracajuce sa po lovinskeho. z fotky, na ktorej je zachytena stopa na gastanovej vsak v dialke nevidno, kam odbocuje - zaujimavostou je, ze hlavna cesta viedla z gastanovej vpravo na habanmlyn a brniansku.
Reply on: Ike #157006:
btw. všimnite si ako je ulica pri Habánskom mlyne široká
http://tinyurl.com/2wf4hkj

moja hypotéza na mape
http://tinyurl.com/37q4s9w
Reply on: TeBeCe #157005:
No mohol by sa ozvať niekto znalejší ?

Vychádzajme z tejto schémy:
http://imhd.sk/ba/index.php?w=30212d372f2833ef3930212dea&mapfile=stare&id=1

Každopádne moja domnienka je,
1. pôvodne sa s Valašskou a Gaštanovou neuvažovalo.
2. pravdepodobne sa uvažovalo, že hlavné obratisko bude pôvodné (to z troch ulíc) Lovinského
3. Toto obratisko malo byť spojené s traťou na Brnianskej, ktorá zrejme viedla cez Suchý mlyn.
4. Táto spojka zrejme mala nahradiť úsek postavený v 1983

Dnešná trasa 204 možno vo vtedajších vyzerala nasledovne. Na Záhoráckej odbočenie na Brniansku (ktorá bola dvojpruhová), odtiaľto na Habánsky mlyn a na obratisko Lovinského. Tu sa otočiť, popri ZŠ Dubová, pokračovať na ulicu Habánsky Mlyn, vyústiť na Brniansku, pokračovať po Suchom mlyne a napojiť sa na trať na Kramáre pri žel. podjazde.

ale vravím, je to len moja sci-fi domnienka.

btw. aj ulica Pri Habánskom mlyne je v úseku, kde bolo obratisko Lovinského veľmi veĺmi široká (pre odstavenie trolejbusov)
Reply on: Ike #157004:
este ma napadlo, ze aj na ul. pri suchom mlyne (medzi limbovou a brnianskou) je dodnes stlp so zariadenim, ktore napadne pripomina odpojovac trakcneho vedenia.
Reply on: no.ev.di. #157002:
to môžem potvrdiť, tiež mám také mapy... dokonca jedna je z roku 1996.

Re #157003 TeBeCe: to neviem. Viem len o obratisku, ktoré bolo tvorené trianglom tých ulíc. Tie niky a stĺpy sú dosť ale dosť odveci.

Vzhľadom na to, že sú na oboch stranách, potom tu niekedy viedla, alebo sa plánovala obojsmerná trať, ktorá však pri dnešnom riešení Brnianskej nemá žiadny zmysel. Neviem, ako bola riešená Brnianska ulica predtým, možno vtedy tá spojka mala zmysel. Tipujem, že šlo o plánovanú alternatívu prepojenia obratiska Valaašská s traťou na Brnianskej. Napokon sa Brnianska prestavala a trať musela ísť cez Kramáre a tak táto spojka stratila zmysel a postavila sa tá západná časť, kde teraz premáva 204.
Reply on: Ike #157000:
ale preco su stlpy + niky pred vysutenim do brnianskej potom?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.